|
کدخبر: 196583

ارتقا گوگل کروم به نفع گیمر ها شد!

گوگل در پستی به منظور معرفی قابلیت‌های کروم بتا ۹۴ یادآور شده که این نسخه از استانداردهای وب جدیدی پشتیبانی می‌کند که تجربه گیمینگ را در بازی‌های تحت وب ارتقا می‌دهد.

فناوری ارتقا گوگل کروم به نفع گیمر ها شد!

فناوری جدیدی که در این نسخه کارگذاری شده WebGPU نام دارد و موجب اجرای راحت‌تر و سریع‌تر بازی‌های ابری می‌شود.

گوگل می‌گوید افزون بر WebGPU، از فناوری دیگری به نام WebCodecs هم کمک گرفته که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اجرای بازی‌ها در محیط مرورگر را بهینه‌تر کنند. WebCodecs یک API است که توسعه یافته تا دسترسی به کدک‌های رمزگذاری و رمزگشایی ویدیو را بهتر کند.

با وجود اینکه در حال حاضر روش‌هایی برای پخش مناسب‌تر ویدیوها در کروم وجود دارد، این روش‌ها لزوما با در نظر گرفتن چیزهایی مثل گیمینگ ابری توسعه داده نشده‌اند. WebCodecs برای جلوگیری از ایجاد سربار ساخته شده و به دریافت هرچه سریع‌تر اطلاعات پخش ویدیو کمک می‌کند.

فناوری جدیدتری که در این نسخه قرار می‌گیرد، WebGPU نام دارد که با اتصال به API بومی کامپیوتر امکان دسترسی به توان گرافیکی پردازنده را فراهم می‌سازد. این فناوری مشابه متال در دستگاه‌های اپل، DirectX 12 در محصولات مایکروسافت و Vulkan است. به عبارت ساده‌تر، توسعه‌دهندگان وب با کمک این فناوری راحت‌تر می‌توانند با زبانی قابل فهم با کارت‌های گرافیک ارتباط برقرار کنند و دیگر لازم نیست برای ارتباط با گرافیک از لایه‌هایی عبور کنند که سرعت را کاهش می‌دهند.

فناوری WebGPU در آینده به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌های گرافیکی سنگین‌تری برای مرورگرها بسازند و از حداکثر توان نسل‌های فعلی GPU استفاده کنند. با این حال، احتمالا هنوز زمان زیادی تا فراگیری WebGPU یا WebCodecs باقی مانده است. البته WebCodecs قرار است به‌طور پیش‌فرض در کروم ۹۴ فعال شود، اما WebGPU فعلا در مراحل آزمایشی توسعه قرار دارد و انتظار می‌رود که عرضه آن تا اوایل ۲۰۲۲ طول بکشد.

با توجه به رونق چشمگیر دنیای بازی‌های ویدیویی در چند سال اخیر، بدیهی است که شرکت‌های فناوری بخش‌های مختلف این صنعت را هدف قرار داده باشند و گوگل هم طبیعتا برای مرورگر کروم به دنبال بهینه‌سازی تجربه تحت وب است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر