|
کدخبر: 256921

احتمال افزایش قدرت نفوذ دولت چین در توییتر

جف بیزوس، بنیان‌گذار آمازون و میلیاردر معروف حوزه‌ی فناوری، به احتمال افزایش قدرت نفوذ دولت چین در توییتر پس از تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی به دست ایلان ماسک اشاره کرده است.

ساعاتی قبل از رسمی شدن تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری توییتر به دست ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد دنیا در توییتی گفت امیدوار است بدترین منتقدانش نیز در این شبکه‌ی اجتماعی باقی بمانند چون اعتقاد ویژه‌ای به آزادی بیان دارد. جف بیزوس، دیگر چهره‌ی سرشناس حوزه‌ی فناوری که در روزهای نه‌چندان دور ثروتمندترین فرد دنیا بود، به‌تازگی تعهد ایلان ماسک به آزادی بیان را به شیوه‌ای جالب به چالش کشیده است.

براساس گزارش The Verge، مدیرعامل آمازون ساعاتی پیش به توییت خبرساز یکی از روزنامه‌نگاران نیویورک تایمز که به پررنگ‌شدن نقش چین در توییتر پس از اتفاقات اخیر اشاره می‌کرد، واکنش نشان داد.

روزنامه‌نگار نیویورک تایمز نوشته دومین بازار بزرگ تسلا در سال ۲۰۲۱ پس از آمریکا،‌ چین بوده است و باتری‌سازان چینی جزو تأمین‌کنندگان بزرگ خودروهای برقی تسلا هستند. او در ادامه نوشت: «پس از سال ۲۰۰۹ یعنی زمانی که چین توییتر را مسدود کرد، دولت این کشور تقریباً هیچ قدرت نفوذی در این پلتفرم نداشت. این شرایط احتمالاً همین حالا تغییر کرده است.»

بیزوس این سؤال را مطرح می‌کند که به‌دلیل منافع تجاری تسلا در چین، آیا قدرت نفوذ دولت این کشور در توییتر که یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های اینترنتی دنیا است افزایش یافته؟ و در ادامه می‌گوید: «پاسخ خودم به این سؤال، این است که احتمالاً خیر. نتیجه‌ی محتمل‌تر در این زمینه، پیچیده شدن وضعیت در چین برای تسلا است نه سانسور در توییتر.»

بیزوس تنها کسی نیست که پس از رسمی شدن تصاحب توییتر به دست ایلان ماسک، سؤالاتی در ذهنش ایجاد شده است. گفته می‌شود کارمندان توییتر نیز واکنش‌های مختلفی به این موضوع داشته‌اند.

اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر با پیشنهاد ایلان ماسک برای تصاحب سهام این شرکت در ازای پرداخت ۵۴٫۲۰ دلار برای هر سهم موافقت کرده‌اند، بااین‌حال بسته شدن قرارداد مشروط به موافقت سهام‌داران و نهادهای تنظیم مقررات است. گزارش‌ها می‌گویند احتمالاً ایلان ماسک برای بستن قرارداد با مشکل خاصی از سوی نهادهای تنظیم مقررات مواجه نمی‌شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها