|
کدخبر: 195146

تلاش آمریکا برای رفع مشکل جدی کمبود تراشه

یک گروه توسعه اقتصادی در آریزونای آمریکا روز گذشته از توافقی با مقامات تایوانی خبر داد تا زمینه برای جذب و فعالیت شرکت‌های تراشه ساز این کشور در ایالت مذکور فراهم شود.

فناوری تلاش آمریکا برای رفع مشکل جدی کمبود تراشه

بر همین اساس اداره ارتقای همکاری‌های صنعتی آمریکا و تایوان که از سوی وزارت امور اقتصادی تایوان حمایت می‌شود، توافقنامه‌ای میان دو کشور منعقد کرده تا راه‌هایی برای افزایش فعالیت شرکت‌های نیمه هادی تایوان در آریزونا اندیشیده شود.

شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت کارخانه‌های ساخت تراشه و نیمه هادی باعث شده آمریکا در زمینه تأمین نیازهای خود در این بخش با مشکلات جدی مواجه شود و تلاش کند به هر نحو ممکن نیازهای سخت افزاری خود را برطرف کند.

فعالیت‌های مقامات آمریکایی در این زمینه موجب شده تا شرکت نیمه هادی مشهور تی اس ام سی در تایوان از برنامه‌های خود برای سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری و ساخت کارخانه‌ای در فونیکس آمریکا خبر دهد.

کریس کاماکو از اعضای شورای اقتصادی بزرگ فونیکس نیز گفته اعضای این شورا در تلاش برای مکان‌یابی به منظور تأسیس شرکت‌ها و مجموعه‌های مورد نیاز تی اس ام سی در نقاط مختلف آریزونا هستند. همچنین قرار است معافیت‌های مالیاتی برای تی اس ام سی در نظر گرفته شود. احتمالاً این شرکت تایوانی در نهایت شش کارخانه در فونیکس احداث کند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها