|
کدخبر: 257839

بررسی لپ تاپ Chromebook ۵۱۴ ایسر از نگاه مقداد آی تی

فناوری بررسی لپ تاپ Chromebook ۵۱۴ ایسر از نگاه مقداد آی تی

مدل‌های جدیدی از لپ تاپ‌های مختلف روانه بازار می‌شود که هر کدام برای زمینه‌ای کاربردی هستند. کروم بوک‌ها هم‌اکنون در کانون توجه قرار دارند و بخش اعظمی از بازار هم توسط این محصولات پوشانده شده است. این محصول مدل‌های مقرون به صرفه‌ای در بین لپ تاپ‌های میان رده هستند که در ابتدا ممکن است جذاب به نظر نرسند، اما قابلیت‌هایی دارند که برای اکثر نیازهای شما کافی به نظر می‌رساند. به‌عنوان مثال، کروم بوک ۵۱۴ ایسر یکی از محصولات شاخصی است که می‌توانید آن را در دو مدل تهیه کنید. مدل حرفه‌ای آن توان رقابت با کروم بوک اسپین را دارد که با پردازنده نسل یازدهم اینتل همراه شده است و می‌توانید با قیمتی پایین‌تر از ۸۰۰ دلار به سراغش بروید.

لپ تاپ ایسر کروم بوک ۵۱۴ همراه با قدرت بالا، دارای قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر مدل‌های بازار است. این لپ تاپ به طور گسترده‌ای در دسترس قرار دارد و انتخای عاقلانه در بازاری خواهد بود که محصولات گران قیمت آن را فرا گرفته‌اند. انتخاب این لپ تاپ سبب می‌شود که کاربران خانگی، دانشگاهی ودارندگان کسب و کار، کاربردی‌تر از محصولات دیگر بتوانند از آن استفاده کنید. این لپ تاپ هنگام معرفی، از تراشه مدیاتک ۸۲۸ استفاده می‌کرد و مورد توجه همگان قرار گرفت. این در حای است که تراشه آن‌طور که انتظار داشتیم، نتوانست هیجان‌انگیز ظاهر شود. این کروم بوک تنها موفق به برآورده کردن سطح انتظارات شده است و نمی‌توانیم قابلیت‌های آن را در خیلی جهات نادیده بگیریم.

این کروم بوک برای هدیه دادن هم بسیار مناسب است، چرا که سطح نیازهای ضروری اکثر کاربران را برطرف کرده و می‌تواند روز پر مشغله شما را کاهش دهد. در ادامه به سراغش مشخصات لپ تاپ ایسر رفته و خواهیم دید که چه تفاوتی می‌تواند با محصولات دیگری مانند لپ تاپ دل XPS 13 داشته باشد. با خرید لپ تاپ ایسر می‌توانید هزینه پایینی نسبت به مشخصاتی که دریافت می‌کنید، بدهید.

طراحی و سخت‌افزار

ایسر نمی‌تواند نکته شگفت انگیزی در طراحی کروم بوک ۵۱۴ خود جای دهد. اما واقعا موضوع بحث ما این نیست. بسیاری از امکانات بخش طراحی، با مجموعه کروم بوک فعلی ایسر مطابقت دارد. کناره‌های آن مخروطی بوده و پس از اینکه پورت‌ها را در آن مشاهده می‌کنیم، به سیستم لولای تاشو ۱۸۰ درجه خواهیم رسید که در کنار صفحه نمایش گوریلا گلس می‌تواند شرایط خوبی برای تبدیل لپ تاپ به تبلت فراهم کند. یک جفت اسپیکر DTS Audio هم می‌بینیم که در کناره‌های کیبورد جای گرفته‌اند. یکی از موارد خوشحال کننده ۵۱۴ یقینا همین اسپیکرها هستند، چرا که کیفیت کاملا خوبی دارند و می‌تونند شما را به‌خوبی در فضاهای بسته، از هدفون بی‌نیاز کنند.

با نگاهی به کناره‌های شاسی پلاستیکی ایسر کروم بوک ۵۱۴، مشاهده می‌کنیم که تنها درب آلومینیومی آن طراحی جذابی دارد. چند المان از نسل قبلی حذف شده است و هیچ دکمه پاور یا ولوم در قسمت بیرونی لپ تاپ وجود ندارد. با توجه به اینکه این لپ تاپ یک محصول تاشو است و دکمه‌های ولوم و پاور در بالای صفحه نمایش هستند، جایگاهی بهتر از آن نمی‌توانستیم برای این لپ تاپ متصور شویم. اسلات کارت حافظه از این لپ تاپ حذف شده است و همین می‌تواند کمی برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد. شما نمی‌توانید فضای مورد نیاز خود را در لپ تاپ بیشتر کنید.

فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی برای بیشتر افراد خوب است، اما با توجه به اینکه ۱۵ الی ۲۰ گیگابایت توسط سیستم‌عامل و برنامه‌ها اشغال می‌شود، یقینا مابقی آن چندان نمی‌تواند برای ذخیره‌سازی فایل‌های شخصی شما مناسب دیده شود. لپ تاپ ایسر کروم بوک  ۵۱۴ را می‌توانید با شارژر ۶۵ واتی USB-C همراه با یک کیس مخصوص دریافت کنید. کروم بوک‌های جدید شروع به افزایش سرعت شارژ خود کرده‌اند و ایسر توجه زیادی به این موضوع نشان می‌دهد.

صفحه نمایش و صفحه کلید

صفحه نمایش لپ تاپ ایسر ۱۵ اینچی بوده و در یک قاب پلاستیکی احاطه شده است. صفحه نمایش کمی حالت فرو رفتگی دارد و از کل صفحه کلید دور نگه داشته شده است. همین مسئله سبب می‌شود که کاملا بعد از مدتی استفاده، در روغن و چربی پوست پوشانده شود. جدا نگه داشته شدن این دو المان همچنان جذاب است، اما باید نگاه ویژه‌ای به پاکیزه نگه داشتن آن هم داشته باشید. گرد و غبار و زاله می‌تواند روی اطراف لبه‌های صفحه نمایش گیر کند، به گونه‌ای که صفحه نمایش تمام شیشه‌ای دارای چنین مشکلی نیستند و همین جا اختلاف بین لپ تاپ‌های گران قیمت را با این محصول می‌توانیم درک کنیم.

این صفحه نمایش دارای یک حالت لمسی است و یک پوشش غیر تابش مات هم می‌بینیم که به خوانش صفحه در برخی از محیط‌ها کمک خواهد کرد. این بدان معنی است که اگر با یک منبع نور روشن پشت خود کار می‌کنید، گاهی اوقات نیاز خواهد بود که نورها را خاموش نکنید یا مکان خود را تغییر دهید که بتوانید دید خوبی نسبت به صفحه نمایش داشته باشید. خرید لپ تاپ ایسر کروم بوک ۵۱۴ را می‌توانید با یک نسخه غیر لمسی هم تجربه کنید که ۵۰ دلار قیمت کمتری دارد. تعامل با اپلیکیشن‌ها در این نسخه آسان است و می‌توانید قابلیت‌های ارتقا بیشتری را به واسطه این لپ تاپ داشته باشید.

بین ترک پد و صفحه نمایش لمسی، حالت تعامل خوبی برقرار شده است و خیلی اوقات اصلا نیازی به تهیه موس اضافی نخواهید داشت. به راحتی می‌توانید ساعت‌ها با این صفحه کلید تایپ کرده و خستگی و گرفتگی در دستان خود هم نخواهید داشت. این قابلیت حتی در برخی از مدل‌های لپ تاپ دل و ایسوس هم وجود ندارد. با خرید لپ تاپ ایسوس می‌توانید از سیستم نرم‌افزاری و عمر باتری خوبی هم برخوردار شوید که در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

نرم افزار و عملکرد

این محصول از یک تراشه مدیاتک ۸۲۸ استفاده می‌کند و دقیقا در وسط سطح عملکردی قرار می‌گیرد. این محصول مقرون به صرفه بوده و نسبت به تراشه اسنپ دراگون، یقینا قدرت پایین‌تری خواهد داشت. برنامه‌های اندروید هم روی آن به خوبی اجرا می‌شود و با خرید لپ تاپ ایسر کروم بوک ۵۱۴ می‌توانید چندین ماه از سیستم‌عامل استفاده کرده و مشکلی نداشته باشید. روند انجاجم تحقیق، ارتباط، ویرایش عکس و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم با این لپ تاپ به خوبی انجام خواهد شد. باتری هم در کروم بوک ۵۱۴ عملکرد خوب خود را اثبات کرده است. ایسر می‌گوید که با یک بار شارژ می‌توانید ۱۴ الی ۱۵ ساعت از این باتری استفاده کنید.

شما هم می‌توانید با مراجعه به مقداد آی تی، خرید لپ تاپ را پیگیری کرده و گزینه‌ای متناسب با سطح نیاز خود دریافت کنید. خرید لپ تاپ در برهه زمانی کنونی بسیار حساس است و برای مدیریت قیمت گذاری، می‌توانید نسبت به آینده در هزینه‌های خود هم صرفه جویی کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر