|
کدخبر: 187419

راهنمای خرید هدفون بی سیم / چطور بهترین ایرپاد رو انتخاب کنیم؟

یافتن بهترین هدفون‌های بلوتوثی می‌تواند ترسناک باشد و این یعنی گزینه‌های زیادی را در اختیار دارید که می‌توانید برای خرید آن ها را اولویت بندی کنید.

فناوری راهنمای خرید هدفون بی سیم / چطور بهترین ایرپاد رو انتخاب کنیم؟

پس از محبوبیت Apple AirPods، تقریباً هر سازنده هدفون تلاش می‌کند تا هدفون‌های بی‌سیم با هر کیفیتی بسازد به همین دلیل همه هدفون‌های بی‌سیم برابر نیستند. هم محصولات عالی‌ وجود دارد هم محصولات واقعا بی کیفیت. اگر در هنگام انتخاب هدفون بی سیم دقت کافی داشته باشید، می‌توانید از خرید بدترین مدل‌های موجود در بازار اجتناب کنید.

هدفون های بی سیم برای افرادی که نیاز به جابه‌جایی دارند ایده آل هستند و به هیچ وجه کابل نمی‌خواهند. اما ایراد اصلی در مصرف باتری و مناسب بودن آن از لحاظ سایز است. قبل از اینکه هدفون بی سیم بخرید، این لیست را چک کنید و بهترین انتخاب را بکنید.

با گسترش نیوز همراه باشید.

بهترین هدفون‌های بی‌سیم کدامند؟

فناوری پشت انواع ایرپاد‌ها به طور چشمگیری بهبود یافته است و اکنون به اندازه هدفون‌های سیمی همه گیر شده‌اند. بهترین هدفون‌های بی‌سیم عمر طولانی باتری، صدای عالی و کیفیت بالا زمان مکالمه، لغو صداهای اضافه و همچنین مقاومت در برابر آب را دارند. بهترین هدفون‌های بی‌سیم به راحتی در گوش شما قرار می‌گیرند و هنگام دویدن و حرکت کردن، تکان نمی‌خورند.

ایرباد

۱. هزینه

هدفون‌های بی‌سیم ارزان قیمت زیادی در بازار وجود دارد اما اکثراً خوب نیستند و به شما توصیه می‌کنیم از آنها استفاده نکنید. اولا که آنها به یک تراشه بلوتوث با کیفیت خوب از قبیل کوالکام (Qualcomm) نیاز دارند، ثانیا باید باتری‌های مناسب با چگالی بالا داشته باشند تا بدون نیاز به شارژ دوباره بیش از یک ساعت کار کنند. به طور کلی هدفون‌های بی‌سیم خوب با قیمت‌های پایین معامله نمی‌شوند.

۲. کدک (Codecs)

کدک یک فناوری است که هنگام انتقال صوت از یک دستگاه منبع مثل گوشی به یک دستگاه گیرنده مانند هدفون بی‌سیم، صدا را فشرده می‌کند به طوریکه کیفیت آن صدمه نمی‌بیند.

در هنگام خرید سعی کنید بفهمید کدام کدک‌ها از هدفون‌های بی‌سیم مورد نظر پشتیبانی می‌کنند. ابتدایی‌ترین مدل‌ها فقط با SBC کار می‌کنند که از موسیقی با وضوح بالا پشتیبانی نمی‌کند و به دلیل سرعت انتقال محدودش اغلب صدا کمی مسطح و بد به نظر می‌رسد. کلا خرید یک جفت هدفون که فقط از SBC، aptX یا LDAC پشتیبانی می‌کنند اتلاف وقت و پول است.

اگر کاربر اپل هستید بررسی کنید که آیا هدفون‌ها از AAC پشتیبانی می‌کنند یا نه. دستگاه‌های اپل فقط از SBC و کیفیت بالاتر AAC پشتیبانی می‌کنند ولی اگر کاربر Android هستید تا دلتان بخواهد حق انتخاب دارید. آخرین نسخه‌های اندروید بیشتر از کدک‌های صوتی بلوتوثی Hi-Res aptX HD استفاده می‌کنند که گزینه مناسبی است.

۳. سر ژله ای

ضروری است که اطمینان حاصل کنید که نوک گوش هایی که با هدفون‌های ترجیحی شما ارائه می‌شوند، در اندازه‌های مختلف ارائه شده و به درستی در گوش شما قرار بگیرند و از نوع ژله‌ای باشد. سر‌های هدفونتان اگر خیلی کوچک یا خیلی کم عمق باشد با گوش شما مهر و موم و مچ نمی‌شود و شما هرگز صدای خوبی نخواهید داشت و همچنین به دلیل سر و صدای اضافی باعث می‌شود از موسیقی لذت نبرید. در حقیقت عدم وجود سر ژله‌ای خوب دلیل اصلی استفاده نکردن از AirPods اپل است.

ایرباد-سرژله

برخی از گوش‌های بی‌سیم همچنین دارای یک باله کوچک هستند که به نگهداشتن هدفون در گوش کمک می‌کند. تناسب و راحتی مهم است و داشتن یک هدفون که در لحظه ایستادن یا دویدن بیرون نمی‌افتد.

ایرپاد-باله

۴. عمر باتری

اکثر تولید‌کنندگان هدفون‌های بی‌سیم می‌گویند که محصولشان بین سه تا پنج ساعت کار می‌کند اما در استفاده واقعی حدود ۲۰٪ از رقم ذکر شده قابل استفاده نیست. پس از اتمام شارژ باید هدفون‌ها را به محفظه خود برگردانید تا با استفاده از باتری داخل جعبه شارژ شوند. در جعبه شارژری یک باتری وجود دارد که توان لازم برای سه تا چهار بار شارژ کردن هدفون را دارد. البته خود کیس نیز باید به صورت جداگانه شارژ شود.

ایرباد-شارژ

شما باید بدانید که تا چه مدت می‌توانید به هدفون گوش دهید تا اینکه آنها برای شارژ مجدد به پرونده خود برگردند ولی مراقب باشید برخی از سازندگان هدفون‌های بی‌سیم ممکن است به جای ذکر زمان پخش برای earbuds، زمان پخش ترکیبی سه یا چهار مورد اضافی را که از کیف شارژر موجود است را بگویند. اگر ۱۲-۱۵ ساعت زمان پخش را دیدید برای شنیدن مداوم با یک بار شارژ نیست.

۵. دکمه ها

مدل‌های گران قیمت هدفون‌های بی‌سیم شامل پد کنترل یا دکمه است که با آنها می‌توانید برای افزایش صدا، تغییر آهنگ و گرفتن تماس تلفنی استفاده کنید. گوشواره‌های بی‌سیم ارزان تر معمولاً هیچ دکمه‌ای ندارند و باید برای تنظیم میزان صدا یا رد کردن آهنگ، تلفن همراه نزدیک شما باشد. برخی از بهترین هدفون‌ها می‌توانند حتی در لحظه بیرون آوردنشان از گوش موسیقی را به طور خودکار متوقف کنند.

ایرباد-کنترل

۶. لغو سر و صدا اضافی

برخی از هدفون‌های بی‌سیم ویژگی حذف صدا را دارند. مدارهای حذف نویز شارژ را می‌خورند پس توجه داشته باشید که احتمالاً نمی‌توانید طولانی مدت از هدفونتان استفاده کنید. هدفون‌های لغو‌کننده صدا معمولاً دارای ویژگی "Hear-Thru" هستند تا بتوانید مقدار حذف نویز‌ها را کنترل کنید. مثلا با فشار دادن یک دکمه برای بی‌صدا کردن موسیقی و شنیدن صحبت‌های کسی لغو صدا را بر روی میزان راحت یا بی‌خطر تنظیم کنید.

۷. کیس شارژر

کیف شارژر، نگهدارنده و شارژر هدفون‌های بی‌سیم است. اگر می‌خواهید عاقلانه‌ترین انتخاب را بکنید، کیس شارژر باید هم باتری قوی‌ داشته باشد هم محکم باشد. مثلا هدفون WF-SP۷۰۰NR سونی برای حذف نویز عالی است ولی در مورد قاب بسیار شکننده است طوریکه باید از خودتان بپرسید که چقدر در مقابل پستی و بلندی های جاده مقاومت می‌کنند. لولای کیف شارژ را بررسی کنید و ارزیابی کنید که چقدر قوی است زیرا محکمی و سختی آن جز ضرورات است.

۸. میزان صدا (Volume)

وقتی به میزان صدا می‌رسد همه هدفون‌های بی‌سیم یکسان نیستند. در برخی از هدفون‌ها باید صدا را تا آخر زیاد کرد در حالی که بعضی دیگر می‌توانند صدای کافی را با میزان صدا ۵۰٪ ارائه دهند. اگر چند مدل را در فروشگاه مقایسه می‌کنید، سعی کنید میزان صدا را بررسی کنید زیرا بر خلاف یک جفت هدفون سیمی که می‌تواند به تقویت‌کننده متصل شود، هدفون‌های بی‌سیم هیچ راهی برای بیشتر کردن صدا از حداکثر میزانش وجود ندارد.

بهترین هدفون‌های بی‌سیم برای ورزش

WF-SP۸۰۰N

سونی WF-SP۸۰۰N

ورزش۱

WF-SP۸۰۰ صدایی زنده و عمیق تولید می‌کند که از طریق اپ مخصوص امکان تغییر فرکانس‌های آن به شکل دلخواه نیز وجود دارد. حداکثر فاصله‌ بین گوشی و هدفون هنگام ارتباط بی‌سیم به ۱۲ متر می‌رسد و برای کنترل موزیک و تماس‌ها ژست‌های لمسی دارد.

بدنه آن در برابر ضربه و سقوط مقاومت بالایی دارد و با استاندارد IP۵۵ در برابر نفوذ آب هم مقاوم است. قلاب‌های که در قسمت پشت قرار گرفته مانع درآمدن ناخواسته هدفون می‌شود.

Powerbeats Pro

بیتس Powerbeats Pro

ورزش۲

این ایرباد به صورت ویژه برای ورزشکاران طراحی شده و قلاب‌های آن با قرار گرفتن دور گوش مانع درآمدن تصادفی هدفون می‌شوند.

Powerbeats Pro به همان چیپ H۱ مجهز شده که در ایرباد پرو اپل به کار رفته و ارتباطی سریع و پایدار را با آیفون، آیپد و مک بوک برقرار می‌کند. صدای تولیدی این ایرباد بسیار با کیفیت و شفاف است و بیتس به خوبی مهارت و تجربه‌اش در تولید صداهای بیس‌دار را برای ارتقای کیفیت خروجی به کار گرفته است. کنترل موزیک و تماس از طریق کلید فیزیکی روی هدفون صورت می‌گیرد و از نظر محدوده پوشش نیز تا فاصله ۳۰ متری ارتباط بلوتوثی برقرار می‌ماند.

ایرادی که می‌توان به این گجت گرفت حذف نویز محدود است که آن هم هنگام ورزش اهمیت چندانی ندارد.

FIT ۳۱۰۰

پلنترونیکس FIT ۳۱۰۰

ورزش۳

کیفیت و وضوح صدا هنگام پخش موسیقی و مکامله بسیار واضح و شفاف است اما از حذف نویز فعال خبری نیست. بدنه ایرباد دارای استاندارد IP۵۷ است که به‌ معنی مقاومت تقریبا کامل دربرابر نفوذ آب و گرد ‌و‌ غبار است.

محدوده عملکرد پلنترونیکس FIT ۳۱۰۰ تا شعاع ۱۰ متری از موبایل است و با یکبار شارژ تا ۵ ساعت فعال می‌ماند. از نقاط ضعف این هدفون باید به عدم پشتیبانی از حذف نویز و ثابت بودن قلاب روی بدنه اشاره کرد.

بهترین هدفون‌های بی‌سیم شیائومی

zmi purpods pro

شائومی۱

این هندزفری از طراحی کاملا بی‌سیم (TWS) و از فناوری حذف نویز فعال (ANC) دوگانه بهره می‌برد. پیورپادز پرو از قابلیت حذف نویز فعال تا ۳۵ دسی‌بل پشتیبانی می‌کند که به لطف سه میکروفون اختصاصی و الگوریتم‌های هوشمند آن میسر شده است. از دیگر ویژگی‌های این هندزفری بلوتوثی می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲، مود اختصاصی بازی و طراحی کارآمد داخل گوش اشاره کرد.

Xiaomi Haylou GT۲

شیائومی۲

سیلیکون به کار رفته برای قسمت درون گوشی این هدست با کیفیت بالا و ضد حساسیت است و پایداری این گوشواره‌های کوچک در گوش مخاطب را تضمین کرده است. دارای پشتیبانی از بلوتوث ۵.۰ است که اتصل پایدار از ۱۰ متری با سرعت انتقال بالا را ممکن کرده و مجهز به فناوری حذف نویز است.

Xiaomi Air ۲S

شیائومی۳

طراحی ساختاری گوشی‌ها به صورت نیم-گوش (Half-In-Ear) بوده و به طور کامل داخل گوش نمی‌روند اما باز هم در گوش فیت شده و هیچ نگرانی بابت سقوط آنها وجود نخواهد داشت و از لحاظ استاندارد آرگونومی در سطح بالایی قرار دارند. برای کاربری ورزشی مناسب است و از استاندارد IPX۵ برخوردار است.

شیائومی از فناوری binaural برای انتقال همزمان سیگنال‌های صوتی به ایرفون‌های راست و چپ استفاده کرده که باعث کاهش تاخیر صدا در این مدل از هدفون‌های بی‌سیم شده.

هدفون بلوتوث شیائومی Air ۲S با یک بار شارژ ۵ ساعت شارژدهی خواهد داشت و در ترکیب با کیس شارژ ۴۵۰ میلی آمپر ساعتی، تا ۲۴ ساعت شما را از اتصال دیوایس به پریز برق بی‌نیاز می‌کند.

بهترین هدفون‌های بی‌سیم سامسونگ

Galaxy Buds Pro

سامسونگ۱

گوشی های هدفون کوچک هستند و وزن کمی دارند. گواهی IPX7 مقاومت در برابر آب این هدفون را نشان می دهد. تکنولوژی نویز کنسلینگ هدفون خوب عمل می‌کند و در حذف صداهای محیط بیرون موفق است. همچنین با “Voice Detect” هدفون به صورت اتوماتیک ولوم موزیک در حال پخش را پایین می‌آورد تا صدای بیرون شنیده شود.

کیفیت تماس بسیار شفاف و واضح است. البته کنترل های لمسی این ایرپاد سامسونگ بسیار ظریف هستند و ممکن است کمی اذیت بکنند. متاسفانه شارژدهی باتری در این رنج قیمتی قابل قبول نیست و به کمک کیس می‌توان سه بار هدفون را شارژ کرد.

Galaxy Buds Live

سامسونگ۲

Buds Live  به علت طراحی خاصش حتی در استفاده طولانی مدت هم شما را خسته نخواهد کرد. این هدفون از تکنولوژی نویز کنسلینگ هم بهره‌مند است. البته به خاطر طراحی که دارد کاملا در داخل کانال گوش فرو نمی‌شود و روی آن قرار می‌گیرد، به همین خاطر ممکن است نویز کنسلیگ آن و همچنین ایزوله بودن صدا(یعنی صدای هدفون به بیرون درز نکند) به اندازه گلکسی بادز پرو تاثیرگذار نباشد.

درایور های ۱۲ میلی‌متری هدفون حجم صدای بالایی را در اختیارتان قرار می‌دهد و از نظر بلندی صدا قطعا شما را راضی خواهد کرد. تنوع رنگ در بادز لایو خیلی خوب است و مناسب همه سلیقه ها می‌باشد.

Galaxy Buds Plus

سامسونگ۳

این هدفون از نظر راحتی بسیار مناسب است. بادز پلاس ANC ندارد اما ایزوله بودن صدا قابل قبول است و صدا به بیرون زیاد درز نمی‌کند. کیفیت صدا و تماس رضایت‌بخش هستند. Buds Plus بیشترین شارژدهی را نسبت به دیگر هدفون های سامسونگ دارد.

اگر قیمت برای شما مهمترین فاکتور است، Buds Plus بهترین انتخاب است.

بهترین هدفون‌های بی‌سیم ۲۰۲۱

WF-1000XM4

۲۰۲۱۱

البته هیچ هدفونی بی نقص نیست و هرکسی WF-1000XM4 را دوست ندارد یا قادر به تهیه قیمت بالای آن نیست. اما اگر به دنبال هدفون هایی با صدای عالی با قابلیت حذف صدا ، قابلیت مکالمه صوتی با دوام خوب باتری هستید این هدفون برای شماست.

Apple AirPods Pro

ایرپاد۲

Apple AirPods Pro یک جفت هدفون بی سیم خوب با حذف صدا است. این عمدتا به دلیل طراحی بسیار کاربردی و حذف موثر سر و صدا است. هنگامی که می خواهید در طول ورزش  تماس بگیرید یا به موسیقی گوش دهید ، آنها یک انتخاب عالی هستند. البته قیمت آنها گران است و شاید بودجه شما جواب گو نباشد.

Bose QuietComfort Earbuds

۲۰۲۱۳

از بسیاری جهات، از هدفون های بی سیم واقعی بسیار عالی است، به ویژه درباره حذف صدا که بدون شک بهترین مورد در حال حاضر در مجموعه هدفون ها است. از نظر عملکرد به اندازهAirPods Pro اپل پرفروش بوده ولی در مقایسه طراحی AirPods Pro تا حدودی راحت تر است. در نهایت انتخاب به اولویت های شما بستگی دارد.

Samsung Galaxy Buds Pro

۲۰۲۱۴

این مدل سامسونگ برای حذف سر و صدا مناسب است. Buds Pro عمدتا سایز خوبی دارد اگرچه این در نهایت به میزان گوش شما بستگی دارد. نکته مهم دیگر این است که ویژگی جدید فراگیر مجازی 360 Audio سامسونگ (مشابه صدای فضایی اپل) فقط با جدیدترین مدل های Galaxy S21 سامسونگ کار می کند.

Bowers & Wilkins PI7

بهترین

پس از مدت ها انتظار ، Bowers & Wilkins سرانجام مجموعه ای از هدفون های بی سیم منتشر کرد که از بین برنده نویز فعال به همراه حالت شفافیت هستند. اما اگر به دنبال بهترین هدفون هستید بدون شک PI7 یکی از انتخاب های مناسب و خیلی خوب است. مانند تمام هدفون های داخل گوش  باید آنها را امتحان کنید تا ببینید چطور با گوش شما متناسب است.

Beats Studio Buds

۲۰۲۱۶

مدل های استودیوی Beats شباهت زیادی به AirPod های اپل دارند کوچک و سبک وزن هستند که پوشیدن آنها راحت است و صدای بسیار خوبی ارائه می دهند. در حالی که لغو نویز آنها به خوبی AirPods Pro نیست، آنها حالت شفافیت دارند و برای برقراری تماس مناسب هستند.

Edifier TWS 330NB

۲۰۲۱۷

Edifier دارای چندین هدفون جدید بی سیم است و بیشتر آنها ، از جمله TWS 330NB ، بسیار خوب هستند. آنها دارای کیفیت صدای بسیار خوبی ، حذف نویز فعال مناسب با حالت شفافیت و تماس صوتی است. به دلیل وجود ۳ میکروفون تماس با راحتی و شفافیت زیدی قابل برقراری است.

اگرچه کنترل های لمسی کمی محدود هستند، اما با استفاده از برنامه Edifier Connect برای iOS و Android قابل برنامه ریزی هستند. آنها ضد پاشش و گرد و غبار هستند و بعد پنج ساعت (در سطح متوسط ​​صدا) خاموش می شوند.

پرفروش‌ترین هدفون‌های بی‌سیم در بازار ایران

inpods i۱۲

هندزفری بلوتوثی مدل inpods i۱۲

قیمت: ۱۶۰٬۰۰۰تومان

فروش

هدفون بلوتوث InPods ۱۲، محصول جدید شرکت TWS، طراحی شیک و زیبا و در چند رنگ به بازار عرضه شده است. طراحی InPods ۱۲ درست را می‌توان کپی شده از ایرپاد ۱ اپل دانست. ساختار گوشی این هدفون باعث شده که به راحتی درون گوش جای بگیرد و برای گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم گزینه‌ای مناسب باشد.

Inpods ۱۲

هدفون بی‌سیم مدل inpods ۱۲

قیمت: ۹۲٬۰۰۰تومان

فروش۲

دارای قابلیت کنترل تمام، پخش موزیک و امکان مکالمه است. این کالا مناسب برای گوشی‌های اندروید و ios می‌باشد و همچنین میتوان با ویژگی لمسی بودن هدفون‌ها میزان صدا را کنترل کرد. طراحی هدفون به‌این شکل است که پشت آن یک دکمه تعبیه شده است که علاوه بر نقش پاور، شما می‌توانید با یک بار ضربه روی دکمه، موسیقی را پخش یا قطع کنید و برای عوض کردن موزیک کافی است دکمه را ۲ ثانیه نگه دارید.

T۱۵

هدفون بی‌سیم هایلو مدل T۱۵

قیمت: ۴۷۰٬۰۰۰تومان

فروش۳

طراحی آرگونومیک، سیستم ویژه حذف نویز (noise cancelling)، پشتیبانی از بلوتوث ۵.۰ و برخورداری از قابلیت Zero Latency از جمله مزایای رقابتی هندزفری بلوتوثی Haylou T۱۵ محسوب می‌شوند. ایربادهای هایلو تی ۱۵ به خوبی داخل گوش فیکس می‌شوند، در بدنه آنها خبری از ساقه نبوده و بالشتک‌های سیلیکونی اجازه نمی‌دهند هیچ صدای اضافی وارد مجرای گوش شود. سطح خارجی آن به ماژول لمسی مجهز شده تا برخی فرمان‌های پرکاربرد مانند مدیریت موسیقی یا پاسخ تماس بدون نیاز به مراجعه به موبایل هوشمند انجام بگیرد.

Earphone ۲ Basic

هندزفری بلوتوثی شیائومی مدل Earphone ۲ Basic

قیمت: ۵۸۳٬۲۰۰تومان

فروش۴

وقتی صحبت از بخش صوتی است‌، شیائومی هدفون‌های سیمی‌، هدفون‌های بی‌سیم، هدفون‌های بلوتوث و بلندگوهای بلوتوث را تولید می‌کند. هدفون Earphone ۲ Basic از دیافراگم‌های پویا ۱۴.۲ میلی‌متر برخوردار است. طراحی بسیار ساده‌ای دارد و نوک این هدفون به هدفون‌های اپل شباهت دارد. هدفون TWS از رمزگذار صوتی AAC پشتیبانی می‌کند که باعث بهبود بسیاری در وضوح صدا می‌شود. دستگاه دارای بلوتوث ۵.۰ است که به اتصال سریع‌تر کمک می‌کند. ایرفون‌ها دارای ویژگی‌های کنترل لمسی هستند که بسیار استاندارد است.

هندزفری بلوتوثی مدل i۷

قیمت: ۴۲٬۰۰۰تومان

فروش۵

از ویژگی‌های دستگاه می‌توان به قابلیت کنترل تماس ها، وزن سبک، انتقال صدای استریو قابلیت کنترل پخش موزیک و امکان مکالمه اشاره کرد. لازم به ذکر است، با توجه به نرخ محصول، نباید انتظار کارایی و کیفیت صدای محصولات اصلی و گرانقیمت را از آن داشت، مثلا میزان نگهداری شارژ این کالا در حالت گوش دادن به موسیقی به‌صورت مداوم کمتر از ۱ ساعت است. اما روی هم رفته، این کالا در این رنج قیمت، ارزش خرید نسبتا مناسبی را دارد.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها