|
کدخبر: 265566

قیمت و تاریخ عرضه این گوشی جذاب + عکس

وان پلاس ۱۰T گوشی پرچمدار جدیدی از OnePlus است که در سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد. در اینجا به معرفی این گوشی و مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

فناوری قیمت و تاریخ عرضه این گوشی جذاب + عکس

پس از عرضه گوشی وان پلاس ۱۰ پرو به نظر می‌رسد کمپانی چینی OnePlus به دنبال عرضه محصول جدیدی تحت نام وان پلاس ۱۰T است. این گوشی که نخستین پرچمدار این کمپانی با نشان T  پس از وان پلاس ۸T است، قرار است نسبت به ۱۰ پرو قیمت مناسب‌تری داشته باشد. وان پلاس سال گذشته بدون هیچ دلیلی تصمیم به عدم عرضه گوشی OnePlus ۹T گرفت.

در چند ماه گذشته شایعات و اخبار فراوانی پیرامون OnePlus ۱۰T شنیده می‌شد. به همین جهت در این متن سعی داریم به بررسی مشخصات این گوشی جدید بپردازیم. با گجت نیوز همراه باشید.

مشخصات گوشی وان پلاس ۱۰T

وان پلاس موفق شد با گوشی OnePlus ۱۰ Pro زبان طراحی خاص خود را در گوشی‌های اندرویدی پیاده کند و به نظر می‌رسد ۱۰T نیز دنباله‌روی همین روند بوده و با طراحی مشابهی روانه بازار خواهد شد. تصویر بالا یک رندر از وان پلاس ۱۰T به شمار می‌رود که توسط اکانت شناخته شده Digital Chat Station در Weibo منتشر شده است.

همان گونه که در این تصویر مشاهده می‌شود، محصول جدید وان پلاس گوشی بزرگی خواهد بود که تقریبا تمام سطح جلوی آن را صفحه نمایش فرا گرفته و در قسمت بالای آن هم حفره دایره‌ای صفحه نمایش قابل مشاهده است. همچنین در قسمت پشت نیز طراحی منحصربفرد ماژول دوربین این گوشی قابل مشاهده است. طراحی این گوشی بیش از این که به محصولات پیشین وان پلاس شبیه باشد، مشابه با گوشی‌های اوپو است.

همچنین شایعات حاکی از عرضه این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز است.

بر اساس اطلاعات و شایعات موجود، وان پلاس تصمیم دارد از یک ماژول دوربین سه‌گانه در محصول جدیدش استفاده کند. این ماژول دوربین از یک حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار یک سنسور فوق عریض هشت مگاپیکسلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو تشکیل خواهد شد.

گوشی‌های وان پلاس همواره به عملکرد ضعیف‌تر دوربین در مقایسه با دیگر پرچمداران بازار معروف بوده‌اند. به همین جهت این کمپانی سعی کرد که بخشی از این عقب‌ماندگی را در OnePlus ۱۰ Pro جبران کند. در نتیجه، وان پلاس ۱۰ پرو به لطف همکاری با کمپانی هاسلبلاد عملکرد قابل قبولی در عکسبرداری ارائه می‌دهد.

با این وجود مطمئن نیستیم که آیا در وان پلاس ۱۰T هم شاهد همکاری با هاسلبلاد خواهیم بود یا خیر! محصولات سری T از گوشی‌های وان پلاس معمولا نسخه‌هایی ضعیف‌تر از پرچمداران غیر T به شمار می‌روند و دوربین، یکی از مهم‌ترین بخش‌هاییست که احتمالا شاهد ضعف آن در نسخه T خواهیم بود.

البته خود وان پلاس نیز قادر به طراحی ماژول‌های دوربین توانمندی است که نمونه آن‌ها در وان پلاس نورد ۲ یا وان پلاس ۸T مشاهده شده است. با این حال، دوربین‌های این محصولات همگی فاقد برخی جزئیات هستند و هاسلبلاد در این بخش به مدد وان پلاس آمد.

مشخصات فنی

در ماه‌های اخیر علاوه بر انتشار رندرهای گوشی وان پلاس ۱۰T، برخی مشخصات فنی این محصول نیز افشا شده است. این گوشی از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با رزولوشن فول اچ دی بهره خواهد برد که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. در بخش پردازش، احتمالا شاهد استفاده از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در کنار هشت گیگابایت رم در محصول جدید وان پلاس خواهیم بود.

همچنین باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی و سیستم شارژ فوق‌العاده ۱۵۰ واتی نیز از دیگر مشخصات این گوشی به شمار خواهند رفت.

قیمت و زمان عرضه به بازار

انتظار می‌رود محصول جدید وان پلاس در تابستان سال جاری و با قیمت تقریبی ۴۵۰ تا ۶۰۰ دلار روانه بازار شود. طبیعتا این محصول ابتدا در چین عرضه خواهد شد. با این حال باید دید که آیا OnePlus تصمیمی به عرضه این محصول در سایر بازارهای دنیا دارد یا خیر.

وان پلاس ۱۰T

علیرغم گسترش سبد محصولات کمپانی وان پلاس، این کمپانی در سال‌های اخیر بازارهای هدف برای محصولاتش را با دقت بیشتری انتخاب می‌کند. به عنوان مثال، گوشی OnePlus ۸T ابتدا در هند عرضه شد و کمی بعد در اروپا، چین و آمریکا نیز منتشر شد، در حالی که وان پلاس ۹R بیشتر بر روی بازار هند متمرکز بود.

از وان پلاس ۱۰ چه خبر؟

علیرغم شایعات اولیه پیرامون تصمیم وان پلاس بر عرضه نسخه استاندارد OnePlus ۱۰، تا به امروز خبری از این گوشی نبوده است. بر همین اساس بسیاری صاحب‌نظران معتقدند که گوشی وان پلاس ۱۰T در حقیقت همان وان پلاس ۱۰ معمولی خواهد بود که با نامگذاری جدیدی عرضه خواهد شد.

وان پلاس ۱۰

البته مشخصاتی که پیش از این از OnePlus ۱۰ منتشر شده بود، حاکی از تفاوت‌های جزیی آن با ۱۰T بوده‌اند. به عنوان مثال شایعات به تجهیز گوشی وان پلاس ۱۰ به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با همکاری هاسلبلاد اشاره داشته‌اند؛ در حالی که در وان پلاس ۱۰T شاهد استفاده از یک دوربین هشت مگاپیکسلی فوق عریض هستیم که مشخص نیست با همکاری هاسلبلاد تنظیم خواهد شد یا خیر. با این وجود مشخصات اعلام شده برای دوربین‌های معمولی و ماکروی این دو گوشی مشابه یکدیگر هستند.

علیرغم همه این شباهت‌های OnePlus ۱۰ و OnePlus ۱۰T نمی‌توان احتمال عرضه وان پلاس ۱۰ معمولی را کاملا منتفی دانست؛ چرا که پیش از این هم وان پلاس محصولاتی کاملا مشابه را روانه بازار کرده بود. مثلا دو گوشی OnePlus ۸T و ۹R محصولاتی با شباهت‌های بسیار زیاد هستند که همزمان در بازارهای مختلف به فروش می‌رسند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها