|
کدخبر: 192364

راهنمای خرید لپ تاپ لمسی+ آخرین قیمت ها در بازار

لپ تاپ‌های لمسی قابل قبول از حساسیت بالایی برخوردار است و از قلم دیجیتالی پشتیبانی می‌کند.

فناوری راهنمای خرید لپ تاپ لمسی+ آخرین قیمت ها در بازار

از زمانی که تلفن‌های هوشمند وارد بازار شدند، لمس کردن و ضربه زدن به صفحه‌های نمایش در وسایل الکترونیکی جدیدی که خریداری می‌کنید تبدیل به یک انتظار شده است اما همه لپ تاپ‌ها از سیستم لمسی پشتیبانی نمی‌کنند و برای استفاده از آن باید لپ تاپی با آن ویژگی خریداری کرد.

صفحه لمسی

در بیشتر موارد، یک لپ تاپ مجهز به صفحه لمسی دارای یک لایه دیجیتالی رسانا است که روی پنل را پوشانده که به شما امکان استفاده از تاچ سکرین را می‌دهد. بیشتر لپ تاپ‌های مدرن از چیزی که به عنوان ورودی لمسی خازنی(capacitive touch input) معروف است استفاده می‌کنند که به علت وجود آن لایه روی صفحه با استفاده از رسانایی پوست خود تشخیص می‌دهد که با یک یا چند انگشت خود کجا را لمس کرده اید. این لایه معمولاً یک شبکه از سیم‌های بسیار ریز است که باید آن قدر ظریف یا شفاف باشد که در دید آن تداخل ایجاد نکند.

لپ-تاپ-لمسی۴

این جنبه الکتریکی توضیح می‌دهد که چرا اگر دستکش می‌پوشید صفحه‌های لمسی کار نمی‌کنند. این برخلاف فناوری لمسی مقاومتی است که ممکن است در سایر اجراهای صفحه لمسی دید باشید. در فناوری لمسی مقاومتی لایه‌ای که صفحه را پوشش می‌دهد خم می‌شود و وقتی روی صفحه مقاومتی می‌نویسید یا ضربه می‌زنید، آن لایه بالایی مداری را با لایه‌ای دیگر در زیر آن می‌بنددو برای استفاده از آن مجبورید کمی فشار دهید.

ولی در لایه لمسی خازنی، مختصات روی صفحه که موقعیت لمس شما است را تعیین و ترسیم می‌کند. همچنین فرق پارامترهایی مانند سرعت ضربه زدن، ضربه زده‌اید یا انگشت خود را کشیدید و در صورت لمس چند انگشتی را بهتر می‌فهمد و انجام می‌دهد. توجه داشته باشید که حساسیت معمولاً از طریق لمس انگشت ساده تشخیص داده نمی‌شود، اگرچه برخی از اجزای لمسی و قلم‌های قلم ممکن است آن را منتقل کنند.

کدام لپ تاپ‌ها ورودی لمسی خواهند داشت؟

بسته به نوع خاصی از لپ تاپ هایی که نگاه می‌کنید، تمایل به پشتیبانی از لمس متفاوت است. اکثر مدل‌های ارزان نرخ که لپ تاپ‌های عادی هستند (یعنی مدل هایی که لولا یا حالت تبلت ۲ در ۱ ندارند) دارای صفحه نمایش لمسی نیستند، اما در مواردی خاص ممکن است ببینید که این طور نیست.

لپ-تاپ-لمسی۲

۲ در ۱ قابل تبدیل به تبلت را دارد و جدا هم می‌شود. همه دستگاه‌های ۲ در ۱ دارای صفحه نمایش لمسی هستند. هنگامی که از حالت ۳۶۰ درجه چرخش ۲ در ۱ در حالت چادر یا رایانه لوحی استفاده می‌کنید، به صفحه کلید دسترسی ندارید بنابراین لمسی بودن در این حالت‌ها ضروری است.

لپ تاپ‌های گیمینگ

اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ دارای صفحه نمایش ۱۵ یا ۱۷ اینچی هستند و تعداد کمی از آنها ورودی لمسی را ارائه می‌دهند. گیمرهای رایانه‌ای از ورودی‌های لمسی استفاده چندانی ندارند (بازی‌های رایانه‌ای برای استفاده از آن ویژگی نوشته نشده اند).

صفحه نمایش

به ندرت می‌توانید لپ تاپی با صفحه نمایش ۱۷ اینچی که از ورودی لمسی پشتیبانی کند را مشاهده کنید. پیاده‌سازی صفحه لمسی در آن اندازه گران است و صرفاً مقرون به صرفه نیست. آنها همچنین چندان کاربردی نیستند. همانطور که قبلا اشاره شد، بسیاری از لپ تاپ‌های صفحه لمسی ۲ در ۱ هستند و یک تبلت ۱۷ اینچی بسیار سخت است.

Dell-XPS-17-and-XPS-15

 ۲۰۲۰ ۱۷Dell XPS ۱۷ اینچی از نادرترین لپ تاپ‌های لمسی است.

کسانی که از اپل استفاده می‌کنند

متاسفانه هیچ رایانه رومیزی Mac یا لپ تاپ MacBook از صفحه لمسی پشتیبانی نمی‌کند و سیستم عامل macOS برای لمس بهینه نشده است. در حوزه اپل، نمایشگرهای تمام لمسی فقط در آیفون و آیپد این شرکت قرار دارند.

آیا به صفحه لمسی نیاز دارید؟

شاید تصور کنید که داشتن صفحه لمسی چیز خوبی است اما قبل از خرید باید چند عامل را در نظر بگیرید. تخلیه باتری را در نظر بگیرید؛ یک صفحه لمسی عمر باتری شما را در مقایسه با یک صفحه غیر لمسی بیشستر کاهش می‌دهد. این به این دلیل است که مقداری از قدرت باتری صرف لایه دیجیتالی لمسی می‌شود که همیشه روشن است.

لپ-تاپ-لمسی۳

 با این وجود صفحه نمایش دارای قابلیت لمسی در مقایسه لپ تاپ هم رده خود، صرف نظر از جنبه لمسی، تصوییر با وضوح بیشتر و روشنایی بالاتر نشان می‌دهد.

آیا واقعاً از آن استفاده خواهید کرد؟

قبل از اصرار بر یک صفحه لمسی در مورد نحوه کار و استفاده روزانه خود فکر کنید. اگر فعالیت اصلی رایانه شخصی شما از طریق صفحات گسترده با سلول‌های ریز است، ضربه زدن به صفحه لمسی با انگشت ممکن است دقت یا ابزار مورد نیاز برای عملیات را تأمین نکند.

زیبایی و شکل لپ تاپ

اکثر صفحه‌های لمسی دارای نمای براق هستند که هم در صفحه و هم در حاشیه آن (حاشیه‌های اطراف صفحه) وجود دارد. صفحه‌های لمسی با سطح مات غیر معمول هستند. اگر از صفحه‌های براق خوشتان می‌آید، خوب است و می‌توانند وضوح تصویر را افزایش دهند. اما بدانید که صفحه هایی از این دست بیشتر لک می‌شوند و بیشتر از تابلوهای مات دچار تابش نور می‌شوند.

ضخامت و وزن

وجود یک لایه لمسی بر روی صفحه نمایش به معنای مدار اضافی است. بدانید که لمس در مقابل لپ تاپ غیر لمسی هم رده خود معمولا ضخامت بیشتری دارد.

قلم روی صفحه لمسی

صفحه‌ای با قابلیت لمس به پشتیبانی از قلم نیاز دارد. اگر طراحی یا یادداشت برداری انجام می‌دهید باید وجود قلم در یک لپ تاپ با صفحه لمسی را بررسی کنید. معمولاً فقط ۲ در ۱ است که آنها را ارائه می‌دهد.

انواع قلم‌ها از یک چوب منفعل ساده که در اصل جایگزین دقیق تری برای نوک انگشتان شماست شروع شده تا یک قلم فعال که دارای باتری داخلی است.

لپ-تاپ-لمسی-قلم

قلم‌های دیجیتالی از باتری داخلی خود تغذیه می‌کنند. قلم هایی از این دست شامل دکمه‌های کلیک، تشخیص حساسیت به فشار، تشخیص زاویه و احتمالاً یک "پاک کن" دیجیتالی در بالای صفحه می‌شود. نمونه بارز این مورد، قلم سرفیس مایکروسافت است که با لپ تاپ‌های جداشدنی خود کار می‌کند.

بهتریت لپ تاپ‌های لمسی ۲۰۲۱

۱. HP Spectre x۳۶۰ ۱۴

۲۰۲۱۱

پردازنده: ۱۱th Gen Intel Core i۵/Core i۷

پردازنده گرافیکی: Intel Iris Xe

RAM: حداکثر ۱۶گیگابایت

فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت/۵۱۲ گیگابایت/۱ ترابایت

صفحه نمایش: ۱۳.۵ اینچ

Spectre x۳۶۰ ۱۴ بهترین لپ تاپ ۲ در ۱ موجود است. مدل ۱۳.۵ اینچی که به تازگی برای سال ۲۰۲۱ منتشر شده است، بر اساس نسخه‌های قبلی خود کار می‌کند اما ویژگی‌های مفید جدید از جمله صفحه نمایش نسبت ابعاد ۳: ۲ و CPU‌های نسل ۱۱ اینتل با گرافیک Iris Xe اضافه ani. از ویژگی‌های بارز این لپ تاپ می‌توان به طراحی خیره‌کننده، گزینه‌های روشن و زنده ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل IPS و گزینه‌های صفحه نمایش ۳K۲K OLED، عمر باتری ۱۲ ساعته و عملکرد کلی سریع اشاره کرد.

۲. Dell XPS ۱۳ ۲ در ۱

۲۰۲۱۲

پردازنده: تا CPU Core i۷-۱۱۶۵G۷

پردازنده گرافیکی:  Iris Xe

RAM: حداکثر ۳۲ گیگابایت

ذخیره سازی: حداکثر ۱ ترابایت SSD

صفحه نمایش: ۱۳.۴ اینچ

مدل جدید Dell XPS ۱۳ ۲-in-۱ مجهز به پردازنده‌های ۱۱th Gen Tiger Lake اینتل با گرافیک Iris Xe می‌باشد که این لپ تاپ مورد علاقه مصرف‌کننده را در مقایسه با نسخه‌های قبلی قدرتمند تر می‌کند.

۳. Microsoft Surface Pro ۷+

۲۰۲۱۳

پردازنده: تا Intel Core i۷

پردازنده گرافیکی: Intel Iris Xe

RAM: حداکثر ۱۶ گیگابایت رم

فضای ذخیره سازی: حداکثر ۵۱۲ گیگابایت SSD

صفحه نمایش: ۱۲.۳ اینچ

سرفیس پرو ۷+ مایکروسافت یکی از بهترین جداکننده موجود است و صفحه نمایش روشن و رنگی ۱۲.۳ اینچی آن با رزولوشن ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسل و دلیل اصلی آن این است. چه در حال تماشای فیلم باشید و چه عکس، صفحه نمایش لمسی Surface Pro ۷+ تصاویر شما را شفاف می‌کند. و به دلیل قابلیت جدا شدن اگر می‌خواهید کارهای خود را در حال حرکت انجام دهید، Surface Pro ۷+ یک همراه عالی برای سفر است.

۴. Google Pixelbook Go

۲۰۲۱۴

پردازنده: Intel Core m۳/Core i۵/Core i۷

پردازنده گرافیکی: Intel UHD ۶۱۵

RAM: حداکثر ۱۶گیگابایت

فضای ذخیره سازی: ۶۴ گیگابایت/۱۲۸ گیگابایت/۲۵۶ گیگابایت

صفحه نمایش: ۱۳.۳ اینچ

Pixelbook Go گوگل یک مثال عالی از چیزی است که لپ تاپ‌های دارای سیستم عامل Chrome می‌توانند ارائه دهند. بله، نرخ آن کمی بالا است، اما با خریدش یک شاسی باریک و ممتاز، صفحه نمایش روشن و زنده و عمر باتری فوق العاده دریافت می‌کنید.

۵. Lenovo Yoga C۹۴۰

۲۰۲۱۵

پردازنده: تا Intel Core i۷-۱۰۶۵G۷

پردازنده گرافیکی: Intel Iris Plus

RAM: حداکثر ۱۶ گیگابایت

ذخیره سازی: حداکثر ۲ ترابایت

صفحه نمایش: ۱۴ اینچ

پیشرفت‌های ظریف در طراحی، عمر بیشتر باتری (تا ۱۱: ۴۶) و پردازنده‌های نسل دهم اینتل، Yoga C۹۴۰ را جانشین شایسته Yoga C۹۳۰ عالی سال گذشته می‌کند.

بهترین لپ تاپ‌های لمسی موجود در بازار بر اساس قیمت

لپ تاپ استوک Toshiba Portege Z۲۰t – C

قیمت۱

قیمت: ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پردازنده: Intel Core-M۵

پردازنده گرافیکی: Intel HD Graphics ۵۱۵

حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت SSD

حافظه RAM: ۴ گیگابایت

لپ تاپ استوک HP EliteBook x۳۶۰ ۱۰۳۰ G۲

قیمت۲

قیمت: ۱۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پردازنده: Intel Core i۷

پردازنده گرافیکی: Intel HD Graphics ۶۲۰

حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD

حافظه RAM: ۸ گیگابایت

لپ تاپ ایسوس Asus ZenBook ۱۴ UX۴۶۳FL i۷-۱۶GB-۱TB-MX۲۵۰ ۲GB

قیمت-۳

قیمت: ۳۷،۲۸۰،۰۰۰ تومان

 پردازنده: Core™ i۷ ۱۰۵۱۰U

پردازنده گرافیکی: MX۲۵۰- NVIDIA

حافظه داخلی: ۱TBهارد دیسک

حافظه RAM: ۱۶ گیگابایت

لپ تاپ هوآوی مدل MateBook X Pro MACHC-WAE۹LP – A

قیمت۴

قیمت: ۳۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان

 پردازنده: Core i۷

پردازنده گرافیکی: NVIDIA

حافظه داخلی: یک ترابایت

حافظه RAM: گیگابایت

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Book ۳- F

قیمت۵

قیمت: ۹۳،۹۰۰،۰۰۰ تومان

پردازنده: Core i۷

پردازنده گرافیکی: NVIDIA

حافظه داخلی: یک ترابایت

حافظه RAM: ۳۲ گیگابایت

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها