|
کدخبر: 216347

چگونه با پیشرفت فناوری بازی‌های آنلاین، اینترنت مناسب انتخاب نماییم؟

فناوری چگونه با پیشرفت فناوری بازی‌های آنلاین، اینترنت مناسب انتخاب نماییم؟

بازی‌های آنلاین به سرعت در حال گسترش هستند، این امر باعث گردیده تا تعداد گیمرها هر روز افزایش یابد. بازی آنلاین یکی از موفق‌ترین صنایع بوده و اثبات کرد که از بزرگ‌ترین رقبای بخش رسانه و سرگرمی است.

این نوع رشد تنها از طریق نوآوری‌های فن‌آوری مدرن به دست می‌آید که بازی را برای مخاطبان در سراسر جهان قابل‌دسترسی و مقرون به‌صرفه‌تر می‌کند. در اینجا نگاهی به نوآوری‌های مختلف فناوری خواهیم داشت که بر صنعت بازی و آینده آن تأثیر می‌گذارد.

AR and VR Gaming (Virtual and Augmented Reality)

گیمرها انتظار یک تجربه بازی واقعی و یکپارچه را در دستگاه‌های خود دارند. این روند منجر به توسعه فناوری VR پیشرفته و بازی‌های AR مانند Pokémon شد که نمونه‌ای عالی از یک بازی موبایل AR هیجان‌انگیز است که بازار بازی‌های AR را تغییر داد. یکی از پرطرفدارترین فناوری‌های بازی آنلاین AR و VR است.

در آینده، پیش‌بینی می‌شود که می‌توانیم از میان مجموعه وسیعی از بازی‌های VR یکی را انتخاب کنیم. در حال حاضر بزرگ‌ترین مانع برای پذیرش بازی‌های VR، هزینه‌های مربوط به تجهیزات، به ویژه هدست‌های VR است. در غیر این صورت، بازار بسیار خوبی برای بازی‌های VR ترکیبی وجود دارد، بنابراین هر دو فناوری AR و VR قطعاً در آینده جایگاه برجسته‌ای در بخش بازی خواهند داشت.

این امر منجر به توسعه بازی‌های نزدیک به واقعیت شده است. وقتی به بازی‌ها نگاه می‌کنید، آن‌ها به اطلاعات بیشتری مجهز شده‌اند و تجربه‌ای همه‌جانبه را در اختیار شما قرار می‌دهند.

این فناوری‌ها بازی‌ها را از دنیای کنترل‌شده فیزیکی به محیطی کاملاً مجازی یا نیمه‌کنترل‌شده و همه‌جانبه‌تر می‌برند. برنامه‌های کاربردی VR معمولاً برای پخش به یک هدست نیاز دارند که می‌تواند برای کاربران سنگین و ناراحت‌کننده باشد. پوشیدنی‌های جدیدی که آماده ورود به بازار هستند، مانند دستکش‌ها و دستگاه‌های مچ دست، به توسعه‌دهندگان بازی اجازه می‌دهند تا عناصر قابل‌لمس ایجاد کنند. این یک بعد کاملاً جدید از گیم پلی واقع‌گرایانه را برای افراد به ارمغان می‌آورد. سپس توسعه‌دهندگان می‌توانند تعامل بازیکنان را افزایش دهند و دنیای درون بازی را واقعی‌تر کنند.

مدتی است که بخشی از سرگرمی‌های اصلی است. بازی‌های AR عناصر دنیای واقعی را با موارد مجازی ترکیب می‌کنند، همان‌طور که در بازی‌های موبایل مانند Pokémon دیده می‌شود. با از بین بردن نیاز به یک کنسول گران‌قیمت، بازی‌های AR می‌توانند برای بازار وسیع‌تری از افرادی که گیمرهای با تجربه نیستند یا تازه شروع به بازی کرده‌اند، جذاب باشند. صنعت بازی‌های Augmented Reality در حال رشد سریع در بازی‌های ویدیویی است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ ارزشی بیش از ۳۸۵ میلیارد دلار خواهد داشت.

  • گیمینگ ابری (Cloud Gaming)

گیمینگ ابری در حال حاضر با کسب‌وکارهایی مانند اپل، گوگل، پلی‌استیشن که درحال‌توسعه پلتفرم‌های بازی مبتنی بر ابر هستند، شروع شده است. این یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در صنعت بازی است که بازی را برای مخاطبان زیادی که قبلاً توانایی پرداخت جدیدترین بازی‌ها را نداشتند، مقرون‌به‌صرفه‌تر و در دسترس‌تر کرده است و نسخه‌های جدید دائماً در بازار وجود دارد.

اساساً گیمینگ ابری یک تجربه بازی با کیفیت را در هر دستگاهی ارائه می‌کند، در حالی که کاربران برای دسترسی به مجموعه گسترده‌ای از بازی‌ها از یک ارائه‌دهنده خاص ملزم به پرداخت هزینه ماهانه هستند. ما می‌توانیم در آینده انتظار خدمات بیشتری را داشته باشیم که سرگرمی‌های درخواستی را ارائه می‌دهند و به مخاطبان جهانی اجازه می‌دهند به مجموعه عظیمی از بازی‌ها دسترسی داشته باشند. همان‌طور که گفته شد، گیمینگ ابری نه تنها هزینه‌های مربوط به بازی را به حداقل می‌رساند، بلکه به پلتفرم‌های بازی کمک می‌کند تا به گیمرهای جدید دسترسی پیدا کنند.

پذیرش و دسترسی گسترده ابری، نحوه ایجاد، ارائه و پخش بازی‌های ویدیویی و موبایلی را تغییر داده است. شتاب زمان ورود به بازار چشمگیر است. بازیکنان اکنون می‌توانند بدون توجه به موقعیت مکانی به بازی‌های جدید دسترسی داشته باشند و اگر به اینترنت مناسب با سرعت پایدار متصل شوند، زمان لازم برای دریافت بازی‌ها، بسته‌های الحاقی و افزونه‌ها را کاهش می‌دهد.

برخلاف کنسول‌های بازی، Cloud Gamin اجرای محتوا را از کنسول به فضای ابری منتقل می‌کند. بازیکنان بازی‌ها را به‌عنوان فریم‌های ویدیویی فشرده پخش می‌کنند. تفاوت این است که ویدئوها به ورودی کاربر پاسخ می‌دهند. هنگامی که یک کلید فشار داده می‌شود، ورودی به یک سرور ابری راه دور ارسال می‌شود که سپس یک فریم ویدیویی جدید ارسال می‌کند. همه این‌ها در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد و شبیه بازی‌هایی است که روی یک دستگاه دانلود شده است.

برای مثال، مایکروسافت کنسول‌های ایکس‌باکس را به سرویس‌های بازی Xbox Cloud تغییر داده است که بردهای ایکس‌باکس مجازی را در سرورشان اجرا می‌کنند و تجربه‌ای را ارائه می‌دهند که با کنسول اصلی ایکس‌باکس در خانه تفاوت چندانی ندارد. اکنون، مایکروسافت در حال ارتقا به سخت‌افزار قوی‌تر Xbox Series X است که بهبودهایی در زمان آپلود، نرخ فریم و بازی‌های بهینه‌شده و همچنین پشتیبانی از پخش جریانی در دستگاه‌های صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ارائه می‌دهد.

به طور مشابه، آمازون لونا، یک سرویس گیمینگ ابری را در اکتبر ۲۰۲۰ معرفی کرد که دسترسی همه‌چیز به بازی را فراهم می‌کند. لونا از یک کنترلر گیم پد محلی اختیاری استفاده می‌کند که از یک اتصال Wi-Fi جداگانه برای کاهش تأخیر ورودی بازی استفاده می‌کند.

  • فناوری هوش مصنوعی (AI)

فناوری هوش مصنوعی به بخشی ضروری از این بخش تبدیل شده است زیرا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را تغییر دهند و تجربه‌ای شخصی‌تر و لذت‌بخش‌تر را متناسب با ترجیحات کاربر ارائه دهند.

AI از قبل بر اساس رفتار گیمرها در بازی‌های قبلی، اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند و با توجه به داده‌ها، تغییرات مناسبی ایجاد می‌شود. این امر در آینده حتی مفیدتر خواهد بود زیرا فناوری هوش مصنوعی همچنین می‌تواند رفتارهای آینده را پیش‌بینی کند و بر اساس آن، شرکت‌ها قادر خواهند بود بازی‌ها و تغییراتی ایجاد کنند که تجربه بازی هیجان‌انگیزتری را برای کاربران بدهند.

به طور کلی، استفاده از فناوری جدید مانند VR،AR و بسیاری از نوآوری‌های دیگر مزایای زیادی دارد و بازی‌های آنلاین چند نفره محبوب‌ترین بخش بازی در جهان را تشکیل می‌دهند و بسیاری از این گیمرها باید با مشکل تأخیر بازی که تاخیری بین عملکرد بازیکنان و واکنش سرور بازی است، مقابله کنند که لازمه آن داشتن اینترنت با سرعت مناسب و پایدار است. داشتن سرویس اینترنت اختصاصی با سرعت پایدار، حجم نامحدود و آپلود باز به گیمرها، تجربه بازی روان‌تری را برای کاربران ایجاد می‌کند.

 

از آنجایی که بازی‌های آنلاین میزان حجم مصرفی را افزایش می‌دهند، سرویسی با حجم و سرعت نامحدود مناسب‌ترین انتخاب برای آن‌ها است. حجم نامحدود در سرویس‌های اشتراکی از سرعت بسیار پایینی برخوردار است و در ساعات اوج مصرف، سرعت به شدت کاهش می‌یابد. در نتیجه بهترین انتخاب، سرویس اختصاصی با حجم و سرعت نامحدود در تمام ساعات شبانه‌روز است.

رسپینا با در نظر گرفتن معیارهای اساسی در انتخاب سرویس اینترنت، سرویس اینترنت اختصاصی خود را با سرعت پایدار، حجم نامحدود و آپلود باز به گیمرها ارائه می‌نماید. پهنای باند اختصاصی رسپینا بدون محدودیت در حجم و سرعت، دسترسی کاربران به اینترنتی پایدار در تمام ساعات شبانه‌روز را فراهم می‌کند.

این سرویس با پینگ پایین و سرعت بالا، مناسب‌ترین انتخاب برای افرادی است که به بازی‌های آنلاین علاقه‌مند هستند و ساعات زیادی از شبانه‌روز را به بازی کردن مشغول هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر از سرویس اینترنت اختصاصی رسپینا، لطفاً فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها