|
کدخبر: 237710

بهترین دوربین مداربسته بازار با برند هایک ویژن

دوربین تحت شبکه یا دوربین IP در اصل یک دوربین مدار بسته یا دوربین امنیتی است که یک کامپیوتر داخلی دارد. اکثر دوربین‌های مداربسته می‌توانند به طور مستقل اعلان‌ها را به رایانه‌های موجود در شبکه خانگی یا در اینترنت، تلفن‌های هوشمند یا ایمیل ارسال کنند. برخی همچنین می‌توانند فیلم را به صورت محلی روی کارت‌های SD یا درایوهای ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) ذخیره یا آن‌ها را در FTP آپلود کنند. یکی از بهترین برندهای دوربین‌های مداربسته در حال حاضر، دوربین هایک ویژن است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید بهترین دوربین مداربسته

خرید بهترین دوربین مداربسته آنقدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست. علاوه بر در نظر گرفتن میدان دید موردنظر، خطر خرابکاری و نوع دوربین مورد نیاز با توجه به شرایط شما، موارد دیگری نیز وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. برخی از مواردی که باید در هنگام خرید دوربین مداربسته مانند دوربین هایک ویژن یا سایر دوربین‌ها به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

  1. رتبه بندی IP

رتبه‌بندی IP یا رتبه‌بندی محافظت از ورود راهی برای اندازه‌گیری میزان مقاومت محصول در برابر آسیب و دستکاری است. رقم اول از سمت چپ به محافظت در برابر گرد و غبار و ذرات جامد و همچنین دستکاری یا آسیب اشاره دارد که در مقیاسی از 1 (حفاظت نشده) تا 7 (کاملاً ضد گرد و غبار) متغیر است. رقم دوم نشان دهنده محافظت در برابر آب است که از 1 (محافظت نشده) تا 9 (محافظت در برابر غوطه ور شدن طولانی مدت تحت فشار) متغیر است. این مقیاس دوگانه به شما امکان می‌دهد نوع حفاظتی را که برای سیستم امنیتی خود نیاز دارید، انتخاب کنید.

اگر دوربین‌ها را در جایی در بیابان نصب می‌کنید، باید مطمئن شوید که در برابر گرد و غبار و ماسه محافظت می‌شوند و همچنین اگر دوربین‌ها را در جایی در ساحل نصب می‌کنید، باید مطمئن شوید که می‌توانند مقداری آب را تحمل کنند. بنابراین بسیار مهم است که بدانید چه رتبه‌ای از IP برای شما مناسب‌تر است. کمترین رتبه توصیه شده، IP67 است. دوربین‌هایی با این رتبه در برابر گرد و غبار، شن و سایر ذرات ریز که ممکن است عملکرد دوربین شما را مختل کند، محافظت می‌شوند. درجه IP67 یا بالاتر تضمین می‌کند که سیستم دوربین مداربسته شما در برابر سایر عوامل نیز محافظت می‌شود و شما را در یک بحران قرار نمی‌دهد.

  1. دوربین‌های امنیتی مادون قرمز (IR) و دید در شب

طیف IR مخفف نور مادون قرمز است و فرکانس طیف الکترومغناطیسی نزدیک به نور مرئی است؛ اما انسان نمی‌تواند آن را درک کند. وقتی می گوییم «تاریکی»، «کم نور» یا «کاهش دید»، به این معناست که چشم انسان در آن شرایط به سختی جزئیات را تشخیص می‌دهد. از سوی دیگر، دوربین‌ها محدود به گستره بینایی چشم انسان نیستند و می‌توانند طیف مادون قرمز را نیز تشخیص دهند. توصیه ما برای دوربین‌های امنیتی با قابلیت پشتیبانی از مادون قرمز، دوربین هایک ویژن Darkfighter است.

این نوع دوربین‌های مداربسته، طیف مادون قرمز نور را می‌گیرند و آن را به تصویری با رنگ قابل دیدن توسط چشم انسان تبدیل می‌کنند و حتی در تاریکی مطلق نیز یک ویدیو قابل دیدن به شما ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین شامل نرم‌افزار کاهش نویز دیجیتال (DNR) و سنسورهای تصویر دامنه پویا گسترده (WDR) برای بهبود بیشتر تصاویر خود هستند و از تعدادی ویژگی هوشمند برای تشخیص ناهنجاری‌ها و آلارم‌های صوتی استفاده می‌کنند.

  1. وضوح تصویر و قابلیت زوم

تصاویر گرفته شده توسط یک دوربین مداربسته هرگز نمی‌توانند فراتر از وضوح اصلی خود تغییر داده شوند؛ یعنی پیکسل‌هایی که تصویر را می‌سازند اگر بزرگ‌تر از حد معمول شوند به جای شفافیت، به هم ریختگی پیکسلی را به همراه می‌آورند. این محدودیت به این معنی است که هنگام خرید دوربین‌های امنیتی موردنظر خود، باید وضوح دوربین و محدوده زوم آن‌ها را در نظر بگیرید.

حداقل پیکسل قابل قبول برای دوربین‌های مداربسته

اگر می‌خواهید جزئیاتی مانند پلاک‌ها یا ویژگی‌های صورت را تشخیص دهید، باید دوربین مورد نیاز شما دارای لنز 4 مگاپیکسلی باشد. این دوربین‌ها 4 میلیون پیکسل رنگی را با هر زومی که تنظیم می‌کنند، دریافت کرده و نیاز به بزرگ‌نمایی دیجیتال را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

هایک ویژن بهترین برند دوربین‌های مداربسته

هایک ویژن یک شرکت چینی است که در سال 2001 میلادی تأسیس شد و امروزه یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در زمینه تولید دوربین‌های امنیتی است. این شرکت به قدری بزرگ است که ده‌ها گزینه را ارائه می‌دهد و فرآیند انتخاب یک سیستم امنیتی را بسیار پیچده می‌کند. از جمله محبوب‌ترین مدل‌های آن می‌توان به دوربین هایک مدل DS-2CD4656F-IZH 2.8-12MM و DS-2CD2132F-I-2.8MM اشاره کرد.

بهترین دوربین‌های مداربسته هایک ویژن

مجموعه محصولات هایک ویژن بسیار گسترده است؛ با این حال، ما تصمیم گرفتیم دوربین‌هایی را که در حال حاضر محبوب‌ترین هستند، در این لیست قرار دهیم.

  1. دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2145FWD-I

این دوربین هایک ویژن دارای لنز 4 مگاپیکسلی است و در شرایط کم نور عملکرد خوبی دارد. همچنین دارای طراحی کلاسیک است و در برابر آب و گرد و غبار نیز مقاوم است.

  1. دوربین هایک ویژن مدل DS-2DE3304W-DE Mini PTZ Dome

این دوربین ویژگی‌های متنوع‌تری مانند زوم 4 برابر و هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. موقعیت‌یابی هوشمند سه بعدی و تشخیص نفوذ نیز از ویژگی‌های دیگر آن است.

  1. دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2085FWD-I Bullet Outdoor 8MP

بالاترین رزولوشن در دوربین‌هایی که تاکنون به آن پرداخته‌ایم، دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2085FWD-I است که می‌تواند با کیفیت 4k فیلم‌برداری کند؛ فریم‌ها در ثانیه کمی کمتر از دو مدل دیگر هستند (20 فریم در ثانیه در مقابل 30). طراحی این دوربین مانند مدل‌های قبلی گنبدی و کلاسیک نیست و این باعث می‌شود دوربین آسیب‌پذیری بیشتری داشته باشد. این دوربین از نظر تعداد زیادی از افراد، بهترین دوربین مداربسته است.

  1. دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2443G0-IW 4MP

این دوربین برخلاف مدل‌های قبلی، مشاغل کوچک‌تر یا افرادی را هدف قرار می‌دهد که دارای فضای کوچکی هستند و همچنین بودجه زیادی را هم نمی‌خواهند صرف کنند. این دوربین برخلاف قیمت پایینش دارای کیفیتی در حد مطلوب است.

  1. دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2625FWD-IZS Bullet 2MP

این مدل یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های هایک ویژن است. این دوربین دقیقاً مانند دوربین DS-2CD2085FWD-I دارای طراحی گلوله‌ای است؛ اما این کار را با مواد مقاوم‌تر انجام می‌دهد. این دوربین دارای بدنه تمام فلزی است و این باعث می‌شود که ضد خرابکاری باشد. کیفیت تصویر به اندازه مدل‌های دیگر خوب نیست (فقط 2 مگاپیکسل) اما همچنان در نور کم عملکرد خوبی دارد.

هایک لوک نمایندگی هایک ویژن در ایران

هایک لوک یکی از نمایندگی‌های کمپانی هایک ویژن در کشور ایران است. این مجموعه کار خود را از سال 1397 در زمینه فروش دوربین‌های مدار بسته و سایر تجهیزات امنیتی آغاز کرد. هایک لوک بستری است که در آن می‌توانید تمامی مراحل را برای افزایش امنیت فروشگاه، امنیت شرکت، امنیت منزل و غیره از جمله مشاوره، انتخاب و نصب دوربین مداربسته و سیستم‌های امنیتی را با کمک مشاوران و فروشندگان در بهترین حالت ممکن انجام دهید. همچنین می توانید تمامی محصولات شرکت هایک لوک که به صورت رسمی نمایندگی هایک ویژن در ایران را دارد با گارانتی "پارس ارتباط" تهیه نمایید. اگر تصمیم به تهیه و خرید بهترین دوربین مداربسته دارید، برای مشاهده محصولات و قیمت آن‌ها، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً به وب سایت هایک لوک مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها