|
کدخبر: 196609

رکورد میلیاردی تعداد کاربران تلگرام

براساس داده‌های آماری شرکت «SensorTower»، پیام‌رسان محبوب تلگرام پانزدهمین برنامه‌ای است که توانسته از مرز یک میلیارد دانلود فراتر رود. البته تعداد دانلود به معنای تعداد کاربر نیست.

فناوری رکورد میلیاردی تعداد کاربران تلگرام

شرکت بین‌المللی SensorTower در گفتگویی با وب‌سایت «تک‌کرانچ» اعلام کرد برنامه محبوب تلگرام که اواخر ۲۰۱۳ در حدود صد هزار کاربر فعال داشت، اکنون توانسته نقطه عطف بزرگی را برای خود رقم بزند. آمارها نشان می‌دهند ۲۲ درصد دانلودهای انجام شده برای تلگرام به بازار هند مربوط می‌شوند و در واقع هند بزرگترین بازار برای پیام رسان تلگرام محسوب می‌شود.

بعد از بازار هند، روسیه و اندونزی قرار دارند که به ترتیب حدود ۱۰ و ۸ درصد دانلودهای تلگرام را به خود اختصاص می‌دهند. گفتنی است در سال ۲۰۲۱ تعداد نصب برنامه تلگرام شتاب گرفت و به ۲۱۴.۷ میلیون نصب در نیمه اول سال جاری میلادی رسید که رشد ۶۱ درصدی را نسبت به نیمه اول ۲۰۲۰ با تعداد نصب ۱۳۳ میلیون دانلود نشان می‌دهد.

همان‌طور که گفته شد تعداد نصب به معنی تعداد کاربر فعال نیست. به عنوان مثال، تلگرام اوایل سال جاری میلادی حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت،‌ اما در همان مقطع زمانی و همزمان با عملکرد ضعیف واتس‌اپ در تغییر سیاست‌های محرمانگی، تعداد نصب تلگرام بسیار بیشتر از این آمار بود. با این وجود آمارها نشان می‌دهند که طی سه ماه اخیر، تلگرام مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

اوایل تیرماه تلگرام در یک به‌روزرسانی قابلیت‌های تازه‌ای همچون امکان تماس تصویری گروهی، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، حذف نویز صوتی، پس زمینه متحرک و قابلیت‌های دیگری را در اختیار کاربران قرار داد.

تلگرام اوایل مردادماه هم با آپدیت بزرگ ۷.۹.۰ مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را در اختیار کاربران قرار داد که دربرگیرنده ویژگی‌هایی در بخش تماس ویدیویی، پیام‌های خودمحوشونده و تنظیم سرعت پخش ویدیو است. در این نسخه کاربران حتی شاهد ایموجی‌های متحرک جدیدی هم هستند. این به‌روزرسانی‌ها با قابلیت‌های جدید می‌توانند باعث جذب کاربران بیشتری شوند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر