|
کدخبر: 249026

سهم بازار سامسونگ از اپل جلو زد

اپل درسال ۲۰۲۱ بخشی از سهم بازار هدفون‌های بی‌سیم را از دست داده و سهم سامسونگ با گلکسی بادزهای این شرکت در این بازار افزایش یافته است.

همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ مانع گسترش صنعت هدفون‌های بی‌سیم نشد و همین روند در سال گذشته نیز درمورد بازار تحت سلطه‌ی اپل ادامه داشته است. مجموع فروش جهانی هدفون‌های بی‌سیم واقعی (TWS) در سال ۲۰۲۱ همچنان به رشد خود ادامه داد و از ۲۳۰ میلیون دستگاه به ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید که نشان‌دهنده‌ی رشد ۲۴ درصدی است. درحالی‌که این رقم به‌هیچ‌عنوان عدد متوسطی محسوب نمی‌شود، تحقیقات کانترپوینت افزایش ۳۳ درصدی را برای حجم فروش این محصولات پیش‌بینی کرده بود و حالا این شرکت تحقیقاتی دلیل عملکرد ضعیف بازار را به تأثیر کووید ۱۹ مرتبط دانسته است.

 اپل که بار دیگر به‌راحتی در صدر جدول برترین فروشندگان هدفون‌های بی‌سیم جهان قرار گرفته است، تا حدودی در از دست‌ دادن سهم خود از این بازار مقصر است" زیرا ایرپاد ۳ دیرتر از آنچه تحلیل‌گران انتظار داشتند، روانه‌ی بازار شد. البته این هدفون به‌سرعت به محصولی موفق تبدیل شد و در سه‌ماهه‌ی چهارم به آمار فروش درخورتوجهی دست یافت.

باید اشاره کنیم ایرپاد ۲ و ایرپاد پرو در سال ۲۰۲۱ همچنان بسیار محبوب بودند زیرا تبلیغات اپل برای این دو محصول روی خریداران تأثیر زیادی داشت. این دو محصول به اپل کمک کرد تا فروش کلی خود را در سراسر جهان در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود پنج درصد افزایش دهد. اگرچه میزان فروش هدفون‌های TWS اپل در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت اما سهم بازار شرکت مستقر در کوپرتینو با افت چهار درصدی مواجه شد که این موضوع قطعاً برای سرمایه‌گذاران این شرکت خبر خوبی نیست. شیائومی در این بازه‌ی زمانی همچنان جایگاه دوم را حفظ کرد و سامسونگ نیز موفق شد با عملکرد بهتر در بازار، فاصله‌ی خود را با شیائومی کاهش دهد.

سامسونگ به‌لطف گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲، سومین فروشنده‌ی بزرگ هدفون‌های بی‌سیم جهان است که آمار فروش خود را تا ۳۳ درصد افزایش داده است. علاوه‌براین سهم بازار غول فناوری کره‌ی جنوبی از ۶٫۷ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۷٫۲ درصد در پایان سال ۲۰۲۱ رسیده است.

اکنون باید دید که عرضه‌ی ایرپاد ۳ در اواخر سال ۲۰۲۱ چه تأثیری بر محبوبیتی که گلکسی بادزهای سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۲ به‌دست آورده‌اند، خواهد داشت.

درهمین‌حال، برندهای دیگری مثل JBL و Skullcandy به‌دلیل پیشرفت‌ درخورتوجه در سال ۲۰۲۱، سزاوار تحسین هستند زیرا هدفون‌های بی‌سیم این شرکت‌ها رقبای شایسته‌ای برای محصولات ۵۰ تا ۱۰۰ دلاری شیائومی محسوب می‌شوند. بااین‌حال، بیشترین درآمد بازار هدفون‌های بی‌سیم مربوط به محصولات ۲۰۰ دلاری است؛ جایی‌که بعید به‌نظر می‌رسد جایگاه اپل به این زودی‌ها تهدید شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها