|
کدخبر: 251266

روش های افزایش طول عمر باتری اپل واچ

روش های مختلفی جهت افزایش طول عمر باتری اپل واچ وجود دارد که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

اپل-واچ۱

ترفندهایی جهت افزایش طول عمر باتری اپل واچ

حرکات بین منو را کاهش دهید

همان طور که می دانید در سیستم عامل اپل واچ انیمیشن های گرافیکی زیادی وجود دارد که موجب نرم شدن حرکت میان منوها می شود. اما انرژی مصرفی توسط پردازنده ساعت را افزایش می دهد و سپس شارژ باتری کاهش پیدا می کند؛ بنابراین بهتر است که از منوی Accessibility  در اپلیکیشن Watch آن ها را خاموش کنید.

 کم کردن طیف رنگی 

 رابط کاربری اپل واچ به جهت کاهش مصرف باتری دارای پس زمینه ای سیاه رنگ است؛ بنابراین بهتر است که از تم هایی با رنگ های درخشان مانند میکی موس یا اکتیویتی استفاده نکنید و تم های سیاه و خاکستری را انتخاب نمایید.

باز نمودن قفل با آیفون

اگر این قابلیت را در زمان راه اندازی اپل واچ فعال کنید به محض باز نمودن قفل صفحه آیفون، قفل اپل واچ نیز باز می شود. ازاین رو دیگر مجبور نخواهید بود که در صفحه کوچک ساعت رمز خود را وارد کنید، در نتیجه صفحه نمایش کمتر روشن می ماند و شارژ کمتری مصرف می شود.

استفاده از شارژر اصلی

جهت مراقبت از باتری اپل واچ و افزایش طول عمر آن حتماً از شارژر اصلی استفاده کنید. زیرا شارژر اپل واچ اصل نقش مهمی در طول عمر باتری آن دارد؛ برای تهیه و اطلاع از قیمت شارژر اپل واچ اصلی به وب سایت های معتبر مراجعه کنید.

سفارشی نمودن انعکاس برنامه های آیفون

فعال نمودن تمامی برنامه های اصلی موجود بر روی گوشی در اپل واچ ضروری نیست و تنها موجب می شود که باتری آن سریع تر خالی شود؛ بنابراین بهتر است که در تنظیمات انعکاس اپلیکیشن های آیفون توسط اپل واچ را سفارشی سازی نمایید و تنها برنامه های خاص مدنظرتان را در اپل واچ فعال کنید تا اعلان های آن را دریافت کند.

تنظیم میزان ویبره

قابلیت ویبره روشی عالی جهت مطلع شدن از اعلان ها مانند تماس ها، پیام ها و ... بدون ایجاد سروصدا در اپل واچ است. اما با غیرفعال نمودن آن می توان طول عمر باتری را افزایش داد.

غیرفعال نمودن یادآور تحرک

برنامه Activity  در اپل واچ همواره مراقب شما است و اگر 50 دقیقه فعالیتی نداشته باشید به شما یادآوری می کند تا بلند شوید. همچنین به صورت روزانه و هفتگی میزان پیشرفت و موفقیت شما را نشان می دهد. این برنامه اگرچه خیلی مفید و کاربردی می باشد اما بهتر است جهت افزایش طول عمر باتری آن را غیرفعال کنید.

استفاده نمودن از حالت Theater

این حالت گزینه ای عالی برای مکان های تاریک و جلسات است، زیرا به محض دریافت اعلانات صفحه نمایش روشن نمی شود. این مسئله موجب می شود که طول عمر باتری افزایش یابد و اپل واچ برای مدت طولانی تری از شبانه روز شارژ خود را نگه دارد.

اپل-واچ۲

کاهش Refresh پس زمینه

از دیگر روش های افزایش طول عمر باتری اپل واچ می توان به کاهش رفرش پس زمینه اشاره نمود. در صفحه نمایش اپل واچ مرتباً ریفرش اتفاق می افتد تا جدیدترین اعلانات و برنامه ها در اختیار کاربر قرار بگیرد. اما این راحتی دسترسی به اطلاعات موجب کاهش طول عمر باتری می شود.

از این رو بهتر است که در بخش تنظیمات برنامه هایی که کاربرد کمتری دارند نوسازی آن ها را غیرفعال کنید و مصرف شارژ را کاهش دهید.

خاموش نمودن صدا

به محض دریافت هر اعلان اپل واچ زنگ می خورد و در صورت فعال نبودن ویبره می تواند بسیار مفید باشد. البته این امکان نمی تواند در عمر باتری اپل واچ مؤثر باشد. اما می توانید با کشیدن صفحه به طرف بالا و لمس نمودن آیکون زنگ به سادگی و به سرعت صدا را قطع نمایید.

روشن نمودن حالت ذخیره انرژی

اگر در صورت رعایت تمامی نکات و موارد ذکر شده بازهم با مشکل سریع خالی شدن شارژ باتری اپل واچ مواجه هستید می توانید حالت ذخیره انرژی را فعال کنید، تا تمامی قابلیت ها به جز نمایش زمان برای شما غیرفعال شوند.

مدت زمان شارژدهی اپل واچ

کمپانی اپل معتقد است که مقدار شارژدهی اپل واچ به طور مفید 18 ساعت خواهد بود. البته این میزان به صورت استفاده ترکیبی از آن است می باشد و اگر به شکل مداوم از اپل واچ استفاده کنید 3 ساعت شارژدهی خواهد داشت. مقدار نگهداری شارژ اپل واچ در حالت های مختلف به شرح زیر است.

  • استفاده به صورت یک ساعت، ماندگاری شار ژ 48 ساعت
  • استفاده ترکیبی و معمولی، ماندگاری شارژ 18 ساعت
  • استفاده مرتب از برنامه های تمرینی و ورزشی، ماندگاری شارژ 5 ساعت
  • استفاده در حالت Power Resever ، ماندگاری شارژ 72 ساعت
  • استفاده مداوم از تماس اپل واچ، ماندگاری شارژ تا 3 ساعت

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها