|
کدخبر: 186946

اختصاصی گسترش نیوز:

راهنمای صفر تا صد خرید مانیتور گیمینگ + قیمت بهترین مدل ‌ها

هر گیمری می‌داند با یک مانیتور معمولی به تجربه‌ای که می‌خواهد نمی‌رسد ولی هر گیمری نمی‌داند کدام مانیتور با بودجه او بهتر است.

فناوری راهنمای صفر تا صد خرید مانیتور گیمینگ + قیمت بهترین مدل ‌ها

مهمترین وسیله برای یک گیمر داشتن یک پی سی مخصوص است اما حتی اگر بهترین پی سی را داشته باشید بدون یک مانیتور با امکانات لازم نمی‌توان از آن لذت کافی را برد. همچنین هر مانیتوری برای گیمینگ ساخته نشده و برای یک خرید مناسب باید معیار هایی که یک مانیتور را مانیتور گیمینگ می‌کند دانست.

متاسفانه به علت بودجه محدود و گرانی‌های اخیر خیلی‌ افراد هر مانیتوری را که قیمتش ارزان باشد می‌خرند بدون اینکه به امکانات آن توجهی کنند.

در ادامه معیار‌های انتخاب یک مانیتور گیمینگ خوب را آورده‌ایم و بهترین مدل های موجود در بازار را با بودجه محدود معرفی کردیم تا انتخاب عاقلانه تری داشته باشید.

ابعاد مانیتور

یکی از نخستین مواردی که باید مورد برسی قرار بگیرد ابعاد و سایز مانیتور‌های گیمینگ است. در وسایل الکترونیکی اندازه قطر دستگاه را بر حسب اینچ اعلام می‌کنند.

مانیتور‌های گیمینگ بین ۲۴ تا ۲۷ اینچ بهتر است اما اگر از این کمی کوچک تر باشد مشکل زیادی ندارد. مانیتور‌های بزرگتر تا ۳۲ اینچ هم گران تر است هم تراکم پیکسل‌ها کمتر می‌شود و ممکن است کیفیت تصویر پایین تر باشد.

در نظر داشته باشید که مانیتور مورد نظر باید روی میزتان جا شود!

رزولیشن

رزولیشن یکی از موارد اثرگذار در کیفیت تصویر است. هرچه رزولیشن بیشر باشد کیفیت هم بالاتر است. بیشتر گیمر‌ها از ۱۸۸۰p استفاده می‌کنند اما بهضی گیمر‌ها از ۱۴۴۰p (۴K) بهره می‌گیرند که کیفیت تصویرش بهتر است ولی معایب خود را دارد. در کل اگر مانیتور خیلی بزرگی نمی‌خواهید، ۴K ارزش خرید ندارد ولی برای مانیتور بزرگ به رزولیشن بالا نیاز دارید مثلا مانیتور بالای ۲۷ اینچ با رزولیشن ۱۸۸۰P توصیه نمی‌شود.

به وجود تناسب بین رزولیشن و ابعاد مانیتور بسیار توجه کنید!

 این نکته هم قابل توجه است که همه پی سی‌ها GPU‌های یکسانی ندارند. امروزه بیشتر GPU‌ها به صورت استاندارد مقدار مشخصی است پس زیاد نگران این موضوع نباشید ولی اگر پی سی شما خیلی قدیمی است حتما این موضوع را چک کنید چون گاهی کارت گرافیتی (GPU) پی سی ظرفیت آن مقدار رزولیشن را ندارد.

پنل‌های نمایشگر

اگر بیش از همه وضوح تصویر و دقت رنگ را می‌خواهید، باید به پنل‌های نمایشگر توجه زیادی داشته باشید. پنل‌های نمایش یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های انتخابی برای یک مانیتور است و انواع متنوعی دارد که هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف خود هستند. پر استفاده ترین‌ها را گذاشتیم تا خودتان از بینشان انتخاب کنید.

فناوری پنل TN

 پنل‌های TN مقرون به صرفه‌ترین و قدیمی‌ترین پنل است که در بین گیمر‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. بزرگترین مزیت این پنل سرعت بالایش در پاسخ‌های پیکسلی و نرخ به روزرسانیش است. در مقابل یکی از بدی‌های بزرگش زاویه دید محدود آن است. یعنی اگر از نقاطی متفاوت به آن نگاه کنی رنگ‌ها به صورت غیر واقعی نشان داده می‌شوند.

فناوری پنل VA

در این فناوری کیفیت رنگ‌های نشان داده شده از TN بهتر است ولی سرعتش خیلی کمتر است. این پنل در گذشته محبوبیت چندانی نداشت ولی امروزه که بخشی از مشکلات آن را حل کردند، ازش در بعضی مانیتور‌ها استفاده می‌شود.

فناوری پنل IPS

سرعتش کمتر از TN و از VA بیشتر است و در بین این سه نوع پنل بهترین کیفیت رنگی همه جانبه را دارد. در قسمت‌های خاکستری و سایه‌ها قوی عمل می‌کند و زاویه دید گسترده‌ای داردکه تجربه بازی جذاب تری را فراهم می‌کند! مشکل اصلی IPS سرعت کمش است که باعث مصنوعات حرکتی می‌شود.

gaming4

نرخ نوسازی تصویر (Refresh rate)

به‌ تعداد دفعاتی که مانیتور تصویر را روی صفحه تازه می‌کند نرخ نوسازی می‌گویند. نرخ نوسازی که امواج روی مانیتور هستند بر حسب هرتز اندازه گیری می شوند. هرچه این عدد بیشتر باشد تصویر صاف تر است. این امر موجب می‌شود که جلوه بازی شما بیشتر به نظر برسد و احساس واکنش‌پذیری شما بیشتری شود، بنابراین اگر دنبال بازی‌های رقابتی هستید، بهتر است یک مانیتور بازی با نرخ نوسازی بالاتری داشته باشید.

بیشتر نمایشگرها از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، ۱۲۰ هرتز، ۱۴۴ هرتز یا ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

gaming5

نرخ نوسازی چگونه روی بازی تأثیر می‌گذارد؟

در محدوده ۶۰Hz-۲۴۰Hz سه تفاوت اصلی وجود دارد که باید روی آن متمرکز شوید؛ وضوح حرکت بهبود یافته، کاهش پارگی تصویر و پاسخگویی بهتر.

با بالا رفتن از نردبان نرخ نوسازی، با وجود تمام خوبی‌ها نرخ کلی مانیتور نیز افزایش می‌یابد. برای خرید اگر هم نرخ و هم عملکرد را در نظر بگیرید این ۱۴۴ هرتز است که انتخاب اول گیمر‌ها است.

در حالی که ۱۴۴ هرتز زمانی رده بالا محسوب می‌شد، اما دیگر این چنین نیست. آخرین مانیتورهای بازی تقریباً همیشه با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز ارائه می‌شوند، مگر اینکه از وضوح صفحه ۴K استفاده کند.

زمان واکنش (Response Time)

اصطلاح دیگری که هنگام جست‌وجوی مانیتور گیمینگ با آن روبه‌رو خواهید شد، زمان واکنش است. این فاکتور را با با نرخ نوسازی اشتباه نگیرید که دو چیز بسیار متفاوت هستند.

به زبان ساده، زمان پاسخگویی مانیتور این است که صفحه با استفاده از انتقال GTG به چه سرعت صفحه می‌تواند پیکسل را بین سایه‌های خاکستری تغییر دهد و در نتیجه رنگ را عوض کند. حتما توجه کنید که هرچه عدد بیشتر باشد، زمان پاسخگویی کندتر خواهد بود.، پس به دنبال عدد کمتر باشید!

gaming6

زمان واکنش چگونه روی بازی تأثیر می‌گذارد؟

در زمان بازی هر میلی ثانیه مهم است و حساب می‌شود بنابراین باید مطمئن شوید که نمایشگر شما می‌تواند همه چیز را به سرعت و به وضوح نمایش دهد. اگر زمان پاسخگویی مانیتور خیلی کند باشد، تصاویر به تأخیر می‌افتند.

این موضوع هم باید ذکر کرد که عدد گفته شده بهترین سناریو ممکن است و مثلا با برچسب‌گذاری آن به عنوان ۱ میلی ثانیه، در حقیقت، فقط در حالت‌های سفارشی قادر به ۱ میلی ثانیه است. کلا در زمان خرید به دنبال پایین‌ترین حد ممکن باشید. متوجه خواهید شد که زمان پاسخ تأثیر زیادی روی نرخ یک صفحه ندارد.

کاهش تیرگی حرکت (Motion Blur Reduction)

هدف این آپشن این است که تصاویر متحرک مرتب و واضح به نظر برسند. بسیاری از مانیتورهای بازی، به خصوص آنهایی که دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز یا بالاتر هستند، کاهش تیرگی حرکت را نیز پشتیبانی می‌کنند ولی این ویژگی معمولاً در نمایشگرهای بازی با کمتر از ۱۲۰ هرتز وجود ندارد.

gaming7

کاهش تیرگی حرکت برای بازی‌های سریع و پرتحرک یک ویژگی لازم و عالی است. البته این نکته قابل توجه است که کیفیت کاهش تاری حرکت می‌تواند در مارک‌های مختلف متفاوت باشد، برخی از آنها واضح‌ترین تصاویر متحرک را که می‌توانید رویای خود داشته باشید به شما می‌دهند و برخی دیگر برای دستیابی به تصاویر واضح، شاداب بودن رنگ را فدا می‌کنند.

بدون سوسو زدن (Flicker-Free)

مانیتور بدون سوسو زدن و لرزش به شما امکان می‌دهد تا مدت طولانی تری بازی کنید بدون اینکه چشمان شما خسته شود اما هنگام تماشای صفحه لرزان ممکن است احساس خستگی کنید.

اگر شما یک گیمر رقابتی هستید که در بالاترین سطح بازی می‌کند یا به راحتی هر بار بیش از ۸ ساعت از انجام بازی لذت می‌برید، بهتر است سرمایه‌گذاری در یک مانیتور بازی با فناوری بدون لرزش را در نظر بگیرید. این استاندارد در بیشتر مانیتورهای بازی این روزها استاندارد است، اما قطعاً چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

FreeSync و G-Sync

برای استفاده از این فناوری‌ها، به پورت‌های DisplayPort در GPU و مانیتور خود و همچنین به یک کابل DisplayPort برای اتصال این دو نیاز دارید.

بسته به FPS و میزان نوسازی، بعضی اوقات می‌توانید در موقعیت‌های ناهماهنگ قرار بگیرید. این امر معمولاً به شکل پارگی صفحه به وجود می‌آید. این یکی از آزار دهنده‌ترین مشکلات گرافیکی برای مقابله با آن است و هر تجربه بازی را از بین می‌برد.

G-Sync و Freesync توسط انویدیا و AMD طراحی شده است، که هر کدام روشی متفاوت را برای از بین بردن مشکل پارگی صفحه است. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد، اما قیمت Nvidia’s G-Sync کمی بیشتر است زیرا برای حضور در مانیتور به سخت افزار اختصاصی نیاز دارد.

مهم این است که همه بازی‌ها با G-Sync یا FreeSync سازگارند.

FreeSync

FreeSync، از AMD، فقط با GPU‌های AMD و نمایشگرهای سازگار با FreeSync سازگار است. با این حال، FreeSync فقط به آخرین استانداردهای DisplayPort احتیاج دارد و برای عملکرد به سخت افزار خاصی احتیاج ندارد. ارزان تر از مانیتورهای G-Sync است و گرافیکی روان و واضح تولید می‌کند که با بازی‌های ۴K سازگار نیست.

gaming8

G-Sync

G-Sync، از Nvidia، فقط با GPU‌های Nvidia و نمایشگرهای سازگار با G-Sync سازگار است. برخلاف FreeSync، برای عملکرد صحیح به سخت افزار اختصاصی که داخل مانیتور است نیاز دارد. پارگی صفحه را از بین می‌برد فقط با کارت گرافیک NVIDIA فعال G-Sync سازگار است و با بازی‌های ۴K عملکرد قدرتمندی دارد.

کدام بهتر است؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد اما اگر با بودجه محدود کار می‌کنید، FreeSync بهترین گزینه شما است. بعضی چیزها فدا می‌شوند، مثلا نمی‌توانید از بازی‌های ۴K لذت ببرید، اما وجود گرافیک‌های خارق العاده، روان و واضح بدون هزینه زیاد از خوبی‌های FreeSync است.

HDR (دامنه دینامیکی بالا)

اصطلاح "HDR" را زمان خرید مانیتور گیمینگ بارها مشاهده خواهید کرد. این فناوری گستره رنگی گسترده تری فراتر از استاندارد sRGB معمول دارد و نسبت کنتراست بالاتری را بین سطح سیاه و سفید ایجاد می‌کند. یعنی که قدرت نمایش رنگ با دقت بالایی دارد و همه چیز را واقع بینانه تر نشان می‌دهد. این ویژگی در تجربه گیمینگ شما تاثیر زیادی می‌گذارد و وجودش حائز اهمیت بالایی است.

gaming9

کیفیت ساخت

به کیفیت ساخت مانیتور بازی خود نگاه کنید تا مطمئن شوید که به قیمتش می‌ارزد.

بسته به مارک، مدل و مشخصاتی نرخ مانیتور شما متفاوت است اما کیفیت ساخت مانیتور بازی شما در نهایت به مواد استفاده شده در ساخت آن برمی گردد. پلاستیک نرم و صاف ممکن است باعث قطعی پورت‌ها شود که نه تنها مانیتور شما به چیزی متصل نمی‌شود بلکه برای جایگزینی هزینه‌ای برای شما خواهد داشت. بنابراین، مهم است که ساختار کلی مانیتور بازی شما از چیزی قوی مانند پلاستیک ABS ساخته شود.

ایستادگی

این پایه باید مانیتور را نگه دارد. پایه است که کل صفحه و قاب را بالا نگه داشته و به شما امکان می‌دهد تا زاویه، شیب، چرخش و تنظیم ارتفاع مانیتور خود را در موقعیت راحت تری انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که پایه می‌تواند تمام تنظیماتی را که برای مانیتور خود می‌خواهید را بتواند اجام دهد، لوازم و اتصالات نیز باید بسیار مقاوم باشند.

فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم بهترین مواد برای این کار هستند زیرا واقعاً محکم هستند. آنها همچنین در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند، که به قدرت آنها می‌افزاید و اطمینان می‌دهد بدون توجه به محیط اطراف قادر خواهید بود به آنها اعتماد کنید.

پورت‌ها (محل اتصالات)

یکی از نادیده گرفته شده‌ترین و مهم‌ترین مواردی که هنگام جست‌وجوی مانیتور بازی باید به آن فکر کنید، پورت‌های موجود است. از طریق پورت‌ها، مانیتور را به رایانه متصل می‌کنید و این اهمیت آنها را نشان می‌دهد.

HDMI

معمولاً در تلویزیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای ارسال فیلم و صدا با کیفیت بالا بین دو دستگاه با یک کابل شفاف ایده آل استفاده می‌شود.

DVI

DVI (رابط تصویری دیجیتال) رابطی برای نمایش ویدئو است که معمولاً در نمایشگرهای رایانه‌های شخصی یافت می‌شود. این نوع پورت برای ایجاد اتصال قوی و ایمن به کامپیوتر شما ایده آل است زیرا می‌تواند در جای خود پیچ ​​شود. این مانع از آن می‌شود که به طور تصادفی از آن بیرون کشیده شود، این آخرین چیزی است که در نیمه راه یک بازی به آن نیاز دارید!

VGA

پورت VGA (ارائه گرافیک ویدیویی) یک اتصال استاندارد است که در برخی از مانیتورهای بازی یافت می‌شود. با این حال، در حالی که امروزه هنوز از آنها استفاده می‌شود، اما به سرعت با رابط‌های مدرن مانند HDMI و DVI جایگزین می‌شوند.

DisplayPort

این پورت یک رابط صوتی و تصویری دیجیتال است که همان پهنای باند پرسرعت HDMI را ارائه می‌دهد اما در اوج رزولوشن سرعت تازه‌سازی بسیار بالاتری دارد.

همچنین در دو اندازه مختلف DisplayPort و Mini DisplayPort وجود دارد.

gaming10

مانیتور خمیده یا تخت؛ کدام بهتر است؟

این سوالی است که تقریبا همه گیمر‌ها دارند و هر کس نظر متفاوتی نسبت به آن دارد.

هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خود هستند و انتخاب شما به سبک بازی شما و در نهایت اولویت شخصی بستگی خواهد داشت.

مانیتورهای تخت

مانیتورهای تخت در هر دو سایز ۲۱: ۹ و ۱۶: ۹ موجود هستند و سال‌هاست که وجود دارند و نوعی مانیتور هستند که شما به احتمال زیاد روی آن بازی کرده اید. آنها تمایل دارند کمی نسبت به همتایان منحنی خود مقرون به صرفه تر باشند و علی رغم اینکه قیمت کلی آنها معمولاً کم است، باز هم تجربه بازی فوق العاده‌ای را به شما ارائه می‌دهند.

یک مانیتور ultrawide همچنین زمینه دید بیشتری را به شما ارائه می‌دهد، که به خصوص هنگام بازی‌های چند نفره بسیار سودمند است. (اگر سازنده بازی به شما اجازه استفاده از آن را داده باشد)

در سراسر صفحه، مانیتورهای مسطح تمایل دارند تا اطلاعات بازی بهتر با زمان پاسخگویی بهتر، نرخ تازه‌سازی و دقت رنگ بالاتر را ارائه دهند. آنها همچنین گزینه بسیار خوبی برای تنظیمات چند صفحه‌ای هستند و فضای میز شما را به میزان زیادی صرفه جویی می‌کنند.

مانیتورهای تخت بدون معایب نیستند. نخستین مورد این است که هر بازی از نسبت ابعاد ۲۱: ۹ پشتیبانی نمی‌کند. این بدان معنی است که لبه‌های صفحه نمایش شما ممکن است خالی و بدون استفاده باقی بمانند و این همان چیزی است که در جهان بازی به عنوان "میله‌های سیاه" شناخته می‌شود. اگرچه ما پیش‌بینی می‌کنیم که این مسئله بعید به نظر می‌رسد برای مدت طولانی باقی بماند.

مانیتورهای منحنی

مانیتورهای خمیده نسبتاً جدید در بازار بازی‌ها هستند. انحنای مانیتور با استفاده از 'R' اندازه گیری می‌شود و برخلاف سیستم‌های اندازه گیری معمولی، هرچه عدد کمتر باشد، منحنی بیشتر است.

gaming11

خمیدگی مانیتور چرا برای بازی خوب است؟

در مانیتورهای خمیده به دلیل اینکه تصویر در مجاورت چشم نگه داشته می‌شود، در طول گیم فشار کمتری بر روی چشمان شما وارد می‌کنند.

هر چند همه چیز مثبت نیست. به طور متوسط ​​، مانیتور‌های خمیده در مورد عملکرد بازی، از پنل‌های صفحه تخت کوچکتر کمتر هستند حتی بیشتر از این درحال‌حاضر جدیدترین مانیتورهای ۳۶۰ هرتز شروع به کار می‌کنند.

با توجه به این نکات هر کدام را که ترجیح می‌دهید بخرید.

مانیتور گیمینگ برای ps۴

این روز‌ها کنسول‌های بازی خیلی مشهور شدند و اگر شما می‌خواهید مانیتورتون را به Xbox One و PlayStation ۴ وصل کنید ۶۰ هرتز کافی است. ۱۴۴ هرتز بدون رزولیشن ۴K ضرر است. اگر می‌خواهید حتما ۱۴۴ هرتز باشد پس باید ۴K باشد.

بهترین مانیتور‌های گیمینگ

GPlus GDM-۲۴۵JN

مانیتور ۲۴ اینچی GDM-۲۴۵JN جی پلاس

قیمت: ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ تومان

بهترین۱

این مانیتور ۲۴ اینچی داخلی جی پلاس است که دارای پنل IPS و وضوح تصویر Full HD است. در کل مانیتور ۲۴۵JN جی پلاس نسبت به نرخ ارزش خرید بالایی دارد.

 اندازه: ۲۴ اینچ

 نوع پنل: IPS

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۶۰ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۵ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۸ درجه

 پورت ها: HDMI و D-Sub

ASUS VP۲۲۸HE

مانیتور ۲۲ اینچی VP۲۲۸HE ایسوس

قیمت: ۳٬۵۰۰٬۰۰۰

بهترین۲

اگر خواهان ارزان‌ترین مانیتور مناسب برای بازی کردن؛ آن هم از یک برند جهانی هستید، VP۲۲۸HE ایسوس گزینه خوبی است. این مانیتور ۲۱.۵ اینچی دارای وضوح تصویر Full HD، زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه و قابلیت‌های اختصاصی برای گیمینگ است.

 اندازه: ۲۱.۵ اینچ

 نوع پنل: TN

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۶۰ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۱ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۹۰ و ۶۵ درجه

 درگاه ها: HDMI و D-Sub

Samsung S۲۴D۳۳۰H

مانیتور ۲۴ اینچی S۲۴D۳۳۰H سامسونگ

قیمت: ۴٬۰۰۰٬۰۰۰

بهترین۳

اگر خواهان یک مانیتور ۲۴ اینچی بزرگ برای بازی کردن یا استفاده‌های عمومی هستید، S۲۴D۳۳۰H سامسونگ یکی از گزینه‌های موجود است. این مانیتور نیز از نوع TN است.

مانیتور S۲۴D۳۳۰H سامسونگ دارای حالت گیمینگ نیز هست؛ هرچند که برای استفاده کاری هم مناسب است.

 اندازه: ۲۴ اینچ

 نوع پنل: TN

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۶۰ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۱ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۰ و ۱۶۰ درجه

 پورت ها: HDMI و D-Sub

BenQ GW۲۲۸۳

مانیتور ۲۲ اینچی GW۲۲۸۳ بنکیو

قیمت: ۴٬۲۲۵٬۰۰۰

بهترین۴

برند بنیکو هم در این رده قیمتی یک مدل خوب دارد. مانیتور ۲۲ اینچی GW۲۲۸۳ بنکیو با دارا بودن پنل IPS گزینه مناسبی برای استفاده‌های کاری و عمومی و تماشا کردن فیلم و گیمینگ مناسب است. این مانیتور یک جفت بلندگوی داخلی ۱ واتی هم دارد.

 اندازه: ۲۱.۵ اینچ

 نوع پنل: IPS

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۶۰ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۵ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۸ درجه

 پورت ها: HDMI و D-Sub

ASUS VA۲۴EHE

مانیتور ۲۴ اینچی VA۲۴EHEایسوس

قیمت: ۴٬۳۵۰٬۰۰۰

بهترین۵

مانیتور ۲۴ اینچی VA۲۴EHE ایسوس از پنل IPS با وضوح تصویر Full HD استفاده می‌کند، حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار نازک است، نرخ نوسازی تصویر ۷۵ هرتز و فناوری‌های Adaptive-Sync و FreeSync بهره می‌برد. این مانیتور قابلیت نصب روی دیوار را هم دارد.

 اندازه: ۲۴ اینچ

 نوع پنل: IPS

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۷۵ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۵ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۸ درجه

 پورت ها: HDMI، DVI و D-Sub

ASUS VP۲۴۸H

مانیتور ۲۴ اینچی VP۲۴۸H ایسوس

قیمت: ۴٬۵۰۰٬۰۰۰

بهترین۶

این مانیتور از پنل TN با وضوح تصویر Full HD و نرخ نوسازی تصویر ۷۵ هرتز بهره می‌برد. مانیتور VP۲۴۸H ایسوس دارای قابلیت قابلیت Adaptive-Sync برای تطبیق نرخ نوسازی تصویر با نرخ فریم دهی و بلندگوی داخلی نیز هست. این مانیتور برای سبک‌های بازی شوتر و آنلاین مناسب است.

 اندازه: ۲۴ اینچ

 نوع پنل: TN

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۷۵ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۱ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۰ و ۱۶۰ درجه

 پورت ها: HDMI و D-Sub

ASUS VZ۲۷۹HE

مانیتور ۲۷ اینچی VZ۲۷۹HE ایسوس

قیمت:۶٬۰۰۰٬۰۰۰

بهترین۷

VZ۲۷۹HEیک مانیتور ۲۷ اینچی از ایسوس با طراحی شکیل و پنل IPS باکیفیت است. این مانیتور به واسطه داشتن حاشیه بسیار نازک، برای پیکربندی‌های چندگانه یا قرار دادن چند مانیتور در کنار هم گزینه مناسبی است.

 اندازه: ۲۷ اینچ

 نوع پنل: IPS

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۷۵ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۵ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۸ درجه

 پورت ها: HDMI و D-Sub

Cooler Master GM۲۷-CF

مانیتور ۲۷ اینچی Cooler Master GM۲۷-CF کولر مستر

قیمت: ۱۰٬۸۹۰٬۰۰۰

بهترین۸

اگر در این رنج خواهان یک مانیتور خمیده بزرگ با نرخ نوسازی بالا هستید، GM۲۷-CF کولر مستر یکی از گزینه‌های موجود است. این مانیتور از پنل VA با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز، وضوح تصویر Full-HD، فناوری AMD FreeSync Premium و زمان پاسخدهی ۳ میلی ثانیه بهره می‌برد. ویژگی قابل توجه دیگر این مانیتور توانایی پوشش ۱۳۵ درصد رنگ‌های فضای رنگی sRGB است و دقت رنگ بالایی دارد. نرخ نوسازی تصویر این مانیتور قابل اورکلاک به حدود ۲۰۰ هرتز است.

 اندازه: ۲۷ اینچ

 نوع پنل: VA

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۱۶۵ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۳ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: -

 پورت ها: DisplayPort و HDMI

BenQ ZOWIE XL۲۴۱۱P

مانیتور ۲۴ اینچی XL۲۴۱۱P بنکیو

قیمت: حدود ۹٬۰۰۰٬۰۰۰

بهترین۹

XL۲۴۱۱P یک مانیتور ۲۴ اینچی ۱۴۴ هرتزی از بنکیو برای گیمینگ است. این مانیتور از پنل TN پرسرعت با زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی ثانیه و پایه زیبا با قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش برخوردار است. مانیتور ZOWIE XL۲۴۱۱P برای بازی‌های سرعتی و رقابت‌های آنلاین مناسب است.

 اندازه: ۲۴ اینچ

 نوع پنل: TN

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۱۴۴ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۵ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: -

 پورت ها: DisplayPort و HDMI

LG ۲۷GL۶۵۰F

مانیتور ۲۷ اینچی ۲۷GL۶۵۰F ال جی

قیمت: ۱٬۲۰۰٬۰۰۰

بهترین۱۰

در همین بازه مانیتور ۲۷ اینچی ۲۷GL۶۵۰F-B ال جی با وضوح تصویر Full-HD، نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز و فناوری Adaptive-Sync یافت می‌شود که با G-Sync هم سازگار است. پنل IPS بکار رفته در این مانیتور دقت رنگ بسیار خوبی دارد و قادر به نمایش ۹۹ درصد رنگ‌های فضای رنگی sRGB و همچنین محتواهای HDR۱۰ است.

 اندازه: ۲۷ اینچ

 نوع پنل: IPS

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۱۴۴ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۵ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۸ و ۱۷۸ درجه

 پورت ها: DisplayPort و HDMI

ASUS VG۲۴۸QG

مانیتور ۲۴ اینچی VG۲۴۸QG ایسوس

قیمت: ۹٬۱۵۰٬۰۰۰

بهترین۱۱

VG۲۴۸QG یک مانیتور ۲۴ اینچی مخصوص بازی از ایسوس با فناوری G-SYNC انویدیا و نرخ نوسازی قابل اورکلاک به ۱۶۵ هرتز است. به وضوح این مانیتور گزینه قابل اتکایی برای گیمینگ حرفه‌ای و مسابقات آنلاین است.

 اندازه: ۲۴ اینچ

 نوع پنل: TN

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۱۶۵ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۱ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۰ و ۱۶۰ درجه

 پورت ها: DisplayPort، Dual-Link DVI و HDMI

MSI Optix MAG۲۷۲CQR

مانیتور ۲۷ اینچی Optix MAG۲۷۲CQR ام اس آی

قیمت: حدود ۱۵٬۰۰۰٬۰۰۰

بهترین۱۲

MSI هم مانیتورهای خوبی برای گیمینگ‌های حرفه‌ای دارد. یکی از این مدل‌ها Optix MAG۲۷۲CQR با پنل خمیده ۲۷ اینچی است. این مانیتور دارای وضوح تصویر ۱۴۴۰p است و از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین این مانیتور قادر به نمایش محتواهای HDR و پشتیبانی از AMD FreeSync است.

 اندازه: ۲۷ اینچ

 نوع پنل: VA

 وضوح تصویر: ۲۵۶۰x۱۴۴۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۱۶۵ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۱ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۸ درجه

 پورت ها: HDMI و DisplayPort

AORUS KD۲۵F

مانیتور ۲۵ اینچی KD۲۵F اورس

قیمت: حدود ۱۷٬۰۰۰٬۰۰۰

بهترین۱۳

KD۲۵F اوراس یک مانیتور گیمینگ ۲۴.۵ اینچی بسیار زیبا و البته پرسرعت برای گیمینگ حرفه‌ای و رقابت‌های آنلاین است. این مانیتور Full HD از نرخ نوسازی تصویر ۲۴۰ هرتز و زمان پاسخ‌دهی ۰.۵ میلی ثانیه بهره می‌برد که در ترکیب با قابلیت‌های اختصاصی گیگابایت، یک انتخاب عالی برای رقابت‌های آنلاین است.

 اندازه: ۲۴.۵ اینچ

 نوع پنل: TN

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۲۴۰ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۰.۵ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۰ و ۱۶۰ درجه

 پورت ها: HDMI و DisplayPort

BenQ ZOWIE XL۲۵۴۶

مانیتور ۲۵ اینچی ZOWIE XL۲۵۴۶ بنکیو

قیمت: ۱۵٬۱۰۰٬۰۰۰

بهترین۱۴

اگر به یک مانیتور پرسرعت برای گیمینگ حرفه‌ای و مسابقات آنلاین یا رقابت‌های تحت شبکه نیاز دارید، ZOWIE XL۲۵۴۶ یک انتخاب تمام عیار است. این مانیتور ۲۴.۵ اینچی از نرخ نوسازی تصویر ۲۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

 اندازه: ۲۴.۵ اینچ

 نوع پنل: TN

 وضوح تصویر: ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۱۶: ۹

 نرخ نوسازی: ۲۴۰ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۱ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: -

 پورت ها: DVI Dual Link، HDMI و DisplayPort

ASUS ROG Strix XG۴۹VQ

مانیتور ۴۹ اینچی XG۴۹VQ ایسوس

قیمت: حدود ۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰

بهترین۱۵

اگر به یک مانیتور خمیده بزرگ برای لذت بردن از بازی‌ها فکر می‌کنید، ROG Strix XG۴۹VQ یک انتخاب بسیار مناسب است. این مانیتور ۴۹ اینچی دارای وضوح تصویر ۳۸۴۰x ۱۰۸۰ پیکسل بوده و با داشتن خمیدگی معادل ۱۸۰۰R، تجربه‌ای مشابه کنار هم قرار دادن دو مانیتور ۲۷ اینچی ارائه می‌کند.

XG۴۹VQ ایسوس یک مانیتور فوق عریض DisplayHDR ۴۰۰ با پشتیبانی از گیمینگ HDR است. از ویژگی‌های برجسته این مانیتور می‌توان نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز با پشتیبانی از فناوری FreeSync ۲ HDR و FreeSync Premium Pro و پوشش ۹۰ درصد رنگ‌های فضای رنگی DCI-P۳ است. همچنین مانیتور XG۴۹VQ ایسوس قادر به ارائه وضوح تصویر Full HD با نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز با کنسول‌های بازی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری اس و ایکس است.

 اندازه: ۴۹ اینچ

 نوع پنل: VA

 وضوح تصویر: ۳۸۴۰x۱۰۸۰ پیکسل

 نسبت ابعاد: ۳۲: ۹

 نرخ نوسازی: ۱۴۴ هرتز

 زمان پاسخدهی: ۴ میلی ثانیه

 زاویه دید افقی و عمودی: ۱۷۸ درجه

 پورت ها: HDMI و DisplayPort

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها