|
کدخبر: 243307

ضعف بزرگ گوشی های سامسونگ در مقایسه با آیفون + جزئیات

جدیدترین بنچمارک‌های ارائه شده، چیپ اگزینوس ۲۲۰۰ که سری گلکسی S۲۲ به آن مجهز شدند را در مقابل تراشه A۱۳ Bionic موجود در گوشی آیفون ۱۱ (عرضه شده در سال ۲۰۱۹) و نسل دوم و کنونی آیفون SE قرار داده است که نشان می‌دهد تراشه کوپرتینویی‌ها دست بالا را دارد.

فناوری ضعف بزرگ گوشی های سامسونگ در مقایسه با آیفون + جزئیات

گوشی‌های سری گلکسی S۲۲ جدیدترین پرچمداران سامسونگ محسوب می‌شوند که مشخصات فنی قدرتمندی مانند تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک/اگزینوس ۲۲۰۰ دارند. با این حال به نظر نمی‌رسد که نسخه مجهز به اگزینوس ۲۲۰۰ این گوشی‌ها بتواند آیفون ۱۱ و نسل دوم آیفون SE با تراشه A۱۳ Bionic را شکست دهد.

عملکرد اگزینوس ۲۲۰۰ در مقابل A۱۳

هرچند بنچمارک‌ها معیار مناسبی برای ارزیابی و بررسی عملکرد واقعی دستگاه‌ها نیستند اما برای مقایسه گوشی‌ها با یکدیگر به عنوان یک شاخص عمل می‌کنند. جدیدترین بنچمارک‌های ارائه شده، چیپ اگزینوس ۲۲۰۰ که سری گلکسی S۲۲ به آن مجهز شدند را در مقابل تراشه A۱۳ Bionic موجود در گوشی آیفون ۱۱ (عرضه شده در سال ۲۰۱۹) و نسل دوم و کنونی آیفون SE قرار داده است که نشان می‌دهد تراشه کوپرتینویی‌ها دست بالا را دارد.

در بنچمارک‌های گرافیکی مانند Aztec Ruins ۱۰۸۰p، اگزینوس ۲۲۰۰ در گوشی‌های سامسونگ عملکرد کمی ضعیف‌تری نسبت به A۱۳ Bionic داشته است که با توجه به عمر بالای تراشه اپل، به ضرر کره‌ای‌ها تمام می‌شود.

در بنچمارک گیک‌بنچ هم در بخش تک هسته‌ای تراشه پرچمدار سامسونگ از اپل A۱۳ Bionic شکست می‌خورد، البته در بخش چند هسته‌ای تراشه کره‌ای‌ها دست بالا را دارد که جای تعجبی هم ندارد. چیپ اپل از ۶ هسته بهره می‌برد، در حالی که اگزینوس ۲۲۰۰ دارای ۸ هسته پردازشی است.

عملکرد نسبتا ضعیف‌تر گلکسی S۲۲ در مقایسه با دستگاهی توسط شرکت رقیب و در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شده، احتمالا باعث افزایش مشکلات و نگرانی‌ها درباره این دستگاه شود. برخی ناظران صنعت بر این باورند که سامسونگ بسیار زود نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود را وارد بازار کرده و این امر ممکن است شکایات و نقص‌هایی را به دنبال داشته باشد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در بسیاری از بازارهای جهان، گوشی‌های این سری با چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام وارد بازار می‌شوند که این تراشه عملکرد بهتری نسبت به اگزینوس ۲۲۰۰ ارائه می‌کند. علاوه بر این، برخی مشکلات گزارش شده از مدل‌های گلکسی S۲۲ را می‌توان در آینده با ارائه به‌روزرسانی‌ها بیشتر برطرف یا کاهش داد. برای مشاهده کامل نتایج بنچمارک‌ها به این لینک مراجعه کنید.

منبع: دیجاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها