|
کدخبر: 250703

گوشی قدرتمند سامسونگ معرفی شد + عکس

سامسونگ در رویداد آنپکد از گوشی میان‌رده‌ی ۲۰۲۲ خود با نام گلکسی A۵۳ ۵G‌ رونمایی کرد.

اقتصاد گوشی قدرتمند سامسونگ معرفی شد + عکس

سامسونگ پس از رونمایی گوشی‌ها و تبلت‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۲۲ و تب اس ۸، حالا روی گوشی‌های میان‌رده تمرکز کرده است. پس از افشای اطلاعات مختلف، غول کره جنوبی دقایقی پیش برای دومین بار در تاریخ با برگزاری رویداد آنپکد برای معرفی گوشی‌های میان‌رده‌ی گلکسی A، از گلکسی A۵۳ ۵G‌ برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که در حقیقت جانشین گلکسی A۵۲‌ محسوب می‌شود.

گلکسی A۵۳ ۵G در مجموع دارای طراحی شبیه به نسل گذشته‌اش است؛ اما فریم آن مقداری انحنای کمتر و همچنین با گلکسی اس ۲۲ همخوانی دارد. از طرفی دیگر در بخش تراشه و دوربین بهبود نیز پیدا کرده است که بدین ترتیب عملکرد آن را نسبت به نسل قبلی افزایش می‌دهد.

گلکسی A۵۳ ۵G به صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی AMOLED دارای حفره (اینفینیتی-O) برای میزبانی دوربین سلفی، وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD) با نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز مجهز است. افزون‌براین، تراکم پیکسلی ۴۰۷ پیکسل‌ بر اینچ دارد، از نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ بهره می‌برد و از ۱۶ میلیون رنگ نیز پشتیبانی می‌کند.

بدنه‌ی پشتی و فریم گلکسی A۵۳ ۵G جنس پلاستیکی دارد و در قسمت جلو، سطح صفحه‌نمایش با لایه‌ای محافظ گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است تا مقاومت آن دربرابر ضربه و خط‌وخش افزایش پیدا کند. ابعاد گوشی ۱۵۹٫۶ در ۷۴٫۸ در ۸٫۱ میلی‌متر است و وزن آن به ۱۸۹ گرم می‌رسد.

قدرت سخت‌افزاری گلکسی A۵۳ ۵G را تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۰۰ تأمین می‌کند و سامسونگ آن را در نسخه‌های مجهز به ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به‌فروش می‌رساند که ازطریق کارت microSD می‌توان تا حداکثر یک ترابایت افزایش داد.

گلکسی A۵۳ ۵G در پنل جلو دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل و در پنل پشت دوربین چهارگانه متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS)، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل و دوربین عمق‌سنج ۵ مگاپیکسل را میزبانی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی میان‌رده امکان ضبط فیلم با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و وضوح ۷۶۸۰ در ۴۲۲۰ با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه را ارائه می‌دهد.

غول کره جنوبی ظرفیت باتری گلکسی A۵۳ ۵G را در مقایسه با نسل قبلی افزایش داده است؛ بنابراین گوشی جدید باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت دارد که از شارژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد و به گفته‌ی این شرکت تا دو روز دوام می‌آورد. متأسفانه در جعبه‌ خبری از شارژر نیست. این گوشی سامسونگ به‌‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری One UI ۴.۱ برپایه‌ی اندروید ۱۲ روانه‌ی بازار می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های گلکسی A۵۳ ۵G می‌توان به وای‌فای ۵، بلوتوث ۵٫۱، NFC، گواهی IP۶۷ برای مقاومت دربرابر گردوغبار و آب، حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش، بلندگوی دوگانه با پشتیبانی از دالبی اتموس و پشتیبانی از دو سیم‌کارت اشاره کرد.

گلکسی A۵۳ ۵G در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی کم‌رنگ و نارنجی با قیمت قیمت پایه‌ی ۳۹۹ پوند در بریتاینیا فروخته می‌شود. خبر خوب اینکه، گوشی مذکور به دست ما رسیده است؛ بنابراین منتظر بررسی تخصصی گلکسی A۵۳ ۵G از زومیت باشید.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها