|
کدخبر: 192950

چاپگرها سه بعدی در فضا خانه می سازند

در تازه ترین محموله ارسالی ناسا به فضا یک چاپگر سه بعدی نیز گنجانده شده که وظیفه آن بررسی خاک ماه و مریخ در آینده برای امکان سنجی ساخت و ساز و حضور طولانی مدت در سیارات مذکور است.

فناوری چاپگرها سه بعدی در فضا خانه می سازند

ناسا برنامه‌ریزی‌های خود برای ایجاد سکونت گاه در سیارات مریخ و ماه را با جدیت دنبال می‌کند و قصد دارد خاک این دو سیاره را مورد بررسی و استفاده عملیاتی قرار دهد.

در آخرین مأموریت اعزام محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی دستگاه چاپگر سه بعدی نیز گنجانده خواهد شد که هم با خاک و هم با سنگ‌های نه چندان مستحکم سازگاری دارد و می‌تواند بر روی ماه و سایر سیارات مشابه مستقر شود. این چاپگر موسوم به آر آر پی، با دیگر چاپگرهای سه بعدی موجود سازگاری دارد و در صورت موفق بودن آزمایش‌ها بر روی آن و کسب اطمینان از استحکام امکان استفاده از آن در شرایط دشوار فراهم می‌یابد.

چاپگر یادشده در آینده قادر خواهد بود برخی اجزای سکونت گاه‌های فضانوردان در ماه و مریخ را تولید و عرضه کند. از این طریق حجم مواد و مصالح ساختمانی که ناسا مجبور به انتقال آنها به سیارات دیگر خواهد بود، کاهش می‌یابد. زیرا می‌توان از خاک این سیارات برای ساخت و ساز استفاده کرد و از سوی دیگر جاذبه پایین سیارات یادشده هم یک نقطه مثبت خواهد بود.

 

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    در ودبه ناسای غزیز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها