|
کدخبر: 200479

استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی در کامپیوتر ممکن شد!

بنچمارک‌های زیرسیستم ویندوز نشان می‌دهد که کاربران آن از طریق این زیرسیستم می‌توانند به اپلیکیشن‌های اندرویدی دسترسی داشته باشند و آن‌ها را در ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ خود، اجرا کنند.

فناوری استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی در کامپیوتر ممکن شد!

مایکروسافت در زمان معرفی ویندوز ۱۱ اعلام کرد که این سیستم عامل از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند، ولی هنوز اطلاعات بیشتری درباره نحوه اجرای این برنامه‌ها منتشر نشده است. حالا کاربری به نام AlurDesign نتایج چند بنچمارک از زیرسیستم ویندوز برای اندروید را به اشتراک گذاشته است.

بر اساس اطلاعات موجود، عملکرد بنچمارک‌ها با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند، اما در مجموع نویدبخش به نظر می‌رسند. بالاترین امتیاز در بخش آزمون تک‌هسته‌ای حدود ۸۲۰ و در بخش آزمون چندهسته‌ای حدود ۳۰۰۰ است. چنین امتیازاتی اجرای اپ‌های اندروید روی ویندوز را در رده اجرای این برنامه‌ها روی گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ قرار می‌دهد.

پنچمارک

با این حال، نوسان بالای امتیازات می‌تواند کمی نگران‌کننده باشد. البته مشخص نیست که این بنچمارک‌ها روی چه سخت‌افزاری اجرا شده‌اند. در برخی آزمایش‌ها از پردازنده‌های کوالکام اسم برده شده در حالی که در بقیه هیچ نامی دیده نمی‌شود. افزون بر این، باید به خاطر داشته باشیم که تمام این آزمایش‌ها در شبیه‌ساز اجرا شده و نام کوالکام به احتمال زیاد غیرواقعی است.

نکته جالب اینجاست که بالاترین امتیازها اغلب به پردازنده‌های کوالکام اختصاص داشته‌اند. به‌علاوه، این احتمال وجود دارد که برخی امتیازها مربوط به نسخه‌های قبلی نرم‌افزار بنچمارک بوده باشند، زمانی که بهینه‌سازی‌ها هنوز اعمال نشده بود. چون اگرچه بعضی از دستگاه‌ها ۱۲ هسته پردازشی دارند، ولی امتیاز آن‌ها از دستگاه‌هایی که ۸ هسته دارند پایین‌تر است.

بدیهی است که استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندتر می‌تواند به بهبود عملکرد زیرسیستم ویندوز برای اندروید کمک کند. اگر برای دستیابی به این امتیازات به سخت‌افزار دسکتاپ نیاز دارید، احتمالا با لپ‌تاپ‌ها، به‌خصوص با اولترابوک‌ها به مشکل برخواهید خورد.

اولین بنچمارک‌های زیرسیستم ویندوز برای اندروید حدود یک هفته پیش ظاهر شدند و به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال آمادگی جهت ارائه این قابلیت برای اینسایدرهاست.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها