|
کدخبر: 199559

خودروی برقی سریع تر از این نداریم + عکس

تسلا مدل S Plaid جدیدترین محصول شرکت تسلا توانست رکورد جدید را در پیست نوربرگ رینگ آلمان مشهور به جهنم سبز ثبت کند. این خبر توسط ایلان ماسک در توییتر اعلام شد.

خودرو خودروی برقی سریع تر از این نداریم + عکس

تسلا مدل S Plaid بدون هرگونه تغییر فنی و با نمونه مشابه که به مشتریان این شرکت فروخته می شود توانست رکورد ۷ دقیقه و ۳۰.۹۰۹ ثانیه را به ثبت برساند.

مدل S Plaid از ۳ موتور الکتریکی نیرو می گیرد و حداکثر قدرت آن برابر با ۱۰۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن برابر با ۱۴۲۳ نیوتن متر است. این زمان در حدود ۱۱.۴۳۱ ثانیه از رکورد قبلی که متعلق به پورشه تایکان توربو با دو موتور الکتریکی و حداکثر قدرت ۶۱۶ اسب بخار، اختلاف دارد.

سریعترین-تسلا۱

گرچه پورشه هنوز مدل قوی تر تایکان یعنی توربو S را در پیست نوربرگ رینگ برای ثبت یک زمان سریع آزمایش نکرده است و باید دید که آیا قصد جواب دادن به زمان ثبت شده توسط تسلا را خواهد داشت یا نه؟

در حال حاضر ریماک Nevera مجهز به ۴ موتور الکتریکی و حداکثر قدرت ۱۹۱۴ اسب بخار توانایی ثبت رکورد بسیار سریع تری به نسبت تسلا مدل S Plaid را دارد.

سریعترین-تسلا۳

در حال حاضر تنها ۲ خودروی چهار درب از تسلا مدل S Plaid در پیست نوربرگ رینگ سریع تر هستند. جگوار XE SV Project ۸ با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۳.۱۶۴ ثانیه و مرسدس بنز AMG GT ۶۳ S با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۲۳.۰۰۹ ثانیه از تسلا زمان سریع تری را به ثبت رساندند.

سریعترین-تشلا۲

گرچه ایلان ماسک اعلام کرده است که به زودی قصد دارد با تغییراتی در بخش آیرودینامیک، استفاده از لاستیک های اسلیک یا مسابقه ای و با کاهش وزن کلی مدل S Plaid یک زمان بسیار سریع تر را نیز به ثبت برساند.

سریعترین-تسلا۲

در حال حاضر تسلا مدل S Plaid برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۱.۹۹ ثانیه زمان احتیاج دارد و مسیر درگ یا ۴۰۷ متر را نیز در کمتر از ۹.۲۳ ثانیه طی می کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها