|
کدخبر: 250655

روس گرام جایگزین اینستاگرام می شود + جزئیات

اینستاگرام چند روز قبل در روسیه فیلتر شد. حال روس‌ها قرار است جایگزین اینستاگرام را با نام «روس‌گرام» در کشور خود منتشر کنند. این اپ که در واقع به نوعی اینستاگرام روسی است، طی هفته‌های آینده در دو نسخه iOS و اندروید ارائه می‌شود.

فناوری روس گرام جایگزین اینستاگرام می شود + جزئیات

مسئولان اینستاگرام و متا پس از اعلام این‌که انتشار محتوای خشونت آمیز علیه ارتش روسیه و رئیس جمهور این کشور مانعی ندارد، با دردسر روبه‌رو شدند. پس از این‌ صحبت‌ها، روسیه اینستاگرام را در خاک خود فیلتر کرد. البته پس از آن، مسئولان مربوطه بعداً ابراز پشیمانی کردند.

ظاهراً اما دیگر پشیمانی فایده‌ای ندارد. روسیه قرار است به‌زودی جایگزین اینستاگرام را به صورت عمومی منتشر کند. توسعه‌دهندگان روسی هم‌اکنون در حال کار کردن روی این اپ هستند که روس‌گرام نام خواهد داشت.

«الکساندر زوبوف» و «کریل فیلیمونوف» با قاطعیت در حال رهبری پروژه توسعه جایگزین بومی اینستاگرام در روسیه هستند. این دو نفر ادعا می‌کنند که روس‌گرام دقیقاً یک اپ مشابه با اینستاگرام است. به نظر می‌رسد که حتی آیکون و فونت اپ روس‌گرام شبیه به اینستاگرام است و روس‌ها سعی کرده‌اند تا حد ممکن، این دو اپ را مشابه طراحی کنند.

بر اساس اطلاعات رسمی که از روس‌گرام به اشتراک گذاشته شده، این سرویس از تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۲ (۸ فروردین ۱۴۰۱) برای دو سیستم‌عامل iOS و اندروید راه‌اندازی خواهد شد. با این حال ظاهراً کاربران از ماه آوریل می‌توانند به این سرویس دسترسی پیدا کنند.

گفتنی‌ است که روس‌گرام قرار است ویژگی‌هایی مخصوص روس‌ها نیز داشته باشد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به Crowdfunding یا سرمایه‌گذاری جمعی توسط کاربران و قابلیت پرداخت هزینه برای دسترسی به محتوا اشاره کرد.

بنابر اطلاعات کانال رسمی روس‌گرام در تلگرام، توسعه‌‌دهندگان ادعا می‌کنند که در حال کار بر روی روشی هستند که با آن بتوان اطلاعات را از اینستاگرام به این اپ انتقال داد. گفته می‌شود که زوبوف ادعا کرده که او و گروهش برای فیلترینگ اینستاگرام در روسیه آماده بوده‌اند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر