|
کدخبر: 218208

پلیس فتا پرکاربردترین اپلیکیشن اندروید را بی اعتبار کرد

رئیس پلیس فتا از مردم خواست تا همراه بانک‌ها و نرم‌افزارهای بانکی را از منابع معتبر مانند سایت پلیس فتا دانلود کنند. گودرزی شبکه‌های اجتماعی و گوگل پلی را منابع نامعتبری دانست که به اعتقاد وی مردم از روی ناآگاهی از آن‌ها استفاده کرده و نباید به این منابع اعتماد کنند.

فناوری پلیس فتا پرکاربردترین اپلیکیشن اندروید را بی اعتبار کرد

گودرزی با بیان اینکه این نوع منابعی که نرم افزار‌های مختلف را ارائه می‌کنند به هیچ عنوان مورد تایید پلیس فتا نیستند، گفت: «بهترین راهی که برای دریافت این نوع خدمات و نرم افزار‌ها برای شهروندان وجود دارد این است که حتما از منابع تعریف شده و معتبر، این نوع نرم افزار‌های مربوط به پرداخت‌های الکترونیکی دانلود شود. در خود سایت پلیس فتا هم ما لینک معتبر مربوط به این نرم افزار‌های بانکی را برای دسترسی شهروندان قرار داده ایم و مردم این امکان را دارند تا از طریق مراجعه به سایت متعلق به پلیس فتا این نوع خدمات را به شکلی اطمینان بخش دریافت کنند.»

استفاده از اپ استورهای خارجی از روی ناآگاهی است

رئیس پلیس فتا تهران در واکنش به این گمانه که مردم استفاده از فروشگاه‌های نرم افزاری خارجی را ترجیح می‌دهند، آن را تصور نادرستی دانست و گفت: «چنین ادعا‌هایی را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم. گاهی اوقات ممکن است بعضی از شهروندان ما از روی ناآگاهی مبادرت به دریافت خدماتی از فروشگاه‌های خارجی بکنند که با مشکلاتی برای آن‌ها همراه باشد. اما اینطور نیست که شهروندان ما رغبت بیشتری برای دریافت خدمات از فروشگاه‌های خارجی داشته باشند.»

او در پاسخ به این سوال که بانک‌هایی که همراه بانک‌های جعلی به نام آن‌ها ساخته شده بود چه همکاری‌هایی با پلیس فتا داشتند، اظهار داشت همکاری بین بانک‌ها و پلیس فتا در زمینه برخورد یا پیشگیری از این نوع جرائم و کلاهبرداری‌ها از قبل برقرار بوده است: «بانک‌ها هم در مقام گزارش دهنده و هم هشدار دهنده و هم دیگر تعاملاتی که باید بین پلیس و نهاد‌های بانکی برقرار باشد با ما در حال همکاری و همراهی هستند.»

به گفته گودرزی تمام تلاش پلیس فتا این است تا موضوعات مرتبط با آسیب‌ها و تهدید‌های مرتبط با جرائم موجود در فضای سایبری را پیگیری کند و با نهاد‌های گوناگون همیشه در تعامل است:

«از جمله اقدامات ما در مسیر همکاری‌ها و هم افزایی‌هایی با نهاد‌های بانکی، موضوع بانکداری الکترونیک و بیشینه کردن امنیت در این حوزه است. تمام تلاش‌مان مبتنی بر این است تا فضای امن‌تری را برای موضوع پرداخت‌های الکترونیکی و حوزه بانکداری الکترونیک به وجود بیاوریم.»

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر