|
کدخبر: 192891

اختصاصی گسترش نیوز:

راهنمای خرید تبلت + آخرین قیمت ها در بازار

به علت وجود گزینه های زیاد در بازار، خرید تبلت دیگر به سادگی گذشته نیست و تشخیص اینکه آیا دارید یک دستگاه با قیمت مناسب را خریداری می کنید، کاری دشوار است.

فناوری راهنمای خرید تبلت + آخرین قیمت ها در بازار

از خوبی های تبلت وزن کم آنهاست مخصوصا در مقایسه با دیگر دستگاه های قابل حمل مثل لپ تاپ. تبلت ها طوری طراحی شده اند که به راحتی کارهای متداول مانند وب گردی، خواندن کتاب الکترونیکی، پخش موسیقی و بازی های ویدیویی و تماس های ویدئویی را انجام دهند.

اما اینکه چگونه مطمئن شویم تبلتی که در فکر خریدش هستیم جوابگوی تمام نیاز های ماست و همه ویژگی های مورد نظر را دارد؟ در ادامه جواب این سوالات را آورده ایم تا شما با خیالی آسوده تبلت خود را خریداری کنید.

تبلت چیست؟

تبلت خوبی های زیادی نسبت به دیگر وسایل الکترونیکی دارد مثل قابل حمل بودنش، به همین دلیل معمولا آن را با لپ تاپ مقایسه می کنند. در این مقایسه تبلت ها کم وزن تر و قابل حمل تر هستند اما در مقابل فضای ذخیره سازی کمتر و پورت های اتصال کمتری را ارائه می دهند.

تبلت6

تمایز مهم دیگر آنها این است که اکثر تبلت ها کیبورد ندارند، در عوض آنها دارای صفحه نمایش لمسی هستند. می توانید تبلت ها را یک نسخه بزرگتر از تلفن های هوشمند در نظر بگیرید. به جز تماس های تلفنی که اکثر تبلت ها قابلیت آن را ندارند، آنها مشابه اکثر تلفن های هوشمند مدرن عمل می کنند.

نکاتی که باید قبل از خرید تبلت در نظر گرفت

اندازه صفحه نمایش

همانند لپ تاپ ها، اندازه ای که برای صفحه تبلت ها بیان می کنند، اندازه قطر اسکرین بر حسب اینچ است. تبلت ها در اندازه و سایز های مختلف وجود دارند. انواع آنها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

کوچک: ۷-۹ اینچ

متوسط: ۹-۱۱ اینچ

بزرگ: ۱۲ اینچ یا بزرگتر

تبلت3

به طور کلی، هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، دستگاه گران تر است. معمولا تبلت ها با صفحه نمایش بزرگتر، قدرتمندتر هم هستند. مشخص است که هر چه سایز تبلت شما بزرگتر باشد، وزن آن هم بیشتر است. تبلت هایی ​صفحه نمایش بزرگتری دارند برای برنامه های کاربردی، بازی ها و وب گردی بهترند.

در آخر اندازه صفحه ای که انتخاب می کنید به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد.

وضوح صفحه

وضوح صفحه نمایش بر حسب پیکسل در اینچ (ppi) بیان می شود. هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد، متن و تصاویر واضح تری ظاهر می شود. وضوح صفحه نمایش به طور کلی از ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل تا ۲۵۶۰ در ۱۷۰۰ پیکسل متغیر است. صفحه نمایش هایی با وضوح بالاتر نیاز به پردازنده های سریع تر و مصرف برق بیشتر دارند که بر عمر باتری دستگاه تأثیر می گذارد.

فضای ذخیره سازی

ظرفیت تبلت ها متفاوت است و معمولا از ۱۶ تا ۲۵۶ گیابایت متغیر است. میزان فضای ذخیره سازی مورد نیاز شما بستگی به نحوه استفاده یتان دارد. همه تبلت ها برای استفاده عمومی مانند بررسی ایمیل ها، وب گردی، پخش ویدئوها و سایر کار های اینترنتی مناسب هستند. برسی کنید ببینید تقریبا به چه مقدار حجم نیاز دارید تا انتخاب عاقلانه تری داشته باشید.

اگر دوست دارید موسیقی، فیلم ها و برنامه های زیادی را در تبلتتان سیو کنید، برای شما ظرفیت ذخیره یک نکته مهم است اما برای استفاده های سبک ۱۶ گیگابایت کافی است. حتما این را هم بیاد داشته باشید که در دستگاهی که می خرید از قبل برنامه های زیادی وجود دارد که حجم میگیرند، یعنی ظرفیت ذخیره سازی ای که برای شما قابل استفاده است از مقداری که بیان شده کمتر است.

تبلت

اگر تبلت شما دارای اتصالات خارجی مانند کارت رم و SD یا پورت USB است می توانید بعضی فایل های حجم دار را روی آنها داشته باشید و ذخیره کنید. این ذخیره سازی اضافی را می توان از طریق کارت حافظه، فلش مموری USB یا حتی یک هارد دیسک خارجی انجام داد. 

برخلاف اکثر تبلت های مایکروسافت و گوگل، فضای ذخیره سازی در iPad  را نمی توان با استفاده از کارت microSD را ارتقا داد.

دسترسی اینترنت

اکثر تبلت ها دارای Wi-Fi داخلی که به مودم ها و ... وصل می شوند. برخی از تبلت ها هم سیم کارت خور هستند یعنی می توان از طریق سیم کارت هم بسته اینترنتی خرید و از آن استفاده کرد. اینترنت سیم کارت تبلت ها مثل گوشی های همراه سرعت های متفاوتی دارند. با توجه به خریدتان، می تواند هر کدام از ۴G یا  ۳G یا  ۲G باشد.

پورت ها

اگرچه اتصالات و پورت ها برای رایانه ها و لپ تاپ ها از امکانات اصلی است ولی اکثر تبلت ها این ویژگی را ندارد. تبلت ها معمولا از Wi-Fi ، بلوتوث و برنامه ها برای ذخیره سازی و انتقال داده استفاده می کنند.  تبلت های اپل در موارد خیلی کمی ارتباط سخت افزاری و پورت دارند و بیشتر از اتصلات بی سیم استفاده می کنند. این نوع اتصال بی سیم فقط مخصوص اپل نیست و بسته به تبلتی که میخرید ممکن است این ویژگی را داشته باشد یا نداشته باشد.

تبلت ها اندروید، به طور کلی تنوع بیشتری در اتصالات سخت افزاری دارند. به طور مثل آنها درگاه USB ، خروجی HDMI یا کارت حافظه برای ذخیره سازی بیشتر را اغلبا دارند.

عمر باتری

عمر باتری به دلیل قابلیت حمل فوق العاده تبلت ها بسیار مهم است. در حالت ایده آل قبل از نیاز به شارژ مجدد، آنها باید یک روز کامل دوام بیاورند.

سرعت پردازش (گیگاهرتز)

سرعت پردازش تبلت شما که بر حسب گیگاهرتز (گیگاهرتز) است، در انتخاب تبلت تصمیم چندان مهمی نیست. این به این دلیل است که گزینه های پردازنده های زیادی وجود ندارد. همه مدل های آیپد در هر نسل پردازنده یکسانی دارند اما با تبلت های مبتنی بر اندروید مقایسه سرعت بین مدل ها به دلیل پردازنده های مختلف مورد استفاده بسیار دشوار است.

تبلت5

برنامه ها (Apps)

تفاوت مهم دیگر بین تبلت ها و رایانه های معمولی این است که اکثر تبلت ها از سیستم عامل تلفن همراه مانند iOS یا Android استفاده می کنند. این بدان معناست که تبلت  نمی تواند نرم افزار رومیزی را که قبلاً برای رایانه Windows یا رایانه Mac در اختیار دارید اجرا کند. یعنی مثلا تبلت شما office ندارد.

با این حال ، اگر قبلاً تلفن هوشمندی دارید که از Android یا iOS استفاده می کند، ممکن است بخواهید دستگاهی را بخرید که از سیستم عامل مشابهی استفاده می کند. به این ترتیب، شما قبلاً با نحوه کار تبلت خود آشنا شده اید و همچنین می توانید بسیاری از برنامه هایی را که قبلاً نسب کرده اید را در هر دو دستگاه نصب کنید.

اندروید، اپل یا مایکروسافت؟

سیستم عامل یکی دیگ از نکات مهمی است که حتما باید به آن توجه کنید. باید با توجه به نیازتان تبلتی با یکی از این سیستم عامل ها بخرید. مثلا اگر برای کار و شغلتان تبلت نیاز دارید یا می خواهید تبلتی با برنامه office داشته باشید، باید دستگاهی با سیستم عامل مایکروسافت خریداری کنید.

اپل

در سیستم عامل iOS اپل، Apple Store دارای بیش از یک میلیون برنامه است که تقریباً نیمی از این تعداد دارای نسخه های مخصوص iPad است.

اندروید

سیستم عامل اندروید در طیف گسترده ای از تبلت ها از تولید کنندگان مختلف موجود است. بنابراین شما می توانید سخت افزارهای متنوعی را که تعداد زیادی برنامه دارند را انتخاب کنید.

مایکروسافت

ویندوز در اکثر تبلت های مایکروسافت و دو در یک (۲ در ۱) موجود است و می توانید به راحتی از برنامه های موجود ویندوز استفاده کنید. این برای کسانی که کار های اداری می کنند مناسب تر است.

مدل های تبدیل پذیر

برای دستگاه های قابل حمل به جر تبلت و لپ تاپ یک گزینه سوم هم وجود دارد: لپ تاپ قابل تبدیل. این رایانه ترکیبی چند منظوره را به عنوان لپ تاپ دو در یک یا ترکیبی می شناسند. این دستگاه شبیه یک لپ تاپ است اما به یک تبلت صفحه لمسی هم تبدیل می شود.

تبلت8

تبلت ها از مزایای قابل توجهی برخوردارند مثلا مدل عمودی آنها برای خواندن کتاب ها و مجلات عالی است. این در حالی است که یک لپ تاپ فقط در نمای افقی گیر کرده است. یک لپ تاپ قابل تبدیل عملا یک تبلت با کیبورد و موس است!

قیمت

تبلت ها رنج قیمتی بسیار زیادی دارند. شما باید با توجه به بودجه خود، مدلی که نیازتان را بر طرف می کند بخرید. چیز هایی که بیشتر روی قیمت یک تبلت تاثیر دارند سایز آن و مقدار زخیره سازی آن است.

بهترین تبلت برای کودکان

تبلت سامسونگ Galaxy TAB A ۱۰.۱ ۲۰۱۹ LTE SM-T۵۱۵

قیمت: ۵،۷۶۰،۰۰۰ تومان

ک1

پردازنده: دو هسته‌ای ۱.۸GHz و شش هسته‌ای ۱.۶GHz گیگاهرتز

رم: ۲ گیگابایت

حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت

حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۵۱۲ گیگابایت

صفحه نمایش: ۱۰.۱ اینچ

بهترین تبلت گیمینگ ارزان

تبلت لنوو مدل Tab M۱۰ TB-X۶۰۶X ظرفیت ۶۴ گیگابایت

قیمت: ۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان

گ1

تبلت سامسونگ مدل Galaxy TAB S۶ Lite ظرفیت ۶۴ گیگابایت

قیمت: ۱۱،۲۵۰،۰۰۰ تومان

گ2

تبلت لنوو مدل Tab YogaSmart ۱۰ YT-X۷۰۵X ظرفیت ۶۴ گیگابایت

قیمت: ۱۰,۹۸۰,۰۰۰ تومان

گ3

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro ۷ - A ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

قیمت: ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

گ4

بهترین تبلت های بازار

 بهترین تبلت تا ۳ میلیون تومان

تبلت لنوو مدل TAB M۷ WIFI

قیمت: ۲،۲۱۰،۰۰۰ تومان

1

هواوی میت پد T۸

قیمت: ۲،۹۹۸،۰۰۰ تومان

2

بهترین تبلت تا ۴ میلیون تومان

تبلت لنوو مدل TAB M۸ ۸۵۰۵X

قیمت: ۳،۶۹۹،۰۰۰ تومان

3

تبلت هوآوی مدل MatePad T۱۰

قیمت: ۳،۲۹۹،۰۰۰ تومان

4

بهترین تبلت تا ۶ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی تب A۷ مدل ۱۰٫۴ اینچ

قیمت: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان

5

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A ۸.۰ ۲۰۱۹ LTE SM-T۲۹۵

قیمت: ۴،۷۰۰،۰۰۰ تومان

6پ

بهترین تبلت تا ۸ میلیون تومان

تبلت هوآوی مدل MatePad

قیمت: ۶،۸۹۹،۰۰۰ تومان

7

تبلت لنوو مدل Tab M۱۰ HD Gen ۲ X۳۰۶X

قیمت: ۷،۶۵۰،۰۰۰ تومان

8

بهترین تبلت تا ۱۲ میلیون تومان

اپل آیپد ۱۰٫۲ اینچ مدل ۲۰۲۰ (آیپد نسل هشتم)

قیمت: ۱۰،۲۰۰،۰۰۰ تومان

9

تبلت ایکس ویژن مدل P۱۰۰ XE۱۰۸۱W

قیمت: ۱۰،۳۹۹،۰۰۰ تومان

10

بهترین تبلت تا ۱۵ میلیون تومان

اپل آیپد ایر ۲۰۲۰

قیمت: ۱۴٫۸۲۰٫۰۰۰ تومان

11

تبلت سامسونگ مدل Galaxy TAB SM-P۶۱۵​

قیمت: ۱۴٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان

12

بهترین تبلت تا ۲۰ میلیون تومان

تبلت اپل آیپد ایر مدل ۱۰.۹ اینچی ۲۰۲۰

قیمت: ۱۹،۳۰۰،۰۰۰ تومان

13

سرفیس گو ۲ Intel Core M۳ - RAM ۸GB / ۱۲۸GB HDD

قیمت: ۱۷٫۳۹۹٫۰۰۰ تومان

14

بهترین تبلت تا ۲۵ میلیون تومان

اپل آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۰

قیمت: ۲۴،۸۸۹،۰۰۰ تومان

15

سامسونگ گلکسی تب S۷ پلاس

قیمت: ۲۵،۰۸۰،۸۰۰ تومان

16

بهترین تبلت بیش از ۲۵ میلیون تومان

اپل آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ ۲۰۲۰

قیمت: ۳۵,۴۰۰,۰۰۰ تومان

17

تبلت لنوو مدل Tab Yoga Duet ۷i-CoreI۵

قیمت: ۳۱،۹۰۰،۰۰۰ تومان

18

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها