|
کدخبر: 201742

ساعتی که می فهمد خروپف می کنید/ادعای فیت بیت تحقق یافت

فیت بیت چندی پیش اعلام کرده بود که در تلاش است تا ساعت‌های هوشمند خود را به قابلیت تشخیص شدت خروپف و صداهای بلند مجهز کند و حالا این امر محقق شده است.

فناوری ساعتی که می فهمد خروپف می کنید/ادعای فیت بیت تحقق یافت

به گزارش انگجت، تشخیص صدای خروپف یا صدای بلند با استفاده از میکروفون موجود در ساعت‌های هوشمند Sense و Versa ۳ فیت بیت فراهم شده است؛ قابلیتی که می‌تواند اطلاعات سودمندی از وضعیت خواب افراد، دلیل بیدار شدن‌ شبانه یا احساس خستگی صبحگاهی را تا حدودی مشخص کند.

برای استفاده از این ویژگی علاوه بر داشتن یکی از این دو مدل ساعت‌های هوشمند فیت بیت (Sense و Versa ۳)، به حساب پرمیومی احتیاج خواهید داشت که ماهیانه ۱۰ دلار یا سالانه ۸۰ دلار هزینه دارد.

میکروفون‌ برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز این قابلیت، هر چند‌ ثانیه یک‌ بار از صدای اطراف نمونه‌گیری می‌کند و بنابراین روشن بودن دائمی میکروفون دستگاه می‌تواند باتری آن را به‌سرعت خالی کند؛ برای حل این مشکل فیت بیت پیشنهاد کرده است که باتری دستگاه‌ پیش از خواب حداقل ۴۰ درصد شارژ داشته باشد و البته هر زمانی که کاربر بخواهد، امکان حذف این نمونه‌ها وجود دارد.

تشخیص سروصدای محیط اطراف در مقایسه با مدل‌های رقیب فیت بیت مزیت محسوب می‌شود؛ اما با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری و سرویس‌های مورد نیاز برای این قابلیت، اطلاعاتی جمع‌آوری‌شده آن‌چنان کاربردی نخواهند بود و تنها در صورتی که صاحب یکی از این ساعت‌های هوشمند باشید، ممکن است تجربه این ویژگی برایتان جالب باشد.

منبع: زومیت

ارسال نظر