|
کدخبر: 212238

چرا فیس بوک تغییر نام داد؟

تغییر نام فیس‌بوک به متا، نشان‌دهنده جاه‌طلبی فزاینده آن است؛ به نظر می‌رسد که فیس‌بوک میخواهد فراتر از یک شبکه اجتماعی باشد.

شرکت فیس‌بوک روز پنجشنبه اعلام کرد که نام شرکت خود را به Meta تغییر داده است که اولین ری برندینگ بزرگ این غول رسانه‌های اجتماعی است. این تغییر بزرگ توسط مدیرعامل مارک زاکربرگ در کنفرانس فیس‌بوک کانکت رونمایی شد.

فیس‌بوک کانکت یک کنفرانس سالانه است که توسعه هندگان واقعیت مجازی، سازندگان محتوا و بازاریابان را گرد هم می‌آورد. رویداد امسال به‌شدت بر مفهوم متاورس متمرکز است که به لطف فناوری بلاک‌چین گسترش یافته است.

نام برنامه‌های توسعه داده شده توسط ما، فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر باقی خواهد ماند.

فرایند تغییر نام فیس‌بوک به متا، از تابستانی که این کمپانی تیم جدیدی برای متاورس تشکل داد، آغاز شد بود. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد Facebook Reality Labs، بیزینس سخت افزار واقعیت مجازی را از سه‌ماهه چهارم گسترش دهد.

درحالی‌ که اصطلاح «metaverse» به یک عبارت فراگیر برای مشاغلی تبدیل شده است که به دنبال ایجاد پل بین دنیای مجازی و فیزیکی هستند، استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک فرصت بزرگ برای این کسب‌وکارها در نظر گرفته می‌شود. در واقع با استفاده از متاورس ها کاربران می‌توانند تمام دارایی‌هایی فیزیکی را با استفاده از رمزارزها خرید و فروش کنند. چندین پروژه بلاک‌چین در تلاش برای حمایت از انتقال به متاورس هستند، از جمله Axie Infinity ،Decentraland و Enjin Coin.

ویشال شاه (Vishal Shah)، رئیس محصولات متاورس فیس‌بوک، گفت که هدف این شرکت این است که «راهی برای ایجاد کسب‌وکار در متاورس فراهم کند». وی در ادامه توضیح داد:

افرادی که به‌عنوان سازنده یا توسعه‌دهنده در متاورس فعالیت می‌کنند، در چند دسته مختلف قرار می‌گیرند. افرادی که اشیای دیجیتالی می‌سازند، افرادی که خدمات و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و در آخر افرادی که از این فضا برای توسعه بازی استفاده می‌کنند.

بر اساس گفته Shah، صاحبان کسب‌وکار در متاورس قادر خواهند بود کالاهای فیزیکی و دیجیتالی و همچنین تجربیات و خدمات خود را بفروشند. نکته حائز اهمیت این است که این افراد برای تبلیغ محصولات خود و دستیابی به مخاطبان جدید، می‌توانند از تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

Shah در توصیف انواع مدل‌های جدید مالکیت به طور خاص به توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT اشاره کرد و گفت:

در این پلتفرم جدید فروش اشیاء دیجیتالی مانند NFT برای مردم آسان‌تر خواهد بود. در واقع آنها می‌توانند NFT خود را در فضاهای دیجیتالی به نمایش گذشته و به طور کاملاً امن به دیگران بفروشند.

محبوبیت NFT در سال جاری افزایش‌یافته و فروش آن تنها در سه‌ ماهه سوم به بیش از ۱۰.۷ میلیارد دلار رسیده است. لازم به ذکر است که فروش NFT در نیمه اول سال به ۲.۵ میلیارد دلار رسید.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها