|
کدخبر: 200923

تفاوت‌ها و شباهت‌های آیفون های سری ۱۳ و ۱۲

اپل در رویداد «کالیفرنیا استریمینگ» از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد. طراحی این سری گوسی آیفون شباهت های زیادی به گوشی‌های سری آیفون ۱۲ دارند. همین باعث شده تا اکثر مردم این دو سری گوشی را با هم مقایسه کنند و تفاوت‌ها و شباهت‌هایی را با یکدیگر بسنجند.

فناوری تفاوت‌ها و شباهت‌های آیفون های سری ۱۳ و ۱۲

همانطور که در ابتدا گفتیم، در حالت کلی با طراحی مشابهی روبه‌رو هستیم، با این حال ابعاد ناچ در خانواده آیفون ۱۳ کاهش یافته و همچنین با دوربین‌های بزرگتری روبه‌رو هستیم. این دوربین‌ها در کنار استفاده از سنسورهای جدید و باکیفیت‌تر، از حالت‌های جدیدی هم بهره می‌برند که امکان فیلمبرداری حرفه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کنند.

در کنار بهبود سخت افزار و افزایش ظرفیت باتری، اپل به سراغ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی برای مدل‌های پرو رفته است. این نرخ تازه‌سازی باعث نمایش روان‌تر محتوا و همچین گشت‌و‌گذار لذت‌بخش‌تر در رابط کاربری می‌شود، هرچند همین ویژگی به قیمت مصرف بالای باتری تمام می‌شود. با این حال اپل موفق به افزایش شارژدهی باتری خانواده آیفون ۱۳ شده است.

کوپرتینویی‌ها همچنین برای تمام مدل‌های آیفون ۱۳ از فناوری لرزشگیر سنسور شیفت استفاده کرده‌اند که عملکرد بالاتری نسبت به OIS عادی دارد. یکی دیگر از تفاوت‌ها میان این دو خانواده از گوشی‌های اپل، حذف نسخه پایه ۶۴ گیگابایتی است و کاربران حداقل به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دسترسی پیدا می‌کنند و البته در بالاترین مدل هم می‌توانند نسخه ۱ ترابایتی را تهیه کنند.

در نهایت با چیپ جدیدتر در خانواده آیفون ۱۳ روبه‌رو هستیم. کوپرتینویی‌ها این محصولات را به تراشه A۱۵ Bionic مجهز کرده‌اند که اگرچه همچنان همانند A۱۴ Bionic مورد استفاده در سری آیفون ۱۲ با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید می‌شود، اما قدرت بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تری دارد.

این تراشه از ۶ هسته پردازشی بهره می‌برد که ۲ هسته آن قدرت بالایی دارند و ۴ هسته‌اش کم‌مصرف هستند تا تعادل مناسبی میان قدرت و مصرف ایجاد کند. A۱۵ Bionic همچنین از ۱۵ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد و CPU آن نسبت به رقبا ۵۰ درصد سریعتر است. برای آشنایی کامل با تمام اعضای خانواده آیفون ۱۳ و همچنین سایر محصولات رویداد ۲۳ شهریور اپل به این لینک مراجعه کنید.

در جدول زیر مقایسه مشخصات فنی خانواده آیفون ۱۳ و ۱۲ را می‌بینید:

آیفون۱۳و۱۲

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها