|
کدخبر: 277120

اینستاگرام برای این افراد باز شود

راستینه گفته برای جهاد تبیین نباید پلتفرم های شبکه های اجتماعی را خالی کرد و باید نخبگان مان در این فضا حضور داشته باشند.

فناوری اینستاگرام برای این افراد باز شود

حرف های احمد راستینه نماینده عضو کمیسیون فرهنگی درباره طرح اینترنت طبقاتی و سطح دسترسی به هر فرد بر اساس میزان نیاز، رده سنی و شغلش به اینترنت که منتقدان زیادی داشته و خبرساز شده است، یکی از اخبار پر بازتاب اول خردادماه کشور بود .

یکی از مباحث مهم برای آینده شبکه های اجتماعی در کشورمان احتمالا تداوم محدودیت های فیلترینگ اعمالی برای این پلتفرم هاست اما این سطح از محدودیت ها که کمیسیون فرهنگی مجلس با طرح صیانت و توسعه شبکه ملی اطلاعات به دنبال تکمیل زنجیره اش است ، دسترسی به پهنای باند بین الملل را برای کاربران به شدت کاهش می دهد و البته حالا نمایندگان همین طیف از راه اندازی شیوه هایی می گویند که با طبقه بندی افراد سطح دسترسی برای کار با اینترنت بین الملل برای مردم تنظیم شود. مثلا بچه هایی که حق استفاده از تنها پهنای باند ملی را دارند یا اساتیدی که برای مطالعه از اینترنت بین المللی استفاده خواهند کرد.

راستینه گفته برای جهاد تبیین نباید پلتفرم های شبکه های اجتماعی را خالی کرد و باید نخبگان مان در این فضا حضور داشته باشند.

پیشتر افرادی چون حجت الاسلام پناهیان و حتی رائفی پور هم در این باره سخن گفته بودند اما روح الله مومن نسب از طراحان و طرفداران سرسخت فیلترینگ و محدودیت شبکه های اجتماعی که خود را دبیر تشکل انقلابی اسلامی در فضای مجازی نامیده می گوید:« بازی در زمین دشمن معنایی ندارد و رهبر معظم انقلاب هم نقدش کرده است. شبکه های اجتماعی یک میدان جنگ هستند.»

او ادامه داده است:« برای رفتن به جنگ به نیروی متخصص نیاز است. چرا باید مردم عادی را به این فضا بفرستیم. در میدان جنگ باید بهترین ها به میدان بروند. یعنی اگر رفتی در اینستاگرام و پستی گذاشتی و صفحه ات را بستند یعنی درست رفتار کردی.»

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر