|
کدخبر: 202462

خودرو برقی بی صدا سود نیست، ضرر است!

به نظر می‌رسد خودروهای برقی باید سر و صدای بیشتری تولید کنند و این میزان از سکوت، خوب نیست، چرا که ایمنی افراد کم‌بینا به آن بستگی دارد. البته اغلب مدل‌های جدید صدای مصنوعی تولید می‌کنند تا محیط اطراف را از حضور خود آگاه کنند، اما این کافی نیست.

فناوری خودرو برقی بی صدا سود نیست، ضرر است!

وسایل نقلیه برقی یار آرام و بی سر و صدا هستند. آنها به دلیل استفاده از باتری و موتورهای الکتریکی، برخلاف خودروهای سنتی که از سوخت بنزین یا گازوئیل استفاده می‌کنند، تقریبا بی‌صدا هستند. با این حال، این سکوت برای تردد و ایمنی خیابان‌ها ایمن تلقی نمی‌شود.

عدم وجود صدای قابل توجه در خودروهای برقی، احتمال برخورد با دوچرخه سواران، عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه در جاده را که ممکن است صدای آنها را نشنوند، افزایش می‌دهد.

اکنون موسسات خیریه برای نابینایان و کم‌بینایان ادعا کرده‌اند که کمبود سر و صدا در وسایل نقلیه برقی، افراد تحت حمایت این موسسات را به خطر می‌اندازد.

برخلاف اجباری بودن تعبیه یک دستگاه پخش کننده صدا برای همه خودروهای برقی ثبت شده در انگلیس، برخی رانندگان آن را خاموش می‌کنند. بنابراین وزارت حمل و نقل بریتانیا اعلام کرده است که از ماه سپتامبر ۲۰۲۳، تولید کنندگان خودروهای برقی باید از نصب سیستمی که به رانندگان اجازه می‌دهد سیستم هشدار صوتی خودروهای خود را خاموش کنند، اجتناب کنند.

در این بیانیه آمده است: همه خودروهای برقی و هیبریدی جدید که از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ ثبت می‌شوند، باید این قانون را رعایت کنند.

"نیک لنکستر" که دارای مشکل بینایی است، می‌گوید که سر و صدای کم خودروهای برقی یک تهدید واقعی برای اوست. او به بی‌بی‌سی گفت: من اغلب متوجه خودروهای برقی نمی‌شوم، زیرا صدای آنها را نمی‌شنوم.

اکثر تولیدکنندگان وسایل نقلیه الکتریکی قطعات پخش کننده صدا را برای تولید صداهای هشدار دهنده و صدای وسایل نقلیه عادی در خودروهای خود قرار می‌دهند. در اغلب کشورها استفاده از این موارد قانونا الزامی است.

"آندریا گوردون" که نابینا است نیز بر نیاز به تولید صدای وسایل نقلیه برقی تأکید کرد. او به بی‌بی‌سی گفت: خواهش می‌کنم، ما به آن صدا احتیاج داریم. تصور کنید می‌خواهید با چشمان بسته از خیابان عبور کنید، وقتی صدای خودرو را نشنوید چگونه می‌توانید آن را تشخیص دهید؟

منبع: ایسنا

ارسال نظر