|
کدخبر: 241590

دوربین این گوشی سامسونگ ۱۲۰ امتیازی شد + عکس

پس از انجام آزمایش‌های مختلف DXOMARK، دوربین گلکسی اس ۲۱ اف ای سامسونگ موفق شد ۱۲۰ امتیاز را کسب کند.

فناوری دوربین این گوشی سامسونگ ۱۲۰ امتیازی شد + عکس

اکنون سامسونگ به‌دلیل رونمایی جدیدترین پرچم‌دارش بیشتر از همیشه در خبرهای دنیای فناوری حضور دارد؛ اما این بار قصد داریم سراغ گلکسی اس ۲۱ FE برویم و ببینیم دوربین آن در آزمایش‌های DXOMARK چه امتیازی را به دست آورده است.

آزمایش dxomark قدرت دوربین این دستگاه را بررسی می‌کند؛ اما ابتدا بیایید ببینیم گلکسی اس ۲۱ FE چه دوربینی را به کاربرانش ارائه می‌دهد. ماژول دوربین سه‌گانه‌ی FE شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین اولترواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی می‌شود که با وجود تراشه‌ی قوی‌تر از S20 FE انتظار می‌رود عکس‌های بهتری از نسل قبل ثبت کنند.

مشخصات اصلی دوربین گلکسی اس ۲۱ FE

    اصلی: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، لنز دیافراگم f/1.8

    فوق عریض: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، لنز دیافراگم f/2.2

    تله: سنسور ۸ مگاپیکسلی، لنز دیافراگم f/2.0

    فلاش LED

    ویدئو: 2160p با سرعت ۳۰ / ۶۰ فریم‌برثانیه، 1080p با سرعت ۳۰ / ۶۰ فریم‌برثانیه

پس از انجام آزمایش‌های مختلف، ویژگی‌های مثبت و منفی دوربین گلکسی اس ۲۱ اف ای مشخص شدند. از نکات مثبت آن می‌توان به اکسپوژر و کنتراست مناسب اشاره کرد. همچنین، تصاویر داخلی و خارجی ثبت‌شده با آن رنگ‌های زنده‌ای دارند که می‌توانند جلوه‌ی بهتری به آن بدهند. در یکی از آزمایش‌ها، قدرت بوکه بررسی شد که نتایج راضی‌کننده بود. به‌طورکلی، دوربین این دستگاه فوکوس خودکار مناسبی هنگام ضبط فیلم ارائه می‌دهد. درضمن، نباید قدرت تثبیت‌کننده‌ی ویدئو آن برای صحنه‌های ثابت را فراموش کرد.

همچنین، نمی‌توان عمق میدان محدود دوربین گوشی هوشمند مذکور را نادیده گرفت. یکی دیگر از مشکلات آن نویزهای زیادی است که در ویدئوهای ضبط‌شده در شرایط نوری کم شاهدش هستیم. از ضعف‌های دیگری که هنگام آزمایش مشخص شد، نمایش رنگ نادرست هنگام بزرگ‌نمایی است. این مسئله، تنها گاهی اوقات رخ می‌دهد؛ اما می‌تواند باعث نارضایتی کاربر شود. همچنین، بعضی از ویدئوهایی که با کنتراست زیلد ضبط می‌شوند، نوردهی مناسبی ندارند.

Dxomark به‌عنوان نتیجه کلی آزمایش دوربین گلکسی اس ۲۱ اف ای چنین نوشت:

دوربین سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اف ای (اسنپدراگون) عملکرد رضایت‌بخشی دارد و امتیاز ۱۲۰ را به‌دست آورده است که آن را در موقعیت میانی در بخش پریمیوم قرار می‌دهد. این نتیجه یک امتیاز بیشتر از عملکرد اس ۲۱ است و همین امر مدل FE را به جایگزینی عالی برای مدل استاندارد تبدیل می‌کند... به‌طورکلی، دوربین این دستگاه در سطح بسیار مشابهی با سایر مدل‌های سری S21 سامسونگ عمل می‌کند.

 

 

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها