|
کدخبر: 257175

اولتیماتوم اتحادیه اروپا به ایلان ماسک

هشدار اتحادیه اروپا به ایلان ماسک: توییتر باید قوانین مربوط به انتشار محتوا را رعایت کند .

فناوری اولتیماتوم اتحادیه اروپا به ایلان ماسک

«تیری برتون»، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و صاحب جدید توییتر گفت: «خوش آمدید، اما قوانینی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید.»

توییتر با مالکیت ایلان ماسک نیز باید مقررات اتحادیه اروپا را بپذیرد و مهم‌ترین قانونی که اخیرا کلیات مربوط به آن مطرح شد، «قانون سرویس‌های دیجیتال» (DSA) است که به صورت سخت‌گیرانه‌تری از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری می‌کند و شرکت‌ها را موظف می‌کند تا محتواها و کالاهای غیرقانونی خود را به سرعت از پلتفرم‌ها حذف کرده و در مورد نحوه عملکرد الگوریتم‌ها توضیح بدهند.

قانون سرویس‌های دیجیتال DSA و توییتر

توییتر نیز مجبور است همچون سایر شرکت‌های اینترنتی، قانون سرویس‌های دیجیتال را بپذیرد و مانع انتشار محتوای نادرست شود. گفتنی است براساس این قانون، تبلیغاتی که افراد زیر سن قانونی را هدف قرار می‌دهد ممنوع است و علاوه بر این، انتشار محتوای تبلیغاتی هدفمند مربوط به قومیت‌های خاص، وابستگی‌های سیاسی، ادیان و گرایش‌های جنسی نیز مجاز نیست.

البته سرویس‌های میزبان و پلتفرم‌های آنلاین موظف هستند به کاربران خود دقیقا توضیح دهند که چرا برخی محتواهای غیرقانونی حذف می‌شوند و شرایطی را برای اعتراض آنها فراهم کنند.  

براساس قانون سرویس‌های دیجیتال، هر فعالیتی که در فضای آفلاین غیرقانونی است، در فضای آنلاین نیز مجاز نبوده و غیرقانونی محسوب می‌شود. در صورت نقض این قانون، شرکت‌ها تا ۶ درصد درآمد سالیانه خود جریمه می‌شوند و هر چقدر پلتفرمی بزرگ‌تر باشد، مسئولیت بزرگتری در اجرای این قانون خواهد داشت.

مشخص نیست که ایلان ماسک چگونه به این هشدار رسیدگی می‌‌کند و چه واکنشی نشان خواهد داد. اما وی ممکن است مجبور شود برخی محدودیت‌‌ها را، حتی اگر خودش هم با آنها موافق نباشد یا محدودیت‌ها برایش چندان شفاف نباشند، بپذیرد. باید دید در نهایت ایلان ماسک، توییتر را با دیدگاه‌های خود به چه سمت و سویی می‌برد و آیا با اتحادیه اروپا وارد تنش‌های این چنینی خواهد شد یا خیر.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها