|
کدخبر: 210675

سیم کارت سبز به بازار آمد

کمپانی ودافون با هدف کاهش آلودگی‌های زیست محیطی پس از این سیم کارت های دوستدار محیط زیست را تولید می‌کند.

فناوری سیم کارت سبز به بازار آمد

ودافون قصد دارد که در آینده از نوعی پلاستیک بازیافتی برای تولید سیم‌کارت‌های خود استفاده کند تا اثرات منفی محصولاتش بر محیط زیست را کاهش دهد. ودافون این تصمیم را به‌عنوان بخشی از اقدامات کمپانی برای حرکت به سمت تولید محصولات سبز و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی معرفی کرده است.

پلا‌ستیک: بزرگ‌ترین معضل محیط زیست

دانشمندان اظهار می‌کنند که تنها ۹ درصد از پلاستیک مصرفی انسان‌ها بازیافت شده و هرساله حدود ۸ میلیون تن پلاستیک به اقیانوس‌ها وارد می‌شوند. طبق برآورد محققان، تا سال ۲۰۵۰، مقدار پلاستیک روی زمین بیشتر از تعداد کل ماهی‌های دنیا خواهد بود! امروزه پلاستیک به جدی‌ترین معضل محیط زیستی در جهان تبدیل شده است و شرکت‌های مختلف برای کاهش یا حذف آن از فرآیند تولید خود تلاش می‌کنند.

مدیر گروه تجاری ودافون با اشاره به اقدام جدید این کمپانی گفت: هدف نهایی شرکت این است که مصرف پلاستیک برای تولید سیم‌کارت‌ را به طور کامل حذف کنیم.

ودافون در سال گذشته نیز سایز سیم‌کارت‌های خود را به نصف کاهش داد که بر اساس داده‌های ودافون باعث کاهش مصرف ۳۴۰ تن پلاستیک در هر سال ‌شده است. طبق اطلاعیه ودافون، این شرکت سیمکارت‌های بازیافتی خود را تا زمانی تولید می‌کند که سیم‌کارت‌های دیجیتال در بین کاربران گوشی‌های همراه متداول شوند.

ودافون یک شرکت مخابراتی بین‌المللی است که دفتر مرکزی آن در بریتانیا قرار دارد. این شرکت در سال ۱۳۹۵ با امضای قراردادی با شرکت داده‌گستر عصر نوین یا های وب وارد بازار الکترونیک ایران شد. ودافون به ارائه خدمات ارتباطی در بیش از ۳۰ کشور‌ جهان مشغول بوده و جزو پردرآمد‌ترین شرکت‌های مخابراتی محسوب می‌شود.

به  گفته این غول حوزه ارتباطات، ودافون سیم‌کارت‌های دوستدار محیط زیست را از ماه میلادی جدید به مشتریان خود ارائه می‌کند که به تدریج جایگزین سیم‌کارت‌های قدیمی خواهند شد.

سیم‌کارت‌های جدید ودافون در تمامی نمایندگی‌های این کمپانی در اروپا از جمله انگلستان و همچنین دیگر بازار‌ها مانند ترکیه، مصر و آفریقا عرضه خواهند شد.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها