|
کدخبر: 192618

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

بهترین ساعت‌های هوشمند بازار کدامند؟ + قیمت

پیدا کردن بهترین ساعت هوشمند چیزی فراتر از محبوب‌ترین یا گران قیمت‌ترین است و بدون دانستن نکات ابتدایی ممکن است ساعتی که می‌خرید مقرون به صرفه نباشد یا اصلا نیازهایتان را برآورده نکند!

فناوری بهترین ساعت‌های هوشمند بازار کدامند؟ + قیمت

امکانات ساعت های هوشمند فقط محدود به دریافت پیامک و تماس نمی‌شود. آنها تقریبا دارای مجموعه‌ای از امکانات هستند؛ یک ردیاب تناسب اندام برای داشتن سلامتی بیشتر، یک کیف پول دیجیتالی و در برخی موارد می‌تواند به عنوان یک تلفن عمل کند حتی اگر تلفن هوشمند شما نزدیکتان نباشد.

ساعت‌های هوشمند امروزه از ردیابی تناسب اندام فراتر رفته‌اند و اکنون دارای ویژگی‌های سلامتی هستند و می‌توانند زندگی شما را نجات دهند. آنها می‌توانند هشدارهای افزایش ضربان قلب را تشخیص داده و در صورت زمین خوردن، شما را به طور خودکار به خدمات اورژانس متصل کنند. اندازه گیری الکتروکاردیوگرام (ECG) و اکسیژن خون (SpO۲) نیز از مزایای برخی از مدل‌ها است. اولی علائم فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص می‌دهد و دومی برای سلامت تنفس شاخص مناسبی است.

ساعت-هوشمند۲

رقابت در این صنعت از همیشه بیشتر است آن هم چه رقابتی، از جدید‌ترین مدل اپل گرفته تا محصولات سامسونگ یا ساعت‌های هوشمند درجه یک مانند TAG Heuer Connected. به طور کلی گزینه‌های مختلف بسیار زیادی در بازار وجود دارد.

ما در گسترش نیوز بهترین مدل‌های ساعت هوشمند با بودجه محدود که با نیازهای شما مطابقت دارد را در ادامه آورده‌ایم.

گزینه های مناسب برای طرفداران اپل

بهترین ساعت‌های هوشمند همه موارد بالا را بهتر از بقیه انجام می‌دهند. برخی از آنها تعداد زیادی برنامه دارند که می‌توانید بارگذاری کنید، برخی باتری هایی دارند که یک روز هم دوام نمی‌آورند در حالی که برخی دیگر می‌توانند تقریباً با یک بار شارژ یک هفته کار کنند.

بهترین ساعت هوشمند درحال‌حاضر در جهان Apple Watch Series ۶ است که از بین تمام مدل‌های موجود Apple Watch پیشرفته‌ترین پلتفرم را دارد و علاوه بر آن جذاب‌ترین و مسلماً از نظر فناوری پیشرفته تر از رقبای خود است.

ساعت-هوشمند۶

این ساعت مچی از صفحه نمایش همیشه روشن و قطب نمای داخلی سری ۵ و ویژگی‌های بهداشتی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. در مقابل سری ۴ نظارت SpO۲ دارد و سریعتر شارژ می‌شود همچنین Apple Watch ۳ نیز ارزش خرید دارد، اگرچه Apple Watch SE هم گزینه جدیدی است که ارزش بررسی دارد. SE نسخه باریک سری ۶ است که قطب نما تشخیص سقوط و GPS دارد. اگرچه ممکن است بخواهید منتظر بمانید تا Apple Watch ۷ به بازار بیاید.

ساعت هوشمند برای اندروید

گلکسی واچ ۳ سامسونگ یکی از رقبای اصلی اپل واچ است. در واقع این بهترین انتخاب ساعت هوشمند برای کاربران اندروید است. این ساعت دارای یک قاب چرخشی و یک صفحه نمایش بزرگ با حاشیه‌های باریک است همچنین برخی برنامه‌ها مثل ویژگی‌های نجات دهنده مانند ردیابی ECG و تشخیص سفر را پشتیبانی می‌کند.

البته جانشین آن، سامسونگ گلکسی واچ ۴ به تازگی معرفی شده ولی خرید آن خیلی سخت است و هنوز در ایران به فروش نمی‌رسد. قیمت جدیدترین ساعت هوشمند از ۲۴۹.۹۹ دلار (معادل حدود ۶ میلیون تومان) شروع می‌شود و طراحی جدید نرم افزار Wear OS و تجزیه و تحلیل ترکیب بدنه را دارد.

ساعت-هوشمند۴

برای کاربران اندروید، گلکسی واچ سامسونگ جایگزین بسیار جذابی برای اپل است. ساعت‌های هوشمند Casio، Garmin و Fitbit هم جزو مارک‌های خوب هستند. بهترین ساعت هوشمند Fitbit Sense ،Fitbit است. این ساعت به شما این امکان را می‌دهد تا دید بیشتری نسبت به بدن خود داشته باشید.

اگر ساعت هوشمند ارزان قیمت خوب می‌خواهید عمر باتری را در اولویت خود قرار دهید. عمر باتری این دستگاه‌ها بر اساس ساعت ها، روزها یا هفته‌ها اندازه گیری می‌شود. در مرحله بعد اعلان‌های روی مچ دست و ردیابی تناسب اندام یک ساعت هوشمند هم بسیار هم است. حتما در زمان خرید در نظر داشته باشید که ساعت شما با گوشیتان مچ شود!

در زمان انتخاب ساعت هوشمند به چند نکته توجه کنید

سازگاری

ساعت‌های اپل فقط با iPhone کار می‌کنند. ساعت‌های هوشمند دارای سیستم عامل Wear OS، Garmin و Fitbit با Android و iPhone سازگار هستند.

قیمت

پرداخت قیمت بیشتر باعث افزایش ردیابی سلامتی و تناسب اندام و کیفیت ساخت می‌شود. در صورت یکسان بودن دو محصول از نظر کارایی در حالتی که یک مدل گران تر از دیگری بود تفاوت قیمت عموما به خاطر اعتبار برند است.

ساعت-هوشمند۷

عمر باتری

اکثر ساعت‌های هوشمند حدود دو روز دوام می‌آورند، اگر این برای شما کافی نیست Huawei، Fitbit یا Garmin را انتخاب کنید که مدت زمان دوام باتری را بیشتر و در مقابل عملکرد را کمی را مختل می‌کند.

ردیابی تناسب اندام

همه ساعت‌های هوشمند ردیابی اولیه را انجام می‌دهند اما اگر در حال تمرین برای یک ماراتن یا مسابقه هستید یا می‌خواهید به صورت حرفه‌ای دویدن خود را اندازه بگیرید، یک ساعت دویدن از Garmin یا Polar به شما توصیه می‌شود.

ارتباطات

همه ساعت‌های هوشمند دارای بلوتوث هستند و با آن به تلفن هوشمند شما متصل می‌شوند. برخی از آنها دارای اتصال ۴G/Cellular نیز هستند که به شما این امکان را می‌دهد که موسیقی پخش کنید، پیام‌ها و تماس‌ها را دریافت کنید، حتی اگر تلفن خود را در خانه گذاشته اید.

ساعت-هوشمند۸

اندازه

اندازه مهم است. اگر مچ دست باریک دارید بهتر است یک ساعت هوشمند کوچکتر داشته باشید تا راحت تر از آن استفاده کنید.

اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند برای کودک هستید حتما از مدل‌های مخصوص بچه‌ها انتخاب کنید چون اگرچه Apple Watch یا سامسونگ برای نوجوانان مناسب است اما مطمئناً برای کودکان کوچکتر ایده آل نیست.

چگونه بهترین ساعت‌های هوشمند را آزمایش می‌کنیم؟

هر ساعت هوشمند باید طراحی خوبی داشته باشد و راحت باشد. اگر آنقدر شیک و راحت نباشد احتمالاً هر روز آن را نمی‌پوشید. بیشتر ساعت‌های هوشمند همچنین ردیاب تناسب اندام هستند بنابراین تمام سنسورهای آن از تعداد شمارش گام‌ها تا ضربان قلب تا GPS (در صورت وجود) بسیار مهم هستند.

اتصال تلفن همراه و کیفیت تماس از ویژگی هایی بسیار مورد استفاده ساعت هوشمند است و بهتر است قبل از خرید آن را امتحان کنید. نصب برنامه‌ها و قابل استفاده بودنشان هم باید مورد توجه باشد.

ساعت-هوشمند۳

عمر باتری در زمان استفاده روزمره از جمله تمرینات، استفاده از برنامه‌ها و دریافت پیامک‌ها و اینکه یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ سپری شود هم از مهم‌ترین ویژگی‌ها است که حتما باید چک شود.

بهترین ساعت هوشمند تا سقف ۳۰۰ هزار تومان

ساعت هوشمند D۱۱۶ plus

قیمت: ۲۴۰،۰۰۰ تومان

300

بهترین ساعت هوشمند تا سقف ۵۰۰ هزار تومان

ساعت هوشمند شیائومی مدل Haylou LS۰۲

قیمت: ۴۹۸،۰۰۰تومان

500

بهترین ساعت هوشمند تا سقف ۱ میلیون تومان

مچ بند هوشمند آنر مدل Band ۶

قیمت: ۹۹۰،۰۰۰تومان

1000

بهترین ساعت هوشمند تا سقف ۲ میلیون تومان

ساعت هوشمند ریل می‌مدل Realme Watch

قیمت: ۱،۴۷۰،۰۰۰ تومان

2001

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Bip U Pro Global

قیمت: ۱،۵۳۶،۰۰۰ تومان

2002

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTS ۲ mini

قیمت: ۱،۹۸۰،۰۰۰ تومان

2003

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS GLOBAL

قیمت:۲،۰۷۹،۰۰۰تومان

2004

بهترین ساعت هوشمند تا سقف ۳ میلیون تومان

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS ۲E

قیمت: ۲،۵۴۰،۰۰۰ تومان

3001

ساعت هوشمند امیزفیت مدل T-Rex

قیمت: ۲،۵۵۰،۰۰۰ تومان

3002

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTR ۲e

قیمت: ۲،۸۴۰،۰۰۰تومان

3003

ساعت هوشمند هوآوی مدل GT ۲e - HCT-B۱۹

قیمت: ۲،۲۸۹،۰۰۰ تومان

3004

لیست بهترین ساعت‌های هوشمند در دنیا

۱. Apple Watch Series ۶

قیمت: ۱۱.۸۹۹.۰۰۰ تومان

1

اندازه ها: ۴۰ میلی متر، ۴۴ میلی متر

عمر باتری: ۱۸ ساعت

 GPS: بله

نظارت بر میزان قلب: دارد

اپل واچ سری ۶ بهترین اپل واچ است. این دستگاه از هر چیزی که در مورد سری ۵ خوب است، از صفحه نمایش همیشه روشن تا مجموعه‌ای از ویژگی‌های سلامتی دارد حتی صفحه نمایش آن روشن تر اس و خواننده اکسیژن خون (SpO۲) هم به امکاناتش افزوده شده. علاوه بر این نخستین اپل رنگی است و رنگ‌های منحصر به فرد آبی و قرمز محصول کاملاً چشم نواز هستند.

در حالی که بهتر است اپل واچ عمر باتری ۱۸ ساعته خود را بهبود ببخشد، سری ۶ از شارژ سریعتر سود می‌برد. نرم افزار سال گذشته اول واچ به روز شده همچنین صفحه ساعت جدید، معیارهای جابه‌جایی و تایمر شستشوی دستی اتوماتیک و همچنین پشتیبانی از Apple Fitness Plus را اضافه کردند و با WatchOS ۸ که به تازگی از آن رونمایی شده انتظار می‌رود که ویژگی‌های بیشتری در اواخر امسال به ساعت‌های اپل برسد.

۲. Samsung Galaxy Watch ۳

قیمت:۵،۸۱۰،۰۰۰ تومان

2

اندازه ها: ۴۱ میلی متر، ۴۵ میلی متر

عمر باتری: تا ۲ روز

 GPS: بله

نظارت بر میزان ضربان قلب: بله

سامسونگ گلکسی واچ ۳ یکی از شیک‌ترین ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان و همچنین یکی از کاربردی‌ترین آنهاست. این دستگاه در دو اندازه ۴۱ و ۴۵ میلی متر و همچنین در انواع LTE موجود است، بنابراین می‌توانید تلفن هوشمند خود را در خانه بگذارید. قاب گردان Galaxy Watch ۳ حرکت در رابط کاربری ساعت را آسان می‌کند و امکان دسترسی به هزاران صفحه ساعت را به شما می‌دهد.

اگرچه گلکسی واچ ۳ در مقایسه با گلکسی واچ اصلی دارای عمر باتری کوتاه تر و ۲ روزه است اما ذخیره‌سازی بیشتر موسیقی، ردیابی ECG و تشخیص سفر تایید شده توسط FDA به آن اضافه شده است. مانند نخستین گلکسی واچ بزرگترین مشکل Galaxy Watch ۳ این است که فروشگاه برنامه‌های سامسونگ در مقایسه با اپل محدود است.

۳. Fitbit Sense

قیمت: ۹،۵۰۰،۰۰۰ تومان

3

اندازه ها: ۴۰ میلی متر

عمر باتری: ۶ روز

 GPS: بله

نظارت بر میزان قلب: دارد

Fitbit Sense ساعت هوشمند برتر این شرکت است که دارای ویژگی‌های پیشرفته سلامتی و رفاهی در خط ورسا است. این دستگاه نه تنها دارای سنسور ECG تأیید شده توسط FDA و میزان اکسیژن خون است بلکه Sense توانایی اندازه گیری فعالیت الکترودرمال و دمای پوست را نیز دارد.

Sense به عنوان یکی از بهترین Fitbits، با iOS و Android کار می‌کند و با GPS داخلی، فروشگاه برنامه بوم، Alexa و موارد دیگر، تقریبا یک ساعت همه کاره است.

۴. Samsung Galaxy Watch Active ۲

قیمت: ۴،۲۸۵،۰۰۰ تومان

4

اندازه ها: ۴۰ میلی متر، ۴۴ میلی متر

عمر باتری: ۲۴-۶۰ ساعت

 GPS: بله

نظارت بر میزان قلب: دارد

گلکسی واچ اکتیو ۲ به همان اندازه که اپل واچ خوب است و از ساعت مچی هوشمند اپل مقرون به صرفه تر است. ساعت سامسونگ با هر دو گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS کار می‌کند و دارای GPS، مانیتور ضربان قلب و LTE (با نرخ برتر) است. همچنین می‌تواند فعالیت و خواب شما را به طور خودکار ردیابی کند. (

طراحی دایره‌ای گلکسی واچ اکتیو ۲ از نظر بصری جذاب است، چه در مدل ۴۰ میلیمتری و چه در ۴۴ میلی متری. این ساعت هوشمند بر اساس سیستم عامل Tizen سامسونگ، دارای ویژگی‌های مفید دیگری مانند Samsung Pay پخش موسیقی از طریق Spotify و ویژگی‌های سلامت قلب است. این ساعت دارای ECG است که اخیراً مورد تأیید FDA قرار گرفته. اما بزرگترین دلیل اینکه گلکسی واچ اکتیو ۲ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند برای کاربران اندروید است عمر باتری عالی آن است.

۵. Apple ‌Watch SE

قیمت: ۸،۴۸۰،۰۰۰ تومان

5

اندازه ها: ۴۰ میلی متر، ۴۴ میلی متر

عمر باتری: ۱۸ ساعت

 GPS: بله

نظارت بر میزان قلب: دارد

Apple Watch SE ترکیبی از Apple Watch Series ۵ و Apple Watch Series ۳ است. این ساعت هوشمند تمام ویژگی‌های سری ۶ را ندارد، اما همچنان به خاطر تراشه و ایمنی سریع خود برجسته است. همچنین یک گزینه LTE را ارائه می‌دهد، آن برای کسانی که علاقمند به امتحان Family Setup هستند انتخاب خوبی می‌کند.

هنگام انتخاب بین Apple Watch ۶ و Apple Watch SE، تصمیم نهایی شما این خواهد بود که آیا می‌خواهید پول اضافی برای نمایشگر روشن تر با گزینه همیشه روشن، مانیتور ECG و SpO۲ هزینه کنید یا نه؟ اگر نه SE برای کاربران iPhone گزینه بسیار خوبی است.

۶. Fitbit Versa ۳

قیمت:۷،۶۰۰،۰۰۰ تومان

6

اندازه ها: یک اندازه

عمر باتری: ۶ روز

 GPS: بله ردیابی خواب: بله

نظارت بر میزان قلب: دارد

بهترین ساعت هوشمند با نرخ متوسط ​​برای ردیابی خواب، Fitbit Versa ۳ است. وقتی حتی تلفن خود را در خانه می‌گذارید، Versa می‌تواند مکان شما را در هنگام ورزش در فضای باز ردیابی کند. صفحه نمایش منحنی و بزرگ و زیبایی هم دارد.

به علاوه Versa ۳ یک ویژگی تمرین انگیزشی عالی، Active Zone Minutes را به‌دست آورده است. Active Zone Minutes زمانی را که در هنگام ورزش در چربی سوزی، کاردیو یا مناطق حداکثر ضربان قلب می‌گذرانید نظارت می‌کند.

۷. Apple Watch ۳

قیمت: ۵،۶۷۹،۰۰۰ تومان

7

اندازه ها: ۳۸ میلی متر، ۴۲ میلی متر

عمر باتری: ۱۸-۲۴ ساعت

 GPS: بله

نظارت بر میزان قلب: دارد

اپل واچ سری ۳ برای کاربران آیفون ساعت هوشمند مقرون به صرفه تری از سری ۶ و SE است. دارای گزینه‌های اندازه کوچکتر هستند و حاشیه‌ها ضخیم تر است. با آن شما ECG یا SpO۲ را دریافت نخواهید کرد اما هنوز هم نسبت به نرخ انتخاب خوبی است.

با اینکه این ساعت بعضی امکانات را ندارد ولی شما هنوز یک مانیتور ضربان قلب، GPS، ۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با پشتیبانی آفلاین از لیست پخش Apple Music دارید. اگر دوست دارید شنای خود را ردیابی کنید، این ساعت ضد آب است و بسیاری از بهترین ویژگی‌های نرم افزاری موجود در Apple Watch Series ۶ در سری ۳ نیز وجود دارد.

۸. Garmin Vivoactive ۴

قیمت:۸،۳۰۰،۰۰۰ تومان

8

اندازه ها: ۴۰ میلی متر، ۴۵ میلی متر

عمر باتری: تا ۷ روز برای Vivoactive ۴S، ۸ روز برای Vivoactive ۴

 GPS: بله

نظارت بر میزان قلب: دارد

Garmin با استفاده از بهترین ویژگی‌های ساعت هوشمند Vivoactive ۳ خود، بهترین ساعت هوشمند برای تناسب اندام را ساخت و آن را بهبود داد. این ساعت درحال‌حاضر در دو اندازه ۴۰ میلی متر و ۴۵ میلی متر عرضه می‌شود تا تناسب بهتری برای بیشتر افراد داشته باشد و شامل Garmin Pay و فضای ذخیره‌سازی موسیقی است.

Vivoactive ۴ همچنین یوگا و تمرینات پیلاتس متحرک روی صفحه را ارائه می‌دهد تا به شما در بهبود حالت‌های بدن کمک کند. یک سنسور نبض جدید سطح اکسیژن خون شما را اندازه گیری می‌کند و بینش دقیق تری را در مورد خواب به شما ارائه می‌دهد. همه این عمر باتری ۷ روزه باعث می‌شود Vivoactive ۴ ساعت هوشمند خیلی خوبی برای علاقمندان به تناسب اندام باشد.

۹. Amazfit Bip

قیمت: ۱،۲۵۰،۰۰۰ تومان

9

اندازه ها: صفحه نمایش ۱.۲۸ اینچی

عمر باتری: تا ۴۵ روز

 GPS: بله

نظارت بر میزان قلب: دارد

لزوماً نیازی نیست هزینه زیادی بپردازید تا یک ساعت هوشمند با قابلیت ردیابی تناسب اندام داشته باشید مثلا Amazfit Bip فوق العاده مقرون به صرفه است و با iOS و Android کار می‌کند و به همراه GPS و مانیتور ضربان قلب عرضه می‌شود.

ویژگی‌های ردیابی تناسب اندام کامل است و صفحه نمایش رنگی Bip که به چشم می‌آید برای چشم‌ها آسان است و باتری را خالی نمی‌کند. در مورد عمر باتری، شما می‌توانید حدود ۴۵ روز از استفاده عادی انتظار داشته باشید! سایر عملکردها محدود است؛ شما می‌توانید فقط از پنج صفحه ساعت مختلف انتخاب کنید و فقط می‌توانید پیامک‌های خود را مشاهده کنید.

۱۰. Honor Magic Watch ۲

قیمت: ۳،۹۵۰،۰۰۰ تومان

10

اندازه ها: ۱.۲ اینچ / ۱.۳۹ اینچ

عمر باتری: تا ۱۴ روز

 GPS: بله

نظارت بر میزان قلب: دارد

اگر اهل ورزش هستید اما فکر نمی‌کنید یک ساعت ورزشی اختصاصی برای شما مناسب است، آنر مجیک واچ ۲ به دلیل مجموعه‌ای از ویژگی‌های تناسب اندام ممکن است ساعت هوشمند مناسبی برای شما باشد. Honor Magic Watch ۲ طیف وسیعی از ورزش‌ها را که اطلاعات مفصلی را دنبال می‌کند و حتی می‌تواند مشاوره و بازخورد تمرین را برای فعالیت‌های خاص ارائه دهد. بسته به نسخه‌ای که خریداری می‌کنید، ساعت همچنین به مدت طولانی بدون نیاز به شارژ دوام می‌آورد و حداکثر تا یک هفته یا دو هفته طول می‌کشد و همچنین بسیار براق به نظر می‌رسد.

چند مشکل در مورد ساعت وجود دارد مانند طراحی آن اغلب می‌تواند بسیار گرد و خاک داشته باشد و نیاز به تمیز کردن دارد و این واقعیت که بسیاری از ویژگی‌های تناسب اندام آن در iOS موجود نیست اما حتی در آن صورت ما هنوز هم می‌تواند آن را به عنوان یک ساعت هوشمند خوب توصیه کند.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها