|
کدخبر: 245208

معرفی اولین گوشی اندرویدی با شارژ مغناطیسی + عکس

اگرچه نوبیا به فناوری شارژ بی‌سیم مغناطیسی در این دستگاه اشاره کرده، اما تمام نسخه‌ها به آن مجهز نشده‌اند.

فناوری معرفی اولین گوشی اندرویدی با شارژ مغناطیسی + عکس

نوبیا Z۴۰ پرو به عنوان جدیدترین پرچمدار نوبیا از راه رسید. این گوشی هوشمند به سنسور جدید ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX۷۸۷ مجهز شده و همچنین در نسخه Gravity، اولین گوشی تجاری دنیای اندروید با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم مغناطیسی محسوب می‌شود.

مشخصات نوبیا Z۴۰ پرو

در جلوی این گوشی هوشمند شاهد قرارگیری یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۱۴۴ هرتز هستیم. این پنل همچنین بطور ۱۰۰ درصدی گاموت رنگی DCI-P۳ را پوش می‌دهد و حداکثر روشنایی برابر ۱۰۰۰ نیت دارد.

همانطور که می‌توان از یک پرچمدار اندرویدی در ۲۰۲۲ انتظار داشت، قدرت این محصول نوبیا را هم چیپ اسنپدراگون ۸ نسل یک کوالکام تامین می‌کند. کاربران می‌توانند این دستگاه را در نسخه‌های مجهز به ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی سفارش دهند، البته این گوشی هوشمند در نسخه‌ای با ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی هم از راه می‌رسد.

روی پنل پشتی این محصول شاهد قرارگیری دوربین اصلی سه گانه هستیم که سنسور اصلی‌اش ۶۴ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/۱.۶ و لرزشگیر اپتیکال است. این سنسور با فناوری ترکیب پیکسل ۴ در ۱، بطور پیش فرض تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی می‌گیرد.

نوبیا همچنین این محصولش را به دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی پریسکوپی با پشتیبانی از زوم اپتیکال ۵ برابری مجهز کرده. دوربین سلفی این دستگاه هم ۱۶ مگاپیکسلی است.

اگرچه نوبیا به فناوری شارژ بی‌سیم مغناطیسی در این دستگاه اشاره کرده، اما تمام نسخه‌ها به آن مجهز نشده‌اند. در حقیقت نسخه محدود Gravity Edition از این فناوری پشتیبانی می‌کند که از باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی و فناوری شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند. نسخه استاندارد به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سیمی ۸۰ واتی مجهز شده و در آن خبری از شارژ مغناطیسی نیست.

از سایر ویژگی‌های نوبیا Z۴۰ پرو می‌توان به رابط کاربری MyOS ۱۲ مبتنی بر اندروید ۱۲، پورتUSB ۳.۱ با کانکتور USB-C، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و NFC اشاره کرد. این دستگاه از درگاه کارت حافظه و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی نمی‌کند. مشخصات کامل این گوشی هوشمند را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

  نوبیا Z40 پرو ZTE
نمایشگر 6.67 اینچی امولد با رفرش ریت 144 هرتز
تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1
رم 8/12/16 گیگابایت
حافظه داخلی 128/256/512/1024 گیگابایت
دوربین اصلی 64 + 8 + 50 مگاپیکسل
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 12
رابط کاربری MyOS 12
باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم بیومتریک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

نسخه استاندارد این دستگاه در مدل پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۵۳۸ دلار قیمت دارد و در بالاترین مدل با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۷۱۲ دلار فروخته می‌شود.

نسخه Gravity که از فناوری شارژ مغناطیسی پشتیبانی می‌کند در نسخه پایه از ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و با قیمت ۶۸۱ دلار به فروش می‌رسد. مدل بعدی که ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارد، با قیمت ۹۵۰ دلار روانه بازار می‌شود. پیش فروش این محصولات از ۲ مارس (۱۱ اسفند) در چین آغاز خواهد شد و احتمالا در بازار جهانی به فروش نخواهد رسید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها