|
کدخبر: 206556

تفاوت مشخصات گوشی های سری های مختلف برند سامسونگ در چیست؟

فناوری تفاوت مشخصات گوشی های سری های مختلف برند سامسونگ در چیست؟

سامسونگ  غول دنیای فناوری ، رتبه‌ی اول بزرگترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان را در اختیار دارد.سری های متنوع گوشی های سامسونگ به دلیل کیفیت، تنوع درمدل و قیمت و همچنین پشتیبانی مناسب، بیشترین فروش را دارد. این برند گوشی‌های هوشمند خود را در چندین سری عرضه می‌کند، به راستی تفاوت آن‌ها در چیست؟

سری‌های تلفن‌های همراه سامسونگ

سامسونگ گوشی‌های خود را در چندسری روانه‌ی بازار می‌کند و در هر سری از طراحی، عملکرد و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی بهره می‌برند.

به طور کلی می‌توان گفت که موبایل های سامسونگ در ۸ سری عرضه می‌شوند که دلایل آن را در ادامه بررسی می‌کنیم.

۱ـ سری گلکسی زد فولد (Galaxy Z Fold)

گران‌ترین و لوکس‌ترین مدل های گوشی سامسونگ در سری زد فولد این برند تولید می‌شوند. سامسونگ آخرین و جدیدترین نوآوری‌های خود با این گوشی‌ها  ارائه‌می دهد. گوشی‌های زد فولد به دلیل این که تاشو بوده اما مانند یک کتابچه از وسط به دو طرف باز می‌شود، درواقع، مرز بین دستگاه‌های گوشی هوشمند و تبلت را ازمیان برداشته‌اند.  این گوشی های سامسونگ دارای یک نمایشگر بزرگ داخلی هستند که وقتی گوشی را باز می‌کنید، یک نمایشگر ۷.۶ اینچی را مشاهده خواهید کرد که به اندازه‌ی نمایشگر یک تبلت گسترده می‌شود. هنگامی که این گوشی را ببندید باز دارای یک نمایشگر  ثنویه و خارجی ۶.۲ اینچی است. در حال حاضر گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ گران‌قیمت‌ترین گوشی دنیای تلفن‌های هوشمند است.

گلکسی-زد-فولد

۲ـسری گلکسی زد فلیپ (Galaxy Flip )

گوشی‌های زد فلیپ درواقع انگار همان گوشی‌‌های معمولی سامسونگ هستند که از وسط تا می‌شود و دو بخش بالایی و پایینی نمایشگر روی هم قرار می‌گیرند. این شکل طراحی باعث می‌شود تا گوشی از نظر ارتفاع به نصف تقلیل پیدا کند و راحت‌تر در جیب  قرار گیرد. حمل و نقل این گوشی‌ها نیز بسیار آسان‌تر است. این سری گوشی های سامسونگ، به جز طراحی زیبا و حالت تاشو، از نظر عملکرد حرف‌های چندانی برای گفتن ندارد و نظر عملکرد نیز در حد گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرند ولی از نظر قیمت، در زیر سطح پرچمداران قرار می‌گیرند.

۳ـ  سری  گلکسی اس (Galaxy S)

سری گلکسی اس سامسونگ، پرچمداران این شرکت هستند که قدرتمندترین گوشی‌های سامسونگ را در بر می‌گیرند. رقابت اصلی سامسونگ با دیگر برندهای اندرویدی و حتی آیفون‌های اپل، با این سری شکل می‌گیرد. سامسونگ قوی‌ترین پردازنده‌های اصلی و گرافیکی، باکیفیت ترین ماژول دوربین، بهترین پنل نمایشگر و بهترین و کامل‌ترین برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را در این سری از گوشی‌های خود قرار می‌دهد که هنوز نه برندهای اندرویدی یا حتی گوشی‌های پرچمدار آیفون با آن یال و کوپال خود موفق به شکست سامسونگ در این رده نشده‌اند.

۴ـ سری گلکسی نوت (Galaxy Note)

گوشی های سامسونگ، هر سال در دو سری پرچمدار عرضه می‌شوند، یکی سری اس و دیگری سری نوت است. سری گلکسی نوت می‌رفت تا جشن تولد ۱۰ سالگی خود را برگزار کند، اما گویا  ویروس نحس کرونا گریبانش را گرفت و اکنون باید دیگر برایش فاتحه بخوانیم! ظاهرا، از آنجا که گوشی‌های لوکس سری زد فولد و زد فلیپ به فهرست گوشی‌های تولیدی سامسونگ افزوده شده‌اند، این شرکت تصمیم گرفت تا از ادامه‌ی تولید سری نوت صرف نظر کند اما قابلیت‌های انحصاری آن سری مانند استفاده از قلم استایلوس را به گوشی‌های سری دیگر خود منتقل کند.

گلکسی-نوت

سری نوت از اسمارت فون های برند کره ای سامسونگ که  برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ به دنیای گوشی‌های هوشمند قدم گذاشت، دارای ۲ ویژگی برجسته بود که تا آن زمان هیچ شرکتی آن ویژگی‌ها را ارائه نداده بود. اولین مورد نمایشگر ۵.۳ اینچی غول‌پیکر آن بود که در آن زمان استاندارد اندازه‌ی نمایشگر ۳.۵ اینچ بود و این جسارت سامسونگ همه را حیرت‌زده کرد اما وقتی با استقبال گرم مواجه شد هم تولید این سری در سال‌های بعد با نمایشگرهای بزرگ‌تر ادامه پیدا کرد و هم برندهای دیگر به تولید گوشی‌هایی با نمایشگرهای بزرگ روی آوردند.

قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. سامسونگ برای ماندن در بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند، دست به تولید سری‌های مختلف گوشی کرد. هر سری گوشی سامسونگ، مشخصات فنی و در نتیجه قیمت متفاوت‌تری دارد تا دست خریدار را برای خرید گوشی سامسونگ باز نگه دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود. سامسونگ سعی کرده است تا بالاترین کیفیت را برای تمام اقشار مردم ارائه کند تا هر کسی با حداقل بودجه بتواند یک گوشی سامسونگ در دستش بگیرد. از این رو در بازه‌های مختلفی مانند گوشی سامسونگ تا 3 میلیون، گوشی سامسونگ تا 5 میلیون، گوشی سامسونگ تا ۱۰ میلیون، گوشی سامسونگ تا ۱۵ میلیون می‌توانید گوشی سامسونگ با قیمت مناسب یا گوشی سامسونگ بالاترین مدل را بخرید. البته شاید قیمت گوشی سامسونگ نسبت به برندهایی مانند هوآوی و شیائومی کمی بالاتر باشد اما کارایی و وجود وربین‌های حرفه‌ای با لنز قوی، دسترسی آسان به برنامه‌های اختصاصی سامسونگ و اپ استور، تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت، دریافت آپدیت به صورت مداوم، سخت افزار عالی، نمایشگرهای با کیفیت AMOLED و SUPER AMOLED کاملا این تفاوت قیمت را جبران می‌کند.

دومین نوآوری در این گوشی پشتیبانی از قلم اس پن یا استایلوس بود که این مورد نیز با استقبال بسیاری رو‌به‌رو شد و در نسل‌های بعدی نیز قلم آن تکامل پیدا کرد.

۵ـ سری  گلکسی اف‌ای (Galaxy FE)

این سری نوزاد هنوز تعداد فرزندان متولد شده‌ی آن بیشتر از یک دستگاه نیست و گلکسی اس 20 اف ای نام دارد. البته مادر آن نیز فرزند دوم را هم مدتی است که باردار است و قرار بوده به زودی با نام گلکسی اس 2۱ اف ای متولد شود که فعلا خبرهای ضد و نقیضی از آن بگوش می‌رسد که از سقط تا تولد دیرهنگام آن در سال ۲۰۲۲حکایت دارد.

این موبایل ها، در ظاهر برای هواداران این برند تولید می‌شوند، اما باتوجه به این که گوشی‌های اف‌ای یا فن ادیشن درواقع خواهر یا برادر ناتنی سری  پرچمداران هستند که مشخصات گوشی‌های پرچمدار را با امکانات و قابلیت‌های محدودتری اما با نصف قیمت آن‌ها ارائه می‌دهند، فروش بسیار بالایی دارند.

۶ـ  سری گلکسی ای (Galaxy A)

سری ای (A Series)، میان‌رده‌های ارزشمند و باکیفیت سامسونگ را شامل می‌شوند که پس از گوشی‌های پرچمدار دو سری اس و نوت، بالاترین عملکرد، بهترین قابلیت‌ها و زیباترین طراحی‌ها را دارند. البته سری A خود به ۸ گروه یا دسته تقسیم می‌شود که سامسونگ برای نام‌گذاری آن‌ها پس از حرف A  اعداد ۰ تا (فعلا) ۸ را قرار می‌دهد.

گوشی‌های این سری به دلیل کیفیت بالا، طراحی چشم‌نواز و زیبا، امکانات و قابلیت‌های زیاد و قیمت مناسب، با استقبال زیادی روب‌به‌رو شده است به طوری در سال  2019 فقط 3 گوشی پر فروش سامسونگ از این سری بودند؛ یعنی A10، A50 و A20 که این 3 گوشی به تنهایی 75 میلیون دستگاه فروش داشته‌اند و در آن سال رتبه پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان را نیز به خود اختصاص دادند.

گلکسی-ای

۷ـ  سری گلکسی ام (Galaxy M)

سری گلکسی M نیز از نظر دسته‌بندی از سری گلکسی A پیروی می‌کند اما تفاوت عمده‌ی این سری در این است که گوشی‌های سری M نسبت به گوشی‌های سری A در سطح پایین‌تری قرار دارند. این گوشی‌ها باتری‌های حجیم‌تر و پرظرفیتی دارند، اما چون از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نسبت به گوشی‌های مشابه در سری A از امکانات و قابلیت‌های پایین‌تری بهره می‌برند، از قیمت ارزان‌تری برخوردار هستند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها