|
کدخبر: 243641

گوشی هیجان انگیز لنوو رونمایی می شود + عکس

لنوو در چند هفته اخیر از عرضه موبایل گیمینگ جدیدی به نام لیجن Y۹۰ در تاریخ ۹ اسفند خبر داده است.

فناوری گوشی هیجان انگیز لنوو رونمایی می شود + عکس

این دستگاه قابلیت‌های جذابی دارد و یکی از آن‌ها که اخیرا اعلام شده، استفاده همزمان از فضای ذخیره‌سازی SSD و UFS ۳.۱ به‌صورت RAID ۰ است. چنین پیکربندی جذابی احتمالا برای اولین بار در محصولی در بازار موبایل ارائه خواهد شد.

لنوو به‌تازگی ویدیوی تبلیغاتی جدیدی را برای لیجن Y۹۰ به اشتراک گذاشته که طراحی و بخشی از مشخصات فنی دستگاه را نشان می‌دهد. این گوشی با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱، رم LPDDR۵ و حافظه داخلی UFS ۳.۱ به بازار می‌آید. اما در عین حال حافظه نوع SSD هم خواهد داشت. در توضیحات این ویدیو ذکر شده که لیجن Y۹۰ از پیکربندی RAID ۰ استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که با کمک این طراحی می‌تواند سرعت نوشتن اطلاعات را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

لنوو لیجن Y۹۰

این اولین باری نیست که از حافظه‌های SSD در دنیای موبایل استفاده می‌شود. در واقع، آیفون‌های اپل از زمان معرفی آیفون X از SSD استفاده می‌کنند. اما پیکربندی RAID ۰ چیزی است که ظاهرا تاکنون در گوشی‌های هوشمند به کار نرفته بود. در پیکربندی RAID ۰، اطلاعات به‌صورت همزمان روی دو فضای ذخیره‌سازی نوشته می‌شود تا سرعت و امنیت داده‌ها افزایش پیدا کند. این طراحی سال‌هاست که در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های رده بالا استفاده می‌شود.

مشخصات لنوو لیجن Y۹۰

از دیگر ویژگی‌های لیجن Y۹۰ می‌توانیم به نمایشگر ۶.۹۲ اینچی امولد با رزولوشن ۲۴۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ساخت سامسونگ اشاره کنیم. با توجه به این که با یک محصول گیمینگ روبرو هستیم، صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۷۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم این گوشی پس از عرضه به بازار در بنچمارک‌ها و در آزمایش‌های دنیای واقعی چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها