|
کدخبر: 241869

تاثیر حمله احتمالی روسیه بر این بازار + جزئیات

برخی از شرکت‌های تراشه‌سازی در حال ارزیابی اثر درگیری میان روسیه و اوکراین بر وضعیت زنجیره تامین خود هستند.

کاخ سفید هشدار داده که به منظور جلوگیری از اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی از سمت مسکو در پی تحریم‌هایی که ممکن است با آغاز حمله به اوکراین علیه روسیه اعمال شوند، صنعت تراشه به دنبال تامین قطعات و مواد مورد نیاز خود از منابع دیگر باشد. در حال حاضر بخش قابل توجهی از مواد مورد نیاز در ساخت تراشه‌ها از روسیه و اوکراین تامین می‌شود.

احتمال تلافی‌جویی علیه تحریم‌ها در روزهای اخیر افزایش یافته است. گروه تحقیقاتی Techet به‌تازگی در گزارشی تاکید کرد که بسیاری از تراشه‌سازان برای تامین موادی مثل نئون و پالادیوم به روسیه و اوکراین وابسته‌اند. این گروه در واقع می‌گوید ۹۰ درصد از نئون تراشه‌سازان آمریکایی از اوکراین و ۳۵ درصد از پالادیوم آن‌ها از روسیه می‌آید.

منابع آگاه می‌گویند «پیتر هرل»، عضو شورای امنیت ملی کاخ سفید در روزهای اخیر با بازیگران صنعت تراشه دیدار داشته و از آن‌ها خواسته مواد مورد نیاز خود را از سایر کشورها تامین کنند. کاخ سفید از اظهارنظر درباره جزئیات این گفتگوها خودداری کرده، ولی یک مقام بلندپایه گفته که آمریکا برای حمله‌ روسیه به اوکراین آماده شده است.

حمله روسیه به اوکراین قیمت قطعات را افزایش می‌دهد

برخی از شرکت‌های تراشه‌سازی در حال ارزیابی اثر درگیری میان روسیه و اوکراین بر وضعیت زنجیره تامین خود هستند. یک منبع آگاه از یکی از این شرکت‌های تراشه‌سازی می‌گوید: «حتی در صورت بروز درگیری در اوکراین زنجیره تامین قطع نمی‌شود. این اتفاق قیمت‌ها را بالا می‌برد. بازار منقبض می‌شود. عرضه گازهایی مثل نئون محدود خواهند شد. اما جلوی تولید نیمه‌رساناها گرفته نمی‌شود.»

نئون از جمله مواد حیاتی در لیزرهایی است که برای ساخت تراشه استفاده می‌شود. این ماده در صنایع فولاد روسیه به وجود می‌آید و بعد برای پالایش به اوکراین می‌رود. پالادیوم هم در حسگرها، حافظه و برخی قطعات دیگر به کار می‌رود.

دولت آمریکا روسیه را تهدید کرده که در صورت حمله به اوکراین کنترل‌های جدیدی را برای صادرات محصولات این کشور اعمال خواهد کرد. مسکو اخیرا بیش از ۱۰۰ هزار نیروی نظامی را در مرزهای اوکراین مستقر کرده اما مدعی است که قصد حمله به این کشور را ندارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها