|
کدخبر: 267025

افزایش سرعت شارژ گوشی با ۶ تکنیک ساده

فناوری افزایش سرعت شارژ گوشی با ۶ تکنیک ساده

مدت زمانی که طول میکشه تا یک گوشی شارژ بشه، متفاوته و بسته به نوع گوشی و تکنولوژی آن متغیر است. امروزه گوشی های هوشمند بسیاری وارد بازار شده اند که از قابلیت شارژ سریع پیروی می‌کنن و گوشی رو توی مدت زمان بسیار کمتری شارژ می کنند. اما یه مسئله ای که وجود داره اینه که همه مردم که گوشی هایی ندارن که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی کنه، پس راه حل چیه ؟ امروز قصد داریم بهتون افزایش سرعت شارژ گوشی رو فقط با ۶ تکنیک ساده رو یاد بدیم.

اگر تمامی مراحلی رو که بهتون میگیم رو مو به مو انجام بدید، حتما شاهد افزایش سرعت شارژ باتری گوشی خودتون خواهید بود. پس با رایا استور مگ همراه باشید تا بهتون ۶ تکنیک رو معرفی کنیم ؟

حتما سوال های زیادی براتون پیش اومده که چطوری میشه تا گوشی هایی که از فست شارژ پشتیانی نمی کنن هم بتونن سریع تر شارژ بشن. اگر تکنیک های زیر رو رعایت کنید تا حد زیادی سرعت شارژ شدن گوشی شما افزایش پیدا میکنه.

شارژ گوشی چقدر باید باشد ؟

حتما برای خیلی هاتون این سوال پیش اومده. باید بهتون بگم با توجه به نوع باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری که الان توی بازار وجود داره، بهتره که باتری شما همیشه بین ۲۰ تا ۸۰ درصد باشه. این محدوده نرمال ترین حالت برای باتری شما هست و باعث میشه تا عمر باتری شما زیاد بمونه. اگر شارژ گوشی شما کمتر از ۲۰ درصد شد یا بیشتر از ۸۰ درصد ، بدونبد که دارید به باتری خودتون فشار وارد می کنید و در نتیجه باعث کاهش عمر باتری شما میشه.

حالت پرواز را فعال کنید

حالت-پرواز

در حالت عادی، گوشی شما همیشه در حال پیدا کردن بهترین سیگنال برای آنتن دهی میباشد. حال فرض کنید که آنتن شما کم باشد، در این حالت گوشی تلاش مضاعفی می کند تا بتواند بهترین سیگنال را دریافت کند و همین امر باعث می شود تا شارژ گوشی شما زودتر تمام شود. همیشه سعی کنید اگر گوشی خود را در شارژ قرار می دهید و اگر این احتمال را می دهید که تماس ضروری دریافت نخواهید کرد، گوشی خودتان را روی حالت هواپیما ( پرواز ) قرار بدید. طبق آخرین تحقیقاتی که انجام گرفته است، اگر در هنگام شارژ ، گوشی را روی حالت هواپیما قرار بدید و اجازه ندید که سیگنال و آنتن را جستجو کند، تا ۲۵% زودتر باتری شما شارژ خواهد شد.

برای فعال کردن حالت هواپیما کافیست منوی سریع در بالای گوشی خود را به پایین بکشید و گزنیه ( Airplane Mode ) را که به شکل یک هواپیما میباشد را فعال کنید. با این کار سرعت شارژ گوشی تا ۲۵% افزایش پیدا می کند.

گوشی را خاموش کنید!!

خاموش کردن گوشی یک کار بسیار ساده است و شاید همه شما آن را جدی نگیرید. اما همین کار تاثیر بسیار زیادی روی سرعت و مدت زمان شارژ گوشی شما خواهد داشت. دلیل اینکه گوشی را خاموش می کنیم این است که، ما اپلیکیشن ها و نرم افزارهای بسیاری را داریم که در حالت آماده باش هم از شارژ باتری استفاده می کنند. علاوه بر اپلیکیشن ها، جستجو کردن گوشی برای پیدا کردن آنتن نیز شارژ زیادی را طلب می کند که با خاموش کردن گوشی می توانید مصرف باتری توسط اپلیکیشن ها و جستجوی سیگنال را بطور کامل قطع کنید. طبق آمار و تحقیقات انجام شده با خاموش کردن گوشی، مدت زمان و سرعت شارژ گوشی تا ۳۳% یعنی یک سوم کاهش پیدا می کند.

یکی از مزیت های خاموش کردن گوشی نیز، ریکاوری باتری هست که باعث طول عمر باتری شما خواهد شد.

برای شارژ کردن از شارژر دیواری استفاده نمایید

شارژ-دیواری

بارها مشاهده شده که افراد برای شارژ کردن گوشی خود از پورت یواس‌بی کامپیوتر، لوازم دیجیتال و… و البته شارژر فندکی استفاده می کنند. استفاده از این نوع شارژر ها علاوه بر اینکه سرعت شارژ گوشی را افزایش نمی دهند که برعکس روند شارژ شدن گوشی را نیز کند می کنند. از همه این ها بگذریم استفاده بیش از اندازه از این دسته روش ها برای شارژ کردن باعث آسیب دیدن جدی باتری می شود. استفاده از این شارژر ها دقیقا شبیه به خوردن فست فود میباشد. همانگونه که نباید همیشه فست فود خورد، نباید از شارژرهایی غیر شارژر دیواری برای شارژ کردن گوشی استفاده کنید.

پاوربانک خوبی تهیه کنید

امروزه داشتن یک پاوربانک امری ضروری شده و تقریبا هر شخصی یک پاوربانک داره. پاوربانک ها می تونن بسیار کار راه انداز باشن و چه توی مسافرت یا چه توی خونه می تونن کارتون رو راه بندازن. پاوربانک ها می تونن جایگزین بسیار مناسبی برای شارژ فندکی ها باشن که جریان برق نیم میلی آمپری را به گوشی منتقل می کنن. حتما سعی کنید یک پاور بانک بسیار عالی بخرید تا بتونه برای مدت طولانی مشکل شما رو حل کنه. از طریق لینک زیر شما قادر هستید تا بهترین پاوربانک های ۲۰۱۹ رو ببینید و یکی رو خرید کنید.

قاب گوشی را جدا کنید

قاب وقتی روی گوشی قرار میگیرد باعث ایجاد دما می شود که با جدا کردن آن باعث ایجاد تعادل دمایی در گوشی می شویم که این باعث می شود تا راندمان شارژ کردن باتری گوشی بالارود. البته این نکته را توجه کنید که خنک بودن اتاق باعث افزایش سرعت شارژ نخواهد شد بلکه باعث افزایش زمان شارژ خواهد شد. با این حال بهتر است که گوشی را در دمایی بین ۵ تا ۴۰ درجه شارژ کنید.

شارژر با کیفیت تهیه کنید

هرچه از اهمیت اورجینال بودن کابل شارژ برای شما بگوییم، کم گفته ایم. وجود یک کابل شارژ اورجینال علاوه بر اینکه باعث افزایش سرعت شارژ می شود، باعث افزایش طول عمر باتری نیز خواهد شد. کابل شارژر های تقلبی جریانی برابر با نیم آمپر دارند که این خود بسیار سرعت شارژ کردن را کاهش می دهد، این در حالی است که شارژر های اورجینال باید جریانی برابر با یک آمپر تولید کنند. با استفاده از لینک زیر می توانید انواع کابل شارژ را مشاهده کنید.

منبع: رایااستور

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها