|
کدخبر: 245949

رونمایی از لپ تاپ خاص لنوو + عکس

مایکروسافت با ویندوز ۱۱ می‌خواهد حضور قدرتمندتری در بازار محصولات مجهز به تراشه‌های ARM داشته باشد و به همین دلیل طبیعی است که کم کم شرکت‌ها در چنین مسیری قرار بگیرند.

فناوری رونمایی از لپ تاپ خاص لنوو + عکس

لنوو در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ از اولین لپ‌تاپ تینک‌پد مجهز به پردازنده ARM رونمایی کرد. این محصول که تینک پد X۱۳s نام دارد، نتیجه چهار سال همکاری با مایکروسافت است و برای اولین در دنیا از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸cx Gen ۳ بهره می‌برد. اما اولین لپ‌تاپ تینک‌پد چه ویژگی‌های دیگری دارد؟

مایکروسافت با ویندوز ۱۱ می‌خواهد حضور قدرتمندتری در بازار محصولات مجهز به تراشه‌های ARM داشته باشد و به همین دلیل طبیعی است که کم کم شرکت‌ها در چنین مسیری قرار بگیرند. حالا نسخه پرو این سیستم عامل به همراه تراشه ARM با تینک پد X۱۳s به یکی از محبوب‌ترین برندهای لپ‌تاپ دنیا یعنی تینک‌پد آمده است.

مشخصات لنوو تینک پد X۱۳s

لنوو برای این محصولش یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ درنظر گرفته که ضد بازتاب نور است. بخش بالایی و پایینی بدنه از ۹۰ درصد منیزیم بازیافتی ساخته شده است. همانطور که گفتیم، درون این دستگاه از تراشه اسنپدراگون ۸cx Gen ۳ با پردازشگر گرافیکی آدرنو استفاده شده که انتظار می‌رود قدرت مناسبی داشته باشد.

این تراشه با لیتوگافی ۵ نانومتری ساخته شده و نسبت به نسل قبلی‌اش پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده. به گفته کوالکام، نسبت به اسنپدراگون ۸cx Gen ۲ با ۴۰ درصد عملکرد تک هسته‌ای و ۸۵ درصد عملکرد چند هسته‌ای بالاتر روبه‌رو هستیم. این کمپانی همچنین از بهبود ۶۰ درصدی عملکرد GPU این چیپ خبر داده است.

تینک پد X۱۳s

کاربران می‌توانند این لپ‌تاپ لنوو را با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR۴x و ۱ ترابایت حافظه PCIe ۴.۰ SSD سفارش دهند. این محصول به دو پورت USB-C، جک ۳.۵‌ میلی‌متری هدفون و درگاه سیم‌کارت مجهز شده که از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند. وزن این لپ‌تاپ به ۱.۰۶ کیلوگرم می‌رسد.

در این محصول با یک وبکم ۵ مگاپیکسلی فول اچ‌دی روبه‌رو هستیم که با استفاده از هوش مصنوعی، فریم را بطور خودکار تنظیم می‌کند و همچنین از فرستنده اینفرارد Windows Hello برای تشخیص چهره استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ همچنین ویژگی‌های مدرنی مانند سیستم تشخیص حضور انسان دارد.

در نهایت با یک باتری ۵۰ وات ساعتی روبه‌رو هستیم که طبق ادعای لنوو، تا ۲۸ ساعت شارژدهی دارد و می‌توانید با آن کارهایی مانند استریم ویدیو انجام دهید. با وجود چنین ادعایی، انتظار داریم در دنیای واقعی با ۱۷ تا ۲۰ ساعت شارژدهی روبه‌رو شویم. تینک پد X۱۳s از ماه مه و با قیمت پایه ۱۱۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها