|
کدخبر: 244055

نقد و بررسی بازی کلش اف کلنز CoC

فناوری نقد و بررسی بازی کلش اف کلنز CoC

نزدیک به 10 سال پیش، شرکت سوپرسل با انتشار جدیدترین بازی موبایل خود، انقلابی در صنعت بازی‌های تلفن همراه را رقم زد. بازی کلش اف کلنز در ابتدا تنها برای سیستم عامل ios منتشر شد و جذابیت بالای آن باعث شد تا در کمترین زمان به یکی از بهترین بازی‌ها تبدیل شود. البته بازی کلش اف کلنز با تاخیر بسیار کمی برای سیستم عامل اندروید نیز منتشر شده و خود را به صدر بازی‌های محبوب این پتلفرم رساند. در این مطلب قصد داریم تا بازی همچنان محبوب کلش اف کلنز را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

آمار و ارقام بازی کلش اف کلنز

استقبال از بازی کلش اف کلنز به قدری زیاد بود که استودیو سوپرسل تنها یک سال پس از عرضه این بازی توانست نصف سهام خود را به قیمت 1.2 میلیارد دلار به فروش برساند. امروزه ارزش سهام سوپرسل بسیار بیشتر از این مقدار است و این شرکت توانسته با عرضه بازی‌های جدیدتر خانواده کلش، تورنمت‌های متعددی را برگزار کند. بر اساس آمار منتشر شده، به طور میانگین، ماهانه 150 میلیون گیمر مشغول انجام بازی کلش اف کلنز هستند.

این شرکت پس از انتشار بسیار موفق کلش اف کلنز، در سال 2016، بازی جدیدی را با عنوان کلش رویال منتشر کرد. بازی کلش رویال به عنوان یک بازی فرعی از دنیای کلش اف کلنز، توانست موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کرده و به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آن سال تبدیل شود. قابل ذکر است که این دو بازی هنوز جزو محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین در ایران و جهان هستند و تعداد زیادی از گیمرها زمان زیادی را برای استریم این بازی‌ها، اختصاص می‌دهند.

هر دو بازی کلش اف کلنز و کلش رویال، به صورت رایگان عرضه شده‌اند؛ اما هر دو دارای پرداخت درون برنامه‌ای برای خرید انواع جم‌ها و آیتم‌ها هستند. چنین قابلیتی باعث شده تا سوپرسل به درآمد بسیار زیادی دست پیدا کند. این استودیو در سال 2017 با درآمد بسیار زیاد خود اقدام به سرمایه گذاری در 4 شرکت بازی سازی دیگر کرد.

ورود به دنیای کلش اف کلنز

ورود به دنیای کلش اف کلنز

اولین قدم برای ورود به دنیای بازی کلش اف کلنز، نصب این بازی بر روی گوشی اندروید یا ios است. پس از نصب و ساخت حساب کاربری در بازی، وارد دنیای کلش اف کلنز می‌شوید که همیشه یک راهنما برای توضیح فرایندها و پروسه‌های مختلف همراه شما خواهد بود. نکته مثبت این بازی این است که کلش اف کلنز حتی برای گیمرهای تازه‌کار نیز جذاب است.

به طور معمول اکثر بازی‌های هم سبک کلش اف کلنز، منابع زیادی برای لِوِل آپ و آپگرید اعضا و ساختمان‌ها می‌خواهند. در بازی کلش اف کلنز تنها چیزی که برای آپگرید ساختمان‌های خود نیاز دارید، طلا و اکسیر مخصوص خواهد بود که به سادگی بازی کمک بسیاری می‌کند. دو نکته ذکر شده باعث شد تا بازی کلش اف کلنز به سرعت محبوب شود و عده زیادی از آن لذت ببرند.

گرافیک بازی کلش اف کلنز

در اکثر بازی‌های استراتژیک مشاهده می‌شود که توجه زیادی به گرافیک بازی نشده است. این ویژگی در مورد بازی‌های آنلاین، بیش از پیش مطرح می‌شود؛ اما استودیو سوپرسل از نظر نحوه طراحی محیط‌ها، شخصیت‌ها و ساختمان‌ها الگوی خوبی برای دیگر استودیوهای طراحی و ساخت بازی است.

مانند اکثر بازی‌های آنلاین استراتژیک، گرافیک بصری فوق‌العاده‌ای را نباید از بازی کلش اف کلنز انتظار داشت. اما این به معنای آن نیست که کلش اف کلنز از نظر گرافیکی بازمانده است. در نگاه اول، رنگ‌بندی این بازی بسیار چشم‌نواز خواهد بود. رنگ‌بندی اجزای مختلف و پرتکرار بازی به نحوی انجام شده تا بازی‌های طولانی مدت نیز از بازی کلش اف کلنز خسته نشوید.

همچنین اجزای مختلف بازی، مانند ساختمان‌ها و شخصیت‌های بازی، بعد از هر بار آپگرید شدن، دچار تغییرات ظاهری می‌شوند. این تغییر نشان از توجه و دقت بسیار بالای استودیو سوپرسل در طراحی بازی کلش اف کلنز دارد. تغییر رنگ و ظاهر این اجزا باعث شده تا پیشرفت کردن در بازی کلش به هیچ وجه خسته کننده نباشد و گیمرها را بیشتر به خود علاقه‌مند کند.

بررسی آنلاین بودن بازی کلش اف کلنز

کلش اف کلنز به عنوان یک بازی آنلاین، بسیار خوب عمل می‌کند. حجم مناسب این بازی در کنار نیاز به پهنای باند اندک باعث شده تا تعداد زیادی از گیمرها به این بازی روی آورند. شاید در سال 2012 که بازی کلش اف کلنز منتشر شده بود، عده زیادی از گیمرهای ایرانی به اینترنت باکیفیتی دسترسی نداشتند، اما با این همه شاهد بودیم که از روزهای اول انتشار کلش اف کلنز، ایرانیان طرفدار آن شدند. دلیل این امر، بهینه سازی خوب بازی کلش اف کلنز است.

برای اجرا و ادامه بازی در کلش اف کلنز نیاز به اینترنت پرسرعتی نیست و همچنین این بازی حجم بسیار کمی در دستگاه شما اشغال خواهد کرد. نکته‌ای که باعث شده خرید اکانت کلش اف کلنز در کشور ایران و سایر کشورهای دنیا رواج یابد، لذت حمله به دیگر قبایل یا دهکده‌ها است. جذابیت اصلی بازی زمانی برای گیمرها رو می‌شود که بتوانند به بقیه دهکده‌ها حمله کنند و مشغول غارت آن‌ها شوند.

clash royale VS clash of clans

در هر حمله، بسته به کیفیت حمله، دارایی‌های دهکده مقابل را غارت خواهید کرد. تکرار این حمله‌ها باعث می‌شود تا در زمانی کوتاه، پیشرفت بسیار زیادی کنید. البته نحوه مدیریت اکانت و حمله‌ها، کاملا به سلیقه گیمرها بستگی دارد؛ اما برای اینکه بتوانید به دهکده‌های بزرگ و قوی حمله کرده و غنایم زیادی بدست آورید، باید حساب کاربری خودتان نیز قدرتمند شده باشد.

دقیقا در همین لحظات است که اکثر گیمرها به خرید اکانت کلش اف کلنز فکر می‌کنند. خرید اکانت یکی از راه‌های پیشرفت سریع در این بازی است و باعث می‌شود لذت بیشتری از بازی ببرید.

با این راه زودتر پیشرفت کرده و لذت بیشتری تجربه کنید!

چه در بازی کلش اف کلنز و چه در بازی کلش رویال، برای اینکه حساب کاربری شما قدرتمند شود، نیاز دارید زمان زیادی را درون بازی صرف کنید؛ اما در این بین راه میان‌بری نیز وجود دارد که باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود. خرید اکانت کلش رویال یا کلش اف کلنز، بهترین راه برای پیشرفت سریع خواهد بود.

بدین وسیله دیگر نیاز نیست زمان زیادی را برای آپگرید کردن و طی مراحل مبتدی هدر کنید. تنها لازمه این کار، یافتن یک مرجع معتبر و مناسب برای خرید اکانت کلش رویال یا کلش اف کلنز است. برای اینکه خرید موفقی داشته و از سلامت اکانت‌های خریداری شده اطمینان داشته باشید، توصیه می‌کنیم از فروشگاه GameStores استفاده کنید.

این فروشگاه به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های فعال در زمینه فروش و خرید اکانت کلش اف کلنز، تنوع بالایی از حساب‌های کاربری قدرتمند و مطمئن دو بازی معروف استودیو سوپرسل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای استفاده از خدمات فروشگاه GameStores می‌توانید وارد سایت این فروشگاه به آدرس game-stores.org شوید.

نویسنده: رپورتاژ
  • محمد رضا ارسالی در

    خیلی عالی بود

ارسال نظر