|
کدخبر: 194230

حمله هکری به یک صرافی ارز دیجیتال

طی چند ماه گذشته هکرهای صنعت رمزارز بسیار فعال شده و به تعداد قابل توجهی از صرافی‌های شناخته شده این صنعت حمله کرده‌اند. طبق تازه‌ترین گزارشات منتشر شده در رابطه با اینگونه حوادث، حمله اخیر هکرها به صرافی مبادله رمزارز ژاپنی لیکوئید (Liquid) منجر به از دست رفتن ۹۷ میلیون دلار دارایی دیجیتال شده است.

فناوری حمله هکری به یک صرافی ارز دیجیتال

صرافی رمزارزی لیکوئید آمار دقیقی در رابطه با ارزش دارایی‌های دیجیتال به سرقت رفته اعلام نکرده است، زیرا این پلت‌فرم در حال حاضر تحت نظارت شدید آژانس خدمات مالی ژاپن (FSAJ) قرار دارد.

گرچه مقامات این صرافی نسبت با امکان بازگشت رمزارزهای ربوده شده ابراز امیدواری کرده و به کاربران خود در رابطه با امنیت دارایی‌های دیجیتالشان اطمینان خاطر داده‌اند، اما بدون شک این رویداد باعث از دست رفتن بخش قابل توجهی از دارایی مشتریان این صرافی شده است زیرا طبق آمار منتشر شده توسط پلت‌فرم کوین‌مارکت کپ (CoinMarketCap) صرافی لیکوئید با در اختیار داشتن متوسط حجم مبادله روزانه ۱۳۳ میلیون دلاری به راحتی توانسته در لیست ۲۰ صرافی برتر جهان از لحاظ حجم مبادله قرار بگیرد.

محققان شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی الیپتیک (Elliptic) مدعی شده‌اند که هکرها چیزی حدود ۹۷ میلیون دلار دارایی رمزارزی را به سرقت برده‌اند، که در این میان ۴۵ میلیون دلار آن را (رمزارزهایی همچون یونی‌سواپ و سوشی‌سواپ) به اتریوم تبدیل کرده‌اند.

دو حمله سایبری در عرض یک هفته

انتشار اخبار مربوط به هک شدن صرافی مبادله رمزارز لیکوئید در حالیست که تنها چند روز قبل یک رویداد مشابه در صنعت رمزارزها رخ داده است. روز دهم آگوست (۱۹ مرداد) نیز هکرها با حمله به شبکه پالی (Poly Network) معادل ۶۰۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال را به سرقت بردند.

البته توسعه‌دهندگان این پروژه سریعاً اعلام کردند که نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار از این دارایی‌های سرقتی در یک حساب قفل شده و غیرقابل برداشت توسط هکرها است زیرا آن‌ها رمزعبور مورد نیاز برای ورود به این حساب را ندارند.

صرافی لیکوئید با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با رویداد فوق‌الذکر اعلام کرده است که: در این دوره بسیار دشوار، ما از حمایت مشتریان، سایر پلت‌فرم‌های مبادلاتی، کارشناسان امنیتی و جامعه رمزارزها قدردانی می‌کنیم. لیکوئید در راستای کاهش تاثیرات این حادثه و امکان بازگردانی کامل خدمات به حالت اولیه تلاش می‌کند.

گرچه اطلاعات تکمیلی در رابطه با این حادثه همچنان منتشر نشده است، اما مشخص شده که برخی کیف‌پول‌های این پلت‌فرم با خطر انتقال کامل دارایی‌های دیجیتال مواجه شده و دارایی‌های به سرقت رفته نیز به چهار حساب جداگانه با قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی رمزارز منتقل شده‌اند.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر