|
کدخبر: 245552

رونمایی از پردازنده های جدید لپ تاپ های باریک

پردازنده های نسل ۱۲ اینتل، لپ تاپ بعدی شما را تا ۷۰ برابر سریعتر می‌کنند.

پردازنده های نسل ۱۲ اینتل مختص لپ تاپ‌های نازک و باریک (اولترابوک‌ها) معرفی شدند. این پردازنده می‌تواند تا ۷۰ درصد سیستم شما را سریع‌تر کند!

اینتل نسل جدید پردازنده‌های کامپیوتری خود، نسل دوازده را از سری P رونمایی کرد. این پردازنده‌های جدید با هدف بهبود عملکرد لپ تاپ‌های باریک و سبک (اولترابوک‌ها) طراحی شده‌اند و جایگزین نسل قبلی خود، سری U خواهند شد.

تراشه‌های سری P اینتل از توان مصرفی واقعی بیشتر ۲۸ وات برخوردارند، در حالی که سری U با دو توان ۱۵ و ۹ وات طراحی شده بود. این خانواده تا ۱۴ هسته را در بر می‌گیرند که شامل ۶ هسته توانمند و ۸ هسته کارآمد می‌شود. همه‌ی این هسته‌ها نیز توسط بخشی به نام ThreadDirector مدیریت می‌شوند.

اما در مورد عملکرد پردازنده های نسل ۱۲ اینتل چه می‌توان گفت؟ آنطور که خود اینتل ادعا می‌کند، مدل Core i7-1280P در فضاهای کاری چند رشته‌ای با توان ۲۸ واتی می‌تواند تا ۷۰ درصد سریع‌تر از مدل Core i7-1195G7 نسل گذشته باشد. وقتی این دو تراشه را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم، آمار از کاهش ۵۰ درصدی زمان رندر در بنچمارک مشهور Blender Car Demo خبر می‌دهد. امتیاز کسب شده توسط آن در ویرایش تصاویر ۳۰ درصد بیشتر شده، در حالی که بنچمارک CrossMark خبر از بهبود ۲۰ درصدی مجموع عملکرد سیستم با نسل جدید پردازنده اینتل می‌دهد.

البته اگر امیدوار هستید اولترا بوک‌ها در بحث گیمینگ پیشرفته‌تر شوند، باید شما را ناامید کنیم. چرا که پردازشگر گرافیکی Iris Xe اینتل هیچ پیشرفته نسبت به نسل ۱۱ نداشته است؛ هرچند اینتل تضمین می‌کند که بهبود درایورها باعث افزایش عملکرد خواهد شد.

مزایای طراحی Evo در پردازنده های نسل ۱۲ اینتل

پردازنده های نسل ۱۲ اینتل گواهی طراحی Evo را دریافت کرده‌اند. تغییرات زیادی در مشخصات فنی مورد نیاز صورت گرفته که همگی با هدف ساخت بهترین لپ تاپ‌های نازک و سبک بازار بوده است. از مهم‌ترین برتری‌های کامپیوترهای اجراکننده پردازنده‌های Evo می‌توان به بهبود ویدیو کنفرانس‌ها، پاسخ‌دهی بهتر، عمر باتری واقعی بیش از ۹ ساعته، بیدار باش فوری سیستم و همچنین شارژ سریع اشاره کرد.

۸ لپ تاپ که با این تراشه سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شوند، به فناوری Visual Sensing Controller اینتل مجهز هستند. به لطف این فناوری لپ تاپ از حضور شما آگاه خواهد شد و می‌تواند با نزدیک شدن شما از حالت خواب بیدار شود و یا با دور شدن شما صفحه نمایش را قفل کند. این فناوری هم باعث بهبود عمر باتری دستگاه می‌شود و هم امنیت شما را تضمین می‌کند. امسال همچنین بیش از ۱۵ مدل لپ تاپ با پردازنده های نسل ۱۲ اینتل وارد بازار خواهد شد که از شبکه موبایل 5G پشتیبانی می‌کنند.

گفتنیست که قابلیت سازگاری شارژر به لطف فناوری USB-C PD (فناوری Power Delivery همراه پورت USB-C) باعث بهبود شارژرهای خواهد شد و همچنین پیشرفت‌های مورد نیاز بلوتوث در ویندوز نیز فراهم می‌شود. اینتل امیدوار است این پیشرفت‌های بلوتوثی در نهایت به حذف دانگل‌های USB بی‌انجامد و وعده می‌دهد که سوئیچ کردن اتصال بین گوشی و کامپیوتر آسان‌تر از گذشته شود.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها