|
کدخبر: 245502

تاثیر بلاک چین بر صنعت بازی های دیجیتال

«دهرو شاه»، بر این باور است صنعت بازی طی دهه ها گسترش و توسعه یافته است. رشد چشمگیر در صنایع فین‌تک مانند درگاه های پرداخت، ارائه‌دهندگان درگاه های پیام کوتاه روی داده است.

صنعت بازی سازی با رشد چشمگیر در طول دهها به عنوان یک صنعت پردرآمد تبدیل شده است. به طوریکه به گفته یکی ازفعالان این حوزه صنعت بازی توانسته به طور مستقیم ۴۰.۹ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک کند.

دهرو شاه، ازفعالان صنعت بازی است و در حال حاضر روی Real Money Games ، Hypercasual Games ، بازی‌های PVP، AR/VR متمرکز است. علاوه بر آن، بر توسعه اپلیکیشن موبایل و کمک به نهادهای خصوصی و دولتی در این زمینه از طریق فرآیند مناقصه تمرکز دارد. همچنین مقالاتی در مورد بازی، روندهای جدید در صنعت بازی منتشر کرده و همچنین کارگاه آموزشی بازی در دانشگاه های مختلف را برگزار میکند.

* صنعت بازی چه تأثیری بر اقتصاد کشورها دارد؟

بسیار باورنکردنی است که چگونه این صنعت در طول دهه ها گسترش گسترده ای پیدا کرده و تکامل یافته است. اولین ماشین بازی به نام نیماترون در سال ۱۹۴۰ در نیویورک عرضه شد. پس از آن در دهه ۷۰ عصر بازی های آرکید، کنسول بازی خانگی دهه ۸۰ و بازی های رایانه ای در دهه ۹۰ فرا رسید و اکنون در عصر بازی های موبایل و ورزش های الکترونیکی هستیم.

برای درک بیشتر از صنعت بازی، در اینجا چند نمونه آماری را ارایه میدهم:

● در سال ۲۰۱۶، ۱/۳ از جمعیت جهان در بازی های ویدیویی شرکت می کردند، یعنی ۲.۵ میلیارد نفر

● در سال ۲۰۱۷، بیش از ۶۶۰ میلیون نفر بازی‌های ویدیویی دیگر را در توییچ (یک سرویس پخش زنده ویدیویی آمریکایی است که بر پخش زنده بازی های ویدیویی تمرکز دارد) و یوتیوب تماشا کردند.

● در سال ۲۰۱۸ صنعت بازی حداقل ۱۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته است

کسب و کار بازی هر سال ۱۰ درصد رشد می کند و مردم برای اینکه بخشی از بزرگترین صنعت جهان باشند در این حوزه هزینه می کنند.

طبق مطالعه و تجزیه و تحلیل، Games به طور مستقیم ۴۰.۹ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک کرده و ۱۴۳۰۴۵ نفر را در چند سال گذشته مشغول به کار کرده است. کل درآمد تولید شده در اقتصاد بازی به ۳۵.۲۸ میلیارد دلار می رسد که شامل ۱۷.۳۷ میلیارد دلار پول مستقیم به فعالان صنعت بازی های ویدیویی (معادل ۱۲۱۴۵۹ دلار پول به ازای هر فرد) است. ارقامی که صنعت بازی به طور غیرمستقیم ایجاد کرده ، ۹۰.۳ میلیارد دلار حتی می تواند چشمگیرتر باشد و با توجه به رشد بازی به عنوان یک نجات دهنده در طول همه‌گیری، منطقی است که این رقم در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

۱) رشد هوشمندانه صنعت؛

● رشد چشمگیر در صنایع فین‌تک مانند درگاه های پرداخت، ارائه‌دهندگان درگاه های پیام کوتاه و بسیاری موارد دیگر

● رشد استارت‌آپ های پایدار، همینطور صنعت بانکداری هم با حجم روزانه نقدینگی مواجه میشود.

● بازاریابی دیجیتال و رشد آژانس رسانه‌ای برای فرصت‌های بازاریابی در تبلیغات بازی‌ها، افزایش دسترسی، جذب کاربر و غیره نهفته است.

۲) مزایای مستقیم؛

● دولت مالیات مستقیم از درآمد تولید شده دریافت می‌کند که شامل ارائه‌دهنده خدمات، و مکمل‌های کسب‌وکار مانند درگاه های پرداخت، پیام کوتاه، ارائه‌دهندگان برنامه های احراز هویت و غیره است.

* چه اقداماتی باید انجام شود تا به بازی سازان اجازه دهد ، برای فروش محصولات خود وارد بازارهای بین المللی شوند؟

 

۱) محدودیت GameUptime باید تعریف شود؛

۲) بازی باید مطابق با سن مخاطب خاص باشد؛

۳) تأثیر جامعه.

● بودجه اولیه برای بازی های موفقی که به نسبت آن اشتغال منتفع می شوند، افزایش یابد.

● ثابت شده است که بازی‌ها مهارت‌هایی مانند کار تیمی، روحیه ورزشکاری، قاطعیت، تفکر استراتژیک و بسیاری موارد دیگر را بر اساس دسته بندی بازی افزایش می‌دهند.

* بلاک چین چه تأثیری بر صنعت بازی های دیجیتال داشته است؟

۱) تا کنون مزایای این صنعت این است که یک جریان درآمد جدید در صنعت بازی ایجاد کرده است.

۲) ادغام ارز دیجیتال در بازی باعث افزایش حجم ارز خاص شد.

۳) به دلیل تقاضای زیاد استخراج کنندگان سکه، تقاضاهای سخت افزاری رایانه های شخصی بازی افزایش یافته است.

۴) نوسانات قیمت سکه راه را برای بازار انواع ایتمهای بازی باز می کند.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها