|
کدخبر: 240163

احتمال عرضه گوشی های سامسونگ با این تغییر اساسی

با این که گوشی‌های سامسونگ که به تراشه‌های اسنپدراگون مجهز هستند معمولا طرفداران بیشتری دارند اما سامسونگ احتمالا می‌خواهد به زودی استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون را متوقف کرده و از تراشه‌‌های اگزینوس استفاده کند.

فناوری احتمال عرضه گوشی های سامسونگ با این تغییر اساسی

شرکت سامسونگ همکاری طولانی مدتی با کوالکام داشت و در بسیاری از گوشی‌هایش مخصوصا پرچم‌دارهای سری گلکسی S، از تراشه‌های قدرتمند اسنپدراگون استفاده می‌کرد. اما حالا آغاز همکاری سامسونگ و AMD برای تولید تراشه‌ای مشترک، باعث شده احتمالا کره‌‌ای‌ها بخواهند استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون را متوقف کرده و تنها به استفاده از تراشه‌های اگزینوس بسنده کنند. قابلیت‌های مهم و ویژگی‌های نسل جدید تراشه‌های سامسونگ می‌تواند سرانجام سلطنت کوالکام به بازار تراشه‌های گوشی‌های همراه را پایان دهد.

تراشه های اگزینوس سامسونگ، قدرتمندتر از همیشه

تا پیش از سال ۲۰۲۲ و البته سال ۲۰۱۵ یک استثنا بود، تراشه‌های اگزینوس سامسونگ در بیشتر مواقع در رقابت با اسنپدراگون‌های کوالکام، نمی‌توانستند رقابت خوبی داشته باشند و شکست می‌خوردند. اگزینوس‌های سامسونگ با این که عملکرد کلی خوبی داشتند اما مشکلاتی مانند گرمایش زیاد باعث می‌شد کاربرانی که حق انتخاب داشتند، نسخه اسنپدراگون را ترجیح دهند.

اگزینوس و اسنپدراگون

اما امسال ماجرا کاملا متفاوت است و سامسونگ یک همکاری جذاب را با AMD آغاز کرده است. تراشه پرچمدار بعدی سامسونگ اگزینوس ۲۲۰۰ است که از پردازنده گرافیکی شخصی‌سازی شده توسط AMD بهره خواهد بود و می‌تواند رقابت تنگاتنگی با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ داشته باشد. برخی از تکنولوژی‌های موجود در پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ پیش از این در پلی استیشن ۵ و ایکس باکس‌های سری ایکس و اس نیز استفاده شده بودند که می‌توانند ویژگی‌های گیمینگ گوشی‌های بعدی سامسونگ را افزایش دهند.

همکاری با AMD می‌تواند همان اتفاق مثبتی باشد که سامسونگ و تراشه‌های اگزینوس مدت‌ها به آن احتیاج داشتند. با این که اسنپدراگون نامی قابل اطمینان و بزرگ است اما سامسونگ با در دست داشتن بخش بزرگی از بازار، می‌تواند با پیشرفته‌تر کردن تراشه‌هایش عملکرد بهتری از کوالکام داشته باشد.

تراشه های اگزینوس سامسونگ می‌توانند سرانجام جایگزین اسنپدراگون شوند

سامسونگ مدت‌ها است مشغول تولید تراشه‌های SoC است. با این که تاکنون تراشه‌های اگزینوس چندان جذاب نبودند اما اگزینوس ۲۲۰۰ متفاوت است. این تراشه می‌تواند از پس ضبط و پردازش ویدئوهایی با کیفیت ۸K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی کند. از جمله دیگر ویژگی مهم این تراشه پشتیبانی از سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است که می‌تواند توان دوربین گوشی‌های سری گلکسی S۲۲ و سری‌های پرچم‌دار بعدی سامسونگ را بالاتر از همیشه ببرد.

در نسل جدید تراشه های اگزینوس سامسونگ از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز صفحه نمایش و رزولوشن فوق‌العاده QHD پلاس پشتیبانی می‌شد. در زمینه ارتباطات نیز تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ می‌تواند از شبکه ۵G (mmWave) پشتیبانی کند.

مقایسه اگزینوس ۲۲۰۰ با اگزینوس ۲۱۰۰

همکاری با AMD و معماری RDNA ۲ در توسعه و تولید پردازنده گرافیکی Xclipse ۹۲۰ فراتر از مشخصات فنی و عددهای بزرگ است. با توجه به گزارش‌های منتشر شده، متاسفانه امسال در سری گلکسی S۲۲ سامسونگ از نمایشگر QHD پلاس با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی خبری نخواهد بود. با این حال ویژگی‌های مهم‌تری وجود دارد که این تراشه را به یکی از بهترین‌ها و البته یکی از رقبای اصلی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ تبدیل کند.

سامسونگ و کوالکام همکاری طولانی‌‌مدتی داشته‌اند اما روابط این دو شرکت همیشه در بهترین حالت نبوده است. این دو شرکت درگیر مسائل حقوقی زیادی بوده‌اند. نتیجه یکی از دادگاه‌های این دو شرکت باعث شد سامسونگ مجبور شود در بازار آمریکا، گوشی‌هایش را با تراشه‌های اسنپدراگون عرضه کند یا هزینه‌های بیشتری را به کوالکام برای استفاده از پتنت‌هایش بپردازد. البته در این صورت تراشه‌های اگزینوس باید از CDMA نیز پشتیبانی کنند.

سامسونگ همکاری گسترده خود با AMD را آغاز کرد تا تراشه‌هایش قدرتمندتر و قابل اطمینان‌تر باشند. با این که سامسونگ همچنان تا مدتی از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده خواهد کرد اما هدف نهایی این شرکت، استفاده از تراشه‌های اگزینوس تولیدی خودش است.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها