|
کدخبر: 256420

لپ تاپ جدید لنوو به بازار می آید + قیمت

لپ تاپ لنوو ThinkPad T۱۶ با صفحه نمایش ۱۶ اینچی معرفی شد. در ادامه به مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه این لپ تاپ به بازار می‌پردازیم.

فناوری لپ تاپ جدید لنوو به بازار می آید + قیمت

سری لپ‌تاپ‌های تجاری تینک‌پد اولین بار تقریبا ۳۰ سال پیش و توسط کمپانی IBM در سال ۱۹۹۲ معرفی شدند. سپس نام تجاری ThinkPad توسط شرکت لنوو در سال ۲۰۰۵ خریداری شد و از آن زمان همه لپ‌تاپ‌های این خانواده به عنوان محصولات لنوو به بازار عرضه شده‌اند. حالا شرکت چینی با عرضه لپ تاپ لنوو ThinkPad T۱۶ به نظر قصد دارد به خانواده تینک‌پد به خصوص سری T این محصولات جانی تازه بدهد.

Lenovo ThinkPad T۱۶ Gen ۱ اولین لپ‌تاپ تجاری ۱۶ اینچی این شرکت در سری ThinkPad T است که جایگزین لپ‌تاپ‌های تجاری قبلی ThinkPad T۱۵ شده و از زبان طراحی جدیدتری نسبت به سری تینک‌پدهای سال ۲۰۲۱ برخوردار است.

مشخصات فنی لنوو ThinkPad T۱۶

کار خود را با نمایشگر آغاز می‌کنیم، جایی که لپ تاپ لنوو ThinkPad T۱۶ دارای یک پنل ۱۶ اینچی از نوع IPS LCD با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است که به نسبت تینک‌پد سال ۲۰۲۱ و نسبت تصویر ۱۶:۹ مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

این نمایشگر را می‌توان تا حداکثر وضوح ۲.۵K پیکربندی کرد و از دیگر ویژگی‌های آن باید به حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB و پشتیبانی از نمایشگر لمسی اشاره کرد.

سری تینک‌پد T۱۶ در دو نسخه با آخرین پردازنده‌های نسل دوازدهمی Alder Mobile اینتل یا آخرین پردازنده‌های Ryzen ۶۰۰۰ Pro شرکت AMD عرضه می‌شود.

در مورد مدل اینتل، خریداران می‌توانند دستگاه‌های خود را به نحوی پیکربندی کنند که به Core i۷ اینتل از سری U یا P پردازنده‌های نسل دوازدهم، حداکثر ۴۸ گیگابایت رم از نوع DDR۴ و ۲ ترابایت حافظه PCIe Gen ۴ SSD به علاوه یک کارت گرافیک اختصاصی انویدیا که یا MX۵۵۰ یا RTX ۲۰۵۰ Mobile GPU است، مجهز باشد.

در مورد مدل AMD خریداران می‌توانند لپ تاپ جدید لنوو را با پیکربندی شامل حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR۵ با فرکانس ۶۴۰۰ مگاهرتز در کنار ۲ ترابایت حافظه از نوع SSD PCIe Gen ۴ و پردازنده Ryzen ۷ PRO ۶۰۰۰ تهیه کنند.

آخرین لپ تاپ های تینک پد لنوو در بخش باتری دو انتخاب ۵۲.۵ وات ساعتی و ۸۶ وات ساعتی با آداپتور شارژ سریع داخل جعبه را در اختیار خریداران قرار می‌دهند و اگر کاربران از پیکربندی اینتل ۸۶ وات ساعتی استفاده کنند، سرعت شارژ تا ۱۳۵ وات افزایش می‌یابد.

لنوو تینک پد T۱۶

در زمینه اتصالات لنوو ThinkPad T۱۶ به ماژول WiFi ۶E، بلوتوث ۵.۲ و پشتیبانی اختیاری LTE برای کاربرانی که همواره در حال حرکت هستند مجهز شده است. این لپ‌تاپ از دو پورت USB-C، دو پورت USB-A ۳.۲ Gen ۱، یک پورت HDMI ۲.۰b، یک درگاه RJ۴۵، یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک اسلات سیم‌کارت اختیاری برای افرادی که مدل LTE را انتخاب کنند برخوردار است.

اگر خریداران مدل اینتل را انتخاب کنند، درگاه‌های USB-C گواهی سازگار با Thunderbolt ۴ را دریافت می‌کنند، در حالی که برای خریدارانی که مدل AMD را انتخاب کرده‌اند، درگاه‌های USB-C دارای گواهی سازگاری USB-C ۳.۲ Gen ۲ خواهند بود.

این لپ‌تاپ‌ها در وب‌سایت‌های رسمی لنوو در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا فهرست شده‌اند، در نتیجه انتظار می‌رود که ThinkPad T۱۶ به طور رسمی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ در این مناطق عرضه شده و قابل خرید باشد.

 

 

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها