|
کدخبر: 191659

بیلبوردهای تبلیغاتی به فضا می‌ روند

با آغاز سفرهای تجاری به فضا، تبلیغات در فضا نیر در حال آغاز است و ایلان ماسک قصد دارد یک "بیلبورد تبلیغاتی" به فضا بفرستد.

فناوری بیلبوردهای تبلیغاتی به فضا می‌ روند

شرکت اسپیس‌ایکس قرار است یک ماهواره‌ی عظیم تبلیغاتی به فضا بفرستد تا شرکت‌ها بتوانند لوگو و سایر محتواهای مورد نظرشان را در فضا به نمایش بگذارند.

شرکت اسپیس‌ایکس برای انجام این کار در حال همکاری با شرکت کانادایی "ژئومتریک انرژی"(Geometric Energy Corporation) است و قرار است این ماهواره را بر روی یک موشک فالکون ۹ به فضا ارسال کند. پیش از رسیدن موشک به ماه پلتفرم تبلیغاتی آزاد شده و در مدار قرار می‌گیرد.

ساموئل رید(Samuel Reid)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت "ژئومتریک انرژی" به بیزینس اینسایدر گفت که این ماهواره در سال ۲۰۲۲ به فضا خواهد رفت و مردم و شرکت‌ها می‌توانند برای استفاده از نمایشگر پیکسلی تعبیه شده روی ماهواره، ‌توکن خریداری کنند.

برای این منظور پنج توکن(رمز ارز) مورد نیاز است. بتا و Rho برای قرار دادن آگهی، گاما و کاپا برای رنگ و روشنایی آن و XI برای تعیین مدت زمانی که این آگهی پخش خواهد شد. این توکن‌ها با استفاده از رمزارز قابل خریداری هستند.

بزرگی این تبلیغات، تعداد دفعاتی که هر بار پخش می‌شود، تاثیر زیست محیطی نور آن بر گیاهان و جانوران محلی و میزان انرژی مصرفی این ماهواره هنوز مشخص نیست.

شرکت "ژئومتریک انرژی" همچنین در برنامه ارسال ماهواره‌ی دوج-۱ نیز نقش دارد. ماموریت "دوج-۱"(DOGE-۱) شامل ارسال یک تاسواره ۴۰ کیلوگرمی با موشک "فالکون ۹" به مدار ماه است که اطلاعات فضای ماه را توسط حسگرها و دوربین‌های خود با سیستم ارتباطات و سیستم‌های محاسباتی یکپارچه به دست می‌آورد. ماموریت "دوج-۱" قابلیت استفاده از رمزارز را فراتر از مدار زمین نشان می‌دهد و تجارت بین سیاره‌ای را پایه‌ریزی می‌کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر