|
کدخبر: 245196

سوزاندن خودروی ۲۰۰ هزار دلاری برای خلق NFT + فیلم

عجایب حوزه NFT پایان ندارد. هنرمندی با منفجر کردن یک لامبورگینی هوراکان، یک مجموعه ان اف تی خلق کرده است. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.

فناوری

حوزه NFT امروزه بسیار داغ و بحث‌برانگیز است و همواره اخبار جالب و حتی عجیبی را از آن می‌شنویم. منفجر کردن یک سوپرکار نیز کار عجیبی است که توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند. حالا وقتی یک لامبورگینی هوراکان با قیمت گزاف ۲۰۰ هزار دلاری برای خلق یک مجموعه ان اف تی به آتش کشیده می‌شود، داستان حتی جالب‌تر خواهد شد.

اخیراً هنرمندی با نام مستعار SHL۰MS برای خلق یک مجموعه NFT خاص، یک لامبورگینی هوراکان ۲۰۱۵ را منفجر کرده است. کمیت یا تعداد مواد منفجر به کار رفته مشخص نیست، ولی وی از یک تیم متخصص کمک گرفته است. حالا این سوال به وجود می‌آید که هدف از این کار دقیقاً چه بوده و چه ارتباطی با ان اف تی دارد؟

لامبورگینی هوراکان در حال انفجار

این تیم با دقت هرچه تمام‌تر، این انفجار را طوری ترتیب داده‌اند که حاصل آن قطعاتی با ارزش زیبایی‌شناسانه باشد. هدف این پروژه، ضبط ۹۹۹ ویدئو از ۹۹۹ قطعه منتخب است که در آن‌ها، قطعات در حین چرخش به نمایش گذاشته می‌شود. هر ویدئو به یک NFT با کد مخصوص خود تبدیل می‌شود. ۱۱۱ ان اف تی در اختیار افراد دخیل در پروژه قرار می‌گیرد و ۸۸۸ عدد باقی‌مانده از ۲۵ فوریه (۶ اسفند) به مزایده گذاشته می‌شود. مقصود نهایی نیز اثبات این است که این قطعات ارزش بیشتری نسبت به کل خودرو دارند. لامبورگینی هوراکان ۲۰۱۵ در حال حاضر با قیمت حدود ۲۳۰ دلار در دسترس است و از هر قطعه NFT باید حداقل ۲۳۰ دلار حاصل بشود تا هزینه این خودرو جبران شود.

علاوه بر این، هنرمند مذکور اظهار داشته که سعی در اعتراض به خود رمزارزها نداشته، بلکه قصد داشته است تا به‌صورت کلی به «طمع و نگرش کوتاه مدت» در این عرصه انتقاد وارد کند. او همچنین از خریداران تقاضا دارد اهمیت این اثر را درک کنند و صرفاً به انباشت ارزش فکر نکنند. نهایتاً بخش عمده عواید حاصل از این مزایده، در آینده صرف تامین مالی آثار هنری خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها