|
کدخبر: 247245

تقلب سامسونگ به ضرر گوشی هایش تمام شد

اتهام تقلب سامسونگ در آزمون‌های بنچمارک ثابت شد و این اتفاق باعث حذف نتایج بنچامک پرچمداران سری گلکسی S در بنچمارک Geekbench شده است.

این روزها برای سامسونگ و طرفدارانش روزهای خیلی خوبی نیست و به تازگی این شرکت کره‌ای با انتقاداتی در زمینه کند شدن برنامه‌ها در گوشی‌هایش رو به رو شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد گوشی‌های سامسونگ، در عملکرد بیش از ده هزار برنامه مختلف اختلال ایجاد می‌کنند.

در ابتدا دلایل مختلفی برای این اتفاق عنوان شد و برخی می‌گفتند سامسونگ برای بهبود عملکرد کلی باتری، اجازه استفاده کامل از منابع را به این برنامه‌ها نمی‌دهد اما در نهایت مشخص شد برنامه GOS سامسونگ، دلیل اصلی این ایراد بوده است.

سامسونگ چندی پیش اعلام کرده در یک بروزرسانی مهم، این ایراد را از بین می‌برد و به کاربرانش اجازه می‌دهد گزینه‌ای را فعال کنند که با فعال شدنش، برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف می‌توانند به صورت عادی، از منابع گوشی بهترین استفاده را ببرند. با این حال گیک بنچ اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد و پس از تایید کاهش عملکرد برنامه‌های مختلف و اجازه دادن گوشی به برنامه‌های بنچمارک در بهره بردن کامل از منابع، تصمیم به حذف نتایج بنچمارک چهار پرچمدار سری اس سامسونگ گرفت.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ / گلکسی S۲۱ FE

جالب است بدانید گوشی‌های سامسونگ، در برنامه‌های مختلف بنچمارک مانند گیک بنچ عملکرد ضعیفی نداشتند و برنامه GOS، اجازه استفاده کامل برنامه‌های تست بنچمارک از منابع گوشی به صورت کامل را می‌داد. این در حالی است که برنامه‌های دیگر مانند مایکروسافت آفیس و زوم، از سیستم GOS گوشی‌های سامسونگ آسیب دیدند و عملکرد آن‌ها کمی ضعیف‌تر شده بود.

این یعنی نتایج بنچمارک گوشی‌های سامسونگ، معمولا نمره‌ای بالاتر از عملکرد واقعی گوشی را نشان می‌دادند. البته بهتر است بدانید این به معنای ضعیف بودن گوشی‌های سامسونگ نیست؛ بلکه ایراد اصلی، برنامه GOS بوده که باعث می‌شده دیگر برنامه‌ها نتوانند به خوبی از منابع گوشی بهره ببرند. یکی دیگر از نکات قابل توجه، این است که در One UI ۴.۰، کاربران کار سخت‌تری برای غیرفعال کردن برنامه GOS دارند که می‌تواند مشکل آن‌ها را شدیدتر کند.

سامسونگ باور دارد GOS به بهبود عملکرد گوشی کاربران کمک می‌کند

سامسونگ اعلام کرده بود برنامه GOS، مصرف سی پی یو و گرافیک گوشی و تبلت‌های سامسونگ را بهبود می‌بخشد و از بیش از حد گرم شدن این گجت‌ها در زمان بازی جلوگیری می‌کند. با این حال بیش از ۶۸۰۰ برنامه که اصلا جزو دسته‌بندی بازی‌ها قرار نمی‌گیرند هم تحت تاثیر برنامه GOS قرار گرفته‌اند. این مورد در نهایت باعث می‌شد کاربران کند شدن بی‌دلیل برنامه‌های مورد علاقشان را تجربه کنند. گیک بنچ هم در نهایت با توجه به تمام این موارد، تصمیم گرفت نتایج مربوط به پرچمدارهای سامسونگ را از وب سایتش حذف کند.

هنوز مشخص نیست حذف نتایج، همیشگی است یا در آینده‌ای نزدیک و پس از انتشار آپدیتی که مشکل GOS را حل می‌کند، نتایج جدید باز گردند. اما در هر حال، فعلا نتایج بنچمارک گیک بنچ گوشی‌های گلکسی اس ۲۲، گلکسی اس ۲۱، گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۱۰ سامسونگ از گیک بنچ حذف شده‌ است.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر