|
کدخبر: 237046

چشم انداز ۸ تریلیون دلاری در انتظار این بازار

همان‌طور که پیش‌تر توسط سایر تحلیلگران گفته شده بود، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس هم به تازگی در یادداشتی تحت عنوان «درک متاورس و وب ۳.۰» پیش‌بینی کرده که بازار متاورس می‌تواند به یک فرصت ۸ تریلیون دلاری تبدیل شود.

فناوری چشم انداز ۸ تریلیون دلاری در انتظار این بازار

«اریک شریدان»، تحلیلگر بانک گلدمن ساکس اخیرا در پاسخ به این سوال که آن‌ها سیر تکامل متاورس را چگونه می‌بینند و چه فرصت‌هایی را برای آن متصورند، گفت: «فکر می‌کنیم این حوزه می‌تواند از نظر درآمد و پول‌سازی یک فرصت ۸ تریلیون دلاری باشد.»

این تحلیلگر در ادامه با نگاه به اقتصاد دیجیتال امروز که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد اقتصاد دنیا را تشکیل داده، افزود: «انتظار داریم اقتصاد دیجیتال به رشد ادامه دهد و همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که اقتصادی مجازی در بطن و کنار اقتصاد دیجیتال رشد پیدا کند.»

او می‌گوید پیش‌بینی‌ها با توجه به عوامل مختلف چیزی بین ۲ تا ۱۲ تریلیون دلار بوده، اما آن‌ها با احتساب همه خروجی‌های ممکن رقم ۸ تریلیون دلار را منطقی‌تر می‌دانند.

سایر تحلیلگران هم فرصت متاورس را بسیار عظیم می‌دانند

تاکنون شرکت‌ها و بانک‌های زیادی ارزش احتمالی بازار متاورس را پیش‌بینی کرده‌اند. بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی نیز در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ در پیش‌بینی مشابهی گفته بود انتظار دارد که فرصت یک بازار ۸ تریلیون دلاری پیش روی ما قرار داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:متا پلتفرم واقعیت مجازی Horizon Worlds را در دسترس عموم قرار داد متا پلتفرم واقعیت مجازی Horizon Worlds را در دسترس عموم قرار داد.

در ماه دسامبر، استراتژیست بانک آمریکا گفته بود که متاورس فرصت عظیمی را به وجود می‌آورد تا رمزارزها به عنوان ارز رایج به کار گرفته شوند. او تاکید کرده بود که این حوزه می‌تواند فرصت بسیار بسیار بزرگی باشد.

«کیتی وود»، مدیرعامل بانک سرمایه‌گذاری Ark هم گفته بود که متاورس می‌تواند یک بازار چند تریلیون دلاری باشد. ولی در آن سو، شرکت سرمایه‌گذاری Greyscale مدعی بود که متاورس فقط می‌تواند تجارتی ۱ تریلیون دلاری را به وجود بیاورد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر