|
کدخبر: 255026

عرضه آیفون ۱۴ انتظارات را برآورده می کند؟

علاقه‌مندان به اپل شایعات امیدوارکننده‌ای درباره مجموعه دوربین آیفون ۱۴ – iPhone ۱۴ شنیده‌اند؛ اما ظاهرا یک دل‌شکستگی در انتظار آن‌هاست.

فناوری عرضه آیفون ۱۴ انتظارات را برآورده می کند؟

به نظر می‌رسد ویژگی‌های مورد انتظار یا منتسب به آیفون ۱۴ را در نسل‌های بعدتر آیفون خواهیم دید. مثلا اینکه قرار نیست چیپست A۱۶ با فناوری ۳ نانومتری ساخته می‌شود و در بهترین سناریو، چیپ A۱۷ Bionic چنین مشخصه‌ای خواهد داشت. اما شاید مهم‌تر از آن، دوربین پریسکوپی باشد که جای خالی آن در گوشی‌های اپل احساس می‌شود.

امید می‌رفت اعضای خانواده آیفون ۱۴ چنین دوربینی داشته باشند؛ ولی برای استفاده از لنز پریسکوپی آیفون، باید دست‌کم تا عرضه‌ی خانواده آیفون ۱۵ صبر کنیم.

از طرفی، بر اساس گزارش Elec، شرکت کره‌ای Jahwa Electronics برای تاسیس کارخانه تولید قطعات دوربین (ماژول لرزشگیر اپتیکال)، یک سرمایه‌گذاری ۱۹۱ میلیارد دلاری کرده است. مقامات اپل هم در حال رایزنی با این کمپانی برای همکاری تجاری هستند.

پس بعید نیست که کمپانی کره‌ای، تامین کننده‌ی انحصاری این ماژول‌ها برای استفاده در گوشی‌های آیفون شود. البته ثمره‌ی این همکاری را هم زودتر از سال ۲۰۲۳ نخواهیم دید.

با وجود این، سری آیفون ۱۴ هنوز می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد؛ از جمله دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی punch-hole دوگانه و حاشیه‌هایی تا ۲۰ درصد باریک‌تر!

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو

از سال ۲۰۱۵ که iPhone ۶s عرضه شد، گوشی‌های اپل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی داشتند؛ اما گزارش‌ها از تجهیز iPhone ۱۴ Pro به یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با سایز ۱/۱.۳ و پیکسل‌های منفرد ۱.۲۲ میکرومتری حکایت دارند. گفته می‌شود این سنسور از فناوری ترکیب پیکسلی ۴ در ۱ پشتیبانی می‌کند و شاید توسط سونی ساخته شود.

علاوه بر رقابت با گوشی‌های اندرویدی، دیگر دلیل اپل برای افزایش پیکسل‌ها، فراهم‌سازی امکان ضبط ویدیوهای ۸K است؛ چرا که فیلم‌برداری ۸K ۱۶:۹ وجود دوربین حداقل ۳۳ مگاپیکسلی را می‌طلبد.

آیفون ۱۴ پرو به استفاده از سیستم DPAF یا به قول اپل، فوکوس پیکسل هم ادامه خواهد داد؛ قابلیتی که از سال ۲۰۱۴ در گوشی‌های آیفون وجود داشته است.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر