|
کدخبر: 264564

سرویس جدید اپلیکیشن «تارا» معرفی شد

چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه، نشست خبری و رسانه‌ای مدیران شرکت توسعه تجارت و فناوری تارا، برای معرفی سرویس جدید اپلیکیشن «تارا» در حوزه اعتبار خُرد فردی، با شعار«الان بخر، خُردخُرد پرداخت کن! » برگزار شد.

فناوری سرویس جدید اپلیکیشن «تارا» معرفی شد

در این نشست که سیدحامد قنادپور، مدیر عامل شرکت توسعه تجارت و فناوری «تارا» و وحید شامخی،‌ معاون توسعه و نوآوری این شرکت سخن گفتند، همچنین امیرحسین باقری، معاون فروش و عملیات و حسن مختاریان، معاون فنی این مجموعه نیز ضمن حضور در نشست به سوالات خبرنگاران درباره ابعاد فنی و عملیاتی توسعه این اپلیکیشن خاص و متفاوت پاسخ گفتند.

مدیر عامل تارا در این نشست با اشاره به این که شرکت توسعه تجارت و فناوری «تارا» با پشتوانه ۵۰ سال فعالیت، تجربه اقتصادی و توسعه کسب و کارِ گروه صنعتی گلرنگ، شکل گرفته است، اظهار داشت: «فعالیت جدی تارا از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و هم‌اکنون با ارائه راهکارهای دیجیتال برای بهبود تجربه مردم از خدمات مالی تلاش می‌کند به‌صورت همه‌جانبه به دغدغه‌ها و نیازهای انسان امروز بیندیشد و فلسفه بنیادین آن کمک به رفاه مالی قشر متوسط جامعه است.»

سید حامد قنادپور، در ادامه گفت: «تارا در همین راستا، تاکنون خدماتی مانند کیف الکترونیکی پول، بن‌های رفاهی سازمانی، اعتبار سازمانی و به‌تازگی سرویسِ اعتبارِ خُرد فردی را فراهم کرده است و در مدت کوتاهی که این سرویس راه‌اندازی شده، استقبال بسیار خوبی از آن شده است.»

 وی گفت: «تارا در بخش خدمات‌سازمانی، به بیش از ۱۰۰ شرکت و سازمان کشور خدمت مالی و اعتباری ارائه کرده و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان، اعطای اعتبار داشته است.»

وی به برخی از توانمندی‌ها و مزایای تارا که این اپلیکیشن بر بستر آن توسعه یافته است اشاره کرد که از آن جمله می‌توان به: «اتکا به پشتوانه گروه صنعتی گلرنگ به لحاظ تامین کالا و نقاط فروش و تجربه طولانی ۵۰ ساله»، «تجربه‌ی کاربری ویژه و منحصربه‌فرد»، «گستردگی پذیرندگان در ۴۶۰ شهر ایران و بیش از ۴۵۰۰ نقطه خرید حضوری و غیرحضوری در حوزه‌های گوناگون از جمله کالاهای تندمصرف، پوشاک و مد، لوازم خانگی، طلا و جواهر، لوازم آرایشی و بهداشتی، پزشکی و سلامت، خدمات بیمه و...»، «عدم دریافت سود و کارمزد»، «ارتقای شاخص‌های نسبی زندگی مردم» و... اشاره کرد.

مدیر عامل تارا در پایان سخنان خود گفت: «مکانیزم ما برای ایجاد انضباط مالی و برگرداندن وجوه شارژ شده اعتبار فردی از سوی کاربر، به کلی بر اعتماد متکی است و البته در صورت روی دادن عکس این مساله، کاربر مورد نظر و معرِّف او رکورد منفی دریافت کرده و از خدمات بعدی محروم می‌شوند.»

وی همچنین گفت: «باید این نوید را بدهیم که تارا تا به‌ اینجا در ابتدای مسیر توسعه خود چه از نظر کاربران و چه از منظر خدمات قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های انجام‌‌شده نوید اتفاقات هیجان‌انگیزی را تا انتهای امسال و سال‌های بعد، می‌دهد تا جایی که شعار تارا با عنوان «راهکارهای ۳۶۰ درجه دیجیتال برای افزایش رفاه مالی» و اندیشیدن همه‌جانبه، به دغدغه‌ها و نیازهای انسان امروز در عمل تحقق خواهد یافت و می‌توان گفت این خدمات در راستای ادای دین کسب وکارها به مردم و جامعه و در قالب ایفای مسئولیت مدنی برند‌ها و شرکت‌ها قابل تعبیر است.»

سخنران بعدی این نشست وحید شامخی،‌ معاون توسعه و نوآوری شرکت توسعه تجارت و فناوری «تارا» بود که درباره چرایی و چگونگی شکل‌گیری، ابعاد و روند توسعه این اپلیکیشن و چشم‌اندازهای آتی آن، برای حاضرین توضیحاتی ارائه کرد.

وحید شامخی با اشاره به این که سال گذشته تمرکز تارا بر اعطای اعتبار‌های سازمانی و انبوه بود، گفت: امروز برای معرفی و راه‌اندازی سرویس تازه‌ای از تارا گرد هم آمده‌ایم که به سرویس «اعتبار خُرد» یا «الان بخر، بعدا پرداخت کن! » در دنیا شهرت دارد.

شامخی، با ذکر این مسئله که بخش سرویس اعتبار خُرد تارا بدون چک، سفته، ضامن یا وثیقه و بدون کارمزد است، توضیح داد که برای دریافت این خدمات هیچ نیازی به مراجعه حضوری نیست و کاربران می‌توانند در کمتر از نیم ساعت کلیه مراحل ثبت نام، احراز هویت و اعتبارسنجی خود را به پایان رسانده و اعتباری از ۵۰۰ هزار تومان تا سقف ۵ میلیون تومان دریافت کرده و از ۴۵۰۰ نقطه فروش حضوری و غیرحضوری در سراسر کشور اقدام به خرید کنند. شایان ذکر است که روند توسعه پذیرندگان تارا با سرعت در حال انجام است.

وی گفت: «تارا به کاربران کمک می‌کند که خواسته‌های مالی کوتاه‌مدت و میان‌مدت خود را مدیریت کرده و از نظر مالی زندگی هوشمندانه‌تری داشته باشند و چون در اقتصاد تورمی ایران کاربر عملا دو ماه دیرتر پرداخت خرید خود را انجام می‌دهد از این نظر به نفع اوست.»

 برای بهره‌مندی از این سرویس تنها کافی است که شماره تلفن همراه به نام خود شخص بوده و کارت ملی هوشمند (جدید) داشته باشد.

وی همچنین گفت همراهی کاربران منجر به این خواهد شد که برای اولین بار در کشور مکانیزم اتکا به اعتماد مطلق، جواب داده و این طرح توسعه یابد. ضمن این که شاید لازم باشد این ذهنیت و فرهنگ ما، در ایران، تغییر کند که لازم نیست همه چیز را نقدی خرید کنیم و استفاده از اعتبار به عنوان یک تغییر فرهنگ، (مانند سایر کشورهای جهان) تحقق یابد.»

معاون توسعه و نوآوری تارا در بخش دیگری از سخنان خود با توضیح این مسئله که نیمی از اعتبار دریافتی ۳۰ روز بعد و مابقی آن می‌بایست ۶۰ روز پس از خرید بازپرداخت شود، تصریح کرد: «مبلغ اعتبار اعطایی بر اساس رفتار بازپرداختی کاربر، به تدریج بیشتر و بیشتر می‌شود.»

در این نشست، همچنین امیرحسین باقری معاون فروش و عملیات شرکت توسعه تجارت و فناوری «تارا» از خدمات قابل ارائه برای سازمان‌ها و شرکت‌ها گفت و اضافه کرد که یکی از اهدافی که مخاطبین سازمانی برای رسیدن به آن از خدمات تارا استفاده می‌کنند، بهبود تجربه‌ی برنامه‌های جبران خدمات نیروهای انسانی سازمانشان است.»

وی در ارتباط با مبحث توسعه‌ی شبکه‌ی پذیرندگان تارا افزود: «برای پوشش بهینه‌تر نیازها و خواسته‌های خانواده‌های ایرانی در تلاشیم در حوزه‌ها و رسته‌های گوناگون پذیرندگان تارا را توسعه دهیم.»

حسن مختاریان معاون فنی مجموعه، نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت امنیت در هر سرویس دیجیتال و اهمیت مضاعف در سرویس‌های مالی گفت‌: «این مساله در تمام مراحل توسعه این اپلیکیشن از طراحی و زیرساخت تا نرم‌افزار و نحوه انجام تراکنش مورد نظر ما بوده است.»

وی گفت: «سادگی و امنیت دو ویژگی خاص تاراست. پرداخت با تارا حتی به صورت آفلاین نیز انجام می‌شود و نیازی به اینترنت هم ندارد. معماری استفاده شده برای این برنامه، میکروسرویس است که بتوانیم بعدها به سادگی آن را توسعه داده و از تکنولوژی‌های مختلف و زبان‌های مختلف برای توسعه آن استفاده کنیم.»

در بخش انتهایی این نشست مدیران تارا به سوالات رسانه‌های گروهی پاسخ گفتند.

شایان ذکر است که کیف الکترونیکی پول تارا ویژگی ۳ درصد برگشت‌نقدی از هر خرید را دارد که در کلیه پذیرندگان تارا قابل استفاده است و به تعبیری تخفیف همیشگی قابل توجهی برای کاربرانش به ارمغان می‌آورد. در ضمن پشتیبانی تارا با شماره ۱۵۷۳ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی کاربران است.

گفتنی است نشست رسانه‌ای معرفی اپلیکیشن تارا (راهکارهای ۳۶۰ درجه دیجیتال برای افزایش رفاه مالی) از ساعت ۱۴ در برج گلرنگ واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی با حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی و سایر حضار و مهمانان برگزار شد.

ارسال نظر