|
کدخبر: 186652

قبل از خرید پاوربانک این گزارش را بخوانید + قیمت بهترین مدل ها

در این زمان که فناوری و تلفن همراه سهم بالایی در زندگی ما دارد محبوبیت کالا هایی مثل پاوربانک روز به روز بیشتر شده و بسیاری نمی‌دانند که برای خرید یک پاوربانک که در راستا نیاز خود باشد به چه فاکتور هایی نیاز دارند.

فناوری قبل از خرید پاوربانک این گزارش را بخوانید + قیمت بهترین مدل ها

اکثر گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی در طی دو سه روز شارژشان تمام می‌شود و این سبب شده که مردم به سمت خرید پاوربانک بروند. اما هر پاوربانکی جوابگو هر نیازی نیست و گاهی پاوربانکی با قیمت بالا می‌خریم که کاربردی برای ما ندارد. برای یک خرید به صرفه و کاربردی نیاز است که معیار‌های لازم را درباره پاوربانک بدانیم و نحوه مراقبت از پاوربانک را بلد باشیم تا زمان بیشتری از این شارژر همراه استفاده کنیم.

پاوربانک چند میلی آمپر بخریم؟

ظرفیت پاور بانک برای شارژ دستگاه‌های مختلف متفاوت است مثلا ظرفیت پاوربانک لپ تاپ با گوشی و تبلت فرق دارد. همچنین مهم این است که اگر می‌خواهید از پاور بانک چند بار بدون شارژ دوباره استفاده کنید باید یک پاور بانک با ظرفیت بیشتری خریداری کنید.

پاوربانک چند میلی آمپری بهتر است؟ جواب این سوال به باتری گوشی یا لپ تاپ مورد نظر بستگی دارد. پاوربانک گوشی و تبلت تقریبا به توان ۳۳۵۰ میلی آمپر در ساعت نیاز است در حالیکه برای شارژ لپ تاپ حداقل ۳۰۰۰۰ میلی آمپر در ساعت لازم است.

پاوربانک-لپتاپ

همچنین باید به این مورد توجه کرد که اگر یک پاوربانک با هر ظرفیتی خریداری کنید‍، بخشی از انرژی به دلیل اتلاف و کیفت سلول‌های باتری و... قابل استفاده نیست یعنی مثلا اگر یا پاور بانک با ظرفیت ۶۰۰۰ دارید بر خلاف انتظار نمی‌توانید باتری گوشی ۳۰۰۰ تایی را دوبار شارژ کنید! به طور کلی حداقل ۱۰ درصد انژی قابل استفاده نیست. در برخی از پاوربانک‌ها راندمان نوشته شده که این عدد معمولا بین ۶۰ تا ۹۰ درصد است.

با توجه به راندمان از فرمول زیر تعداد دفعات شارژ شدن باتری با پاوربانک به‌دست می‌آید:

تعداد =۰.۱۵ ÷ راندمان × راندمان × ظرفیت

مثلا برای یک پاوربانک ۶۰۰۰ ظرفیتی با راندمان ۸۰ درصدی:

 ۲.۵۶ =۰.۱۵ ÷ ۸۰ × ۸۰ × ۶۰۰۰

شدت جریان و پورت‌های خروجی

اکثر پاوربانک‌ها داری دو یا چند پورت خروجی با جریان‌های مختلف هستند ولی بعضی پاوربانک‌ها فقط یک پورت دارند. چه در زمان استفاده و چه در زمان خرید باید به این شدت جریان توجه کرد که پاوربانک خریداری شده به دستگاه آسیب وارد نکند.

پاوربانک-چندپورت

برای کاربران اپل پورت‌های مخصوص دستگاه‌های اپل است که قیمت آنها گران تر از پاوربانک‌ها با پورت‌های معمولی است.

یکی دیگر از اهمیت‌های شدت جریان در مورد سرعت شارژ است، هرچه شدت جریان بیشتر باشد سرعت هم بیشتر است. البته فاکتور سرعت به فناوری بکار رفته در پاوربانک و قابلیت‌های دستگاه مورد نظر هم بستگی دارد.

شدت جریان هوشمند

برای جلوگیری از صدمه رسیدن به گوشی یا دستگاه مورد نظر بعضی پاور بانک‌ها به صورت هوشمند با فناوری‌های موجود داخل خود نیاز دستگاه را حس می‌کنند و به مقدار نیاز آنها ولتاژ لازمه را به گوشی منتقل می‌کنند.

شارژ بی‌سیم

پاور-بانک-بی-سیم-شیائومی-10000

برخی پاوربانک‌ها، به فناوری‌های انتقال بی‌سیم توان مثل Qi مجهز شده‌اند تا نیازی به اتصال با سیم به گوشی نباشد. برای استفاده از این فناوری ابتدا باید از وجود این امکان در گوشی خود اطمینان پیدا کنید.

سرعت شارژ شدن پاوربانک

یکی دیگر از فاکتور‌های قابل توجه سرعت، شارژ شدن خود پاوربانک است که معمولا توجهی به آن نمی‌شود. برای اینکه پاوربانک با سرعت بیشتری شارژ شود ولتاژ ورودی باید بیشتر باشد. مثلا پاوربانکی با ولتاژ ورودی ۵ ولت ممکن است ساعت‌ها طول بکشد که کامل شارژ شود.

پاور بانک با یک پنل خورشیدی قابل‌حمل

نه تنها باتری‌های این نوع پاوربانک کاملا دوستدار محیط‌زیست هستند، بلکه استفاده از این روش بسیار جالب و سرگرم‌کننده است. این امر زمانی ممکن است که شما استفاده از یک پاوربانک را با یک پنل قابل‌حمل خورشیدی ترکیب کنید.

پاوربانک-خورشیدی

شما می‌توانید پاوربانک خود را با پنل خورشیدی قابل‌حمل شارژ کنید و دستگاه‌های خود را با پاوربانک شارژ کنید. یا می‌توانید دستگاه‌های الکترونیکی خود را مستقیما با پنل قابل‌حمل خورشیدی شارژ کنید.

وزن پاوربانک

یکی دیکر از عوامل مهم وزن پاوربانک است. گاهی که این وسیله خیلی سنگین است حمل‌ونقل آن سخت می‌شود و احتمال دارد که از آن زیاد استفاده نشود. در بازار پاوربانک هایی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ گرم پیدا می‌شود که خرید پاوربانک هایی در رنج ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم توصیه می‌شود.

لازم به ذکر نیست که پاوربانک هرچه کوچک تر باشد بهتر است ولی اگر پاوربانک هایی با چند پورت بخواهیم مشخصاً ابعادش بزرگتر می‌شود.

مراقبت از پاوربانک

پس از خریداری پاور بانک با توجه به معیار‌های ذکر شده، باید از پاوربانک خود مراقبت کنیم تا عمر طولانی تری داشته باشد. علاوه بر نکته‌های معلومی مثل نیفتادن پاوربانک از ارتفاع باید به موارد دیگری هم توجه کرد.

حفاظت در برابر اتصال کوتاه

این اتفاق زمانی می‌افتد که پاور بانک خودش را شارژ کند! به طور کلی اتصال کوتاه یعنی که به هر دلیلی میان جریان ورودی و خروجی اتصال برقرار شود که بسیار به پاوربانک آسیب وارد می‌کند. اگر اتصال کوتاه برقرار شود پاوربانک حرارت زیادی تولید می‌کند و حتی ممکن است باتری آن بترکد یا آتش بگیرد!

حفاظت در برابر ولتاژ بالا

این مورد زمانی که ولتاژی بیش از حد مجاز وارد دستگاه پاوربانک شما شود وارد عمل شده و سریعاً جریان شارژ را قطع خواهد کرد که دستگاه شما صدمه نبیند.

حفاظت در برابر شارژ بیش از حد

اگر پاور بانک شما از این ویژگی پیشتیبانی نمیکند به این معناست که تا زمانی که به برق متصل باشد در حال شارژ شدن است و در این صورت عمر باتری پاوربانک شما در حال کاهش است، پس باید پاور بانکی را بخرید که قابلیت Overcharge داشته باشد که زمانی که شارژ باتری پاوربانک شما کامل شد جریان شارژ را قطع کند تا به دستگاه شما آسیبی وارد نشود.

حفاظت در برابر دمای بالا

هنگامی که دمای پاوربانک بیش از حد استاندارد شود، تمام جریانهای ورودی و خروجی قطع می‌شوند تا دمای آن به حالت عادی خود برسد و مجدد کار شارژ را انجام دهد.

باوجود این اگر می‌خواهید می‌توانید پاوربانکی را بخرید که از باتری‌های لیتیوم-پلیمری ساخته شده باشد چرا که این نمونه از باتری ها، درصد این مشکل ایمنی را به صفر رسانده است.

حفاظت در مقابل ولتاژ خروجی

این مورد زمانی وارد مدار می‌شود که شارژ پاور بانک شما در حال اتمام باشد و با افت ولتاژ روبه‌رو شود، در این زمان ویژگی حفاظت در مقابل ولتاژ خروجی وارد عمل شده و جریان را بطور کامل قطع خواهد کرد تا به دستگاه شما آسیبی وارد نشود.

برند‌های معتبر پاوربانک

این برند‌ها استانداردها را رعایت می‌کنند و از باتری هایی با کیفیت تر و طول عمر بیشتری برخوردار هستند و بازدهی بهتری را به ارمغان می‌آورند. در حالیکه پاور بانک‌های متفرقه گاهی دارای نشتی مواد شیمیایی یا کاهش ظرفیت دارند. البته وجود گارانتی هم باید مد نظر خریدار باشد.

برند‌های معتبر شامل پاوربانک شیائومی، پاوربانک سامسونگ، پاوربانک انکر، پاوربانک انرجایزر، پاوربانک ریمکس و پاوربانک ADATA هستند و خرید دیگر پاوربانک‌ها خالی از ریسک نیست.

قوی‌ترین پاوربانک مجهز به USB-C دنیا: HyperJuice

تصور کنید پاوربانکی داشتید که با آن می‌توانستید لپ‌تاپ، تبلت و گوشی خود را به‌طور هم‌زمان شارژ سریع کنید. با این پاوربانک می‌توانید یک لپ‌تاپ بزرگ (مثل مک بوک پرو ۱۵ اینچی)، یک لپ‌تاپ کوچک یا تبلت (مثل مک بوک ۱۲ اینچی، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی) و یک گوشی (مثل آیفون) را هم‌زمان شارژ سریع کنید. این پاوربانک همچنین قابلیت شارژ دوربین عکاسی، دوربین‌های ورزشی گو پرو (GoPro)، هدفون‌ها، اسپیکرها، هدست‌های واقعیت مجازی، نینتندو سوییچ و حتی پهپادها را دارد. این پاوربانک تنها پاوربانک با توانایی تأمین انرژی Wacom MobileStudio Pro شانزده اینچی است که ۱۰۰ وات انرژی نیاز دارد.

قوی-ترین-پاوربانک

هایپر جوس ظرفیتی معادل ۲۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعت (mah) داشته و دارای دو پورت USB-C (یکی ۱۰۰ وات و دیگری ۶۰ وات) و یک پورت USB-A (با خروجی ۱۸ وات) است. این پاوربانک هنگام استفاده از هر سه پورت حداکثر ۱۳۰ وات خروجی می‌دهد. دو پورت USB-C از Power Delivery ۳.۰ و پورت USB-A از Qualcomm Quick Charge ۳.۰ پشتیبانی می‌کنند. این پاوربانک، تاییدیه‌های مربوط به حمل در سفر‌های هوایی را نیز دریافت کرده‌ است.

بهترین و پرفروش‌ترین پاوربانک‌های موجود در بازار

پاوربانک شیائومی مدل Redmi PB۲۰۰LZM ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت: ۳۹۷،۰۰۰ تومان

بهترین-۱

ویژگی‌های محصول

 کلاس وزنی: سنگین|بیشتر از ۴۰۰ گرم

 محدوده ظرفیت: بیشتر از ۱۵ هزار میلی‌آمپر‌ساعت

 شدت جریان خروجی: ۱.۵ آمپر، ۲.۰ آمپر، ۲.۴ آمپر، ۳.۱ آمپر

 تعداد درگاه خروجی: ۲ عدد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع کوالکام (QC): ندارد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Power Delivery (PD): ندارد

 قابلیت‌های ویژه: امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، شارژ شدن سریع پاوربانک (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، امکان شارژ کردن سریع‌تر موبایل (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، شارژ ایمن (MultiProtect)، مدیریت هوشمند شارژ، تخصیص هوشمند شدت جریان خروجی (Fit Charge)، مقاوم در برابر ضربه

 جنس بدنه: پلاستیک

پاوربانک انکر مدل A۱۲۱۴ PowerCore ظرفیت ۱۰۴۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت: ۴۶۶،۵۰۰ تومان

بهترین۲

ویژگی‌های محصول

 کلاس وزنی: معمولی|۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم

 محدوده ظرفیت: ۱۰ تا ۱۵ هزار میلی‌آمپر‌ساعت

 شدت جریان خروجی: ۳.۰ آمپر

 تعداد درگاه خروجی: ۲ عدد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع کوالکام (QC): ندارد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Power Delivery (PD): ندارد

 قابلیت‌های ویژه: امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، شارژ شدن سریع پاوربانک (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، امکان شارژ کردن سریع‌تر موبایل (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، مدیریت هوشمند شارژ، تخصیص هوشمند شدت جریان خروجی (Fit Charge)، مقاوم در برابر ضربه، فناوری PowerIQ

 جنس بدنه: پلاستیک

پاوربانک ژیپین مدل PX۳۰۱ ظرفیت ۱۰۰۰۰میلی آمپر ساعت

قیمت: ۲۵۰،۰۰۰ تومان

بهترین۳

ویژگی‌های محصول

 کلاس وزنی: معمولی|۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم

 محدوده ظرفیت: ۵ تا ۱۰ هزار میلی‌آمپر‌ساعت

 شدت جریان خروجی: ۲.۱ آمپر

 تعداد درگاه خروجی: ۲ عدد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع کوالکام (QC): ندارد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Power Delivery (PD): ندارد

 قابلیت‌های ویژه: امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)

 جنس بدنه: پلاستیک

پاوربانک یونیوو مدل UN۲۰ Pro ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت: ۴۹۰٬۰۰۰ تومان

بهترین-۴

ویژگی‌های محصول

 کلاس وزنی: سنگین|بیشتر از ۴۰۰ گرم

 محدوده ظرفیت: بیشتر از ۱۵ هزار میلی‌آمپر‌ساعت

 شدت جریان خروجی: ۱.۰ آمپر، ۲.۰ آمپر

 تعداد درگاه خروجی: ۲ عدد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع کوالکام (QC): ندارد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Power Delivery (PD): ندارد

 قابلیت‌های ویژه: امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، شارژ شدن سریع پاوربانک (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، امکان شارژ کردن سریع‌تر موبایل (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، شارژ ایمن (MultiProtect)، کابل متصل به بدنه، مقاوم در برابر ضربه، طراحی فانتزی

 جنس بدنه: پلاستیک

پاوربانک سامسونگ مدل EB-P۱۱۰۰C ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت: ۳۸۰٬۰۰۰ تومان

بهترین۵

ویژگی‌های محصول

 کلاس وزنی: معمولی|۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم

 محدوده ظرفیت: ۵ تا ۱۰ هزار میلی‌آمپر‌ساعت

 شدت جریان خروجی: ۲.۰ آمپر

 تعداد درگاه خروجی: ۲ عدد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع کوالکام (QC): دارد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Power Delivery (PD): دارد

 قابلیت‌های ویژه: امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، شارژ شدن سریع پاوربانک (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، امکان شارژ کردن سریع‌تر موبایل (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، فناوری Quick Charge ۲.۰

 جنس بدنه: فلز

پاوربانک راوپاور مدل RP-PB۰۴۴ ظرفیت ۱۰۰۵۰ میلی آمپرساعت

قیمت: ۴۰۰٬۰۰۰ تومان

بهترین۶

ویژگی‌های محصول

 کلاس وزنی: معمولی|۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم

 محدوده ظرفیت: ۱۰ تا ۱۵ هزار میلی‌آمپر‌ساعت

 شدت جریان خروجی: ۱.۰ آمپر، ۲.۴ آمپر

 تعداد درگاه خروجی: ۲ عدد

 قابلیت‌های ویژه: شارژ شدن سریع پاوربانک (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، مقاوم در برابر آب، مقاوم در برابر ضربه، دارای چراغ قوه، شارژ ایمن (MultiProtect)، امکان شارژ کردن سریع‌تر موبایل (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)

پاوربانک موری مدل S۲ ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت: ۴۹۰٬۰۰۰ تومان

بهترین۷

ویژگی‌های محصول

 کلاس وزنی: معمولی|۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم

 محدوده ظرفیت: بیشتر از ۱۵ هزار میلی‌آمپر‌ساعت

 شدت جریان خروجی: ۱.۰ آمپر، ۲.۱ آمپر

 تعداد درگاه خروجی: ۲ عدد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع کوالکام (QC): ندارد

 پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Power Delivery (PD): ندارد

 قابلیت‌های ویژه: امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان ۲.۰ آمپر و بالاتر)، شارژ ایمن (MultiProtect)، مدیریت هوشمند شارژ، تخصیص هوشمند شدت جریان خروجی (Fit Charge)، مقاوم در برابر ضربه

 جنس بدنه: پلاستیک

لیست بهترین پاوربانک‌های ۲۰۲۰

  1. Anker PowerCore ۲۰۱۰۰ power bank
  2. MAXOAK ۵۰، ۰۰۰mAh Power Bank
  3. RAVPower Luster portable charger                                                                     
  4. iMuto ۲۰، ۰۰۰mAh power bank
  5. RAVPower Universal Power Bank Travel Charger
  6. RAVPower ۲۰، ۰۰۰mAh power bank
  7. Mophie Powerstation Plus XL
  8. Anker PowerCore II ۱۰، ۰۰۰mAh power bank
  9. AUKEY Power Bank ۲۰، ۰۰۰mAh
  10. Omni ۲۰ USB-C Portable Power Bank

پاوربانک-۲۰۲۰-anker

لیست بهترین پاوربانک‌های ۲۰۲۱ تا کنون

  1. iMuto ۲۰، ۰۰۰mAh power bank – بهترین پاوربانک ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  2. Anker PowerCore ۲۰، ۱۰۰ power bank – بهترین پاوربانک انکر
  3. RAVPower ۲۰، ۰۰۰mAh power bank – بهترین پاوربانک دو پورت راوپاور
  4. Morphie Powerstation all-in-one – بهترین پاوبانک ۲۰۲۱ برای کاربران اپل
  5. Aukey power bank ۲۰، ۰۰۰mAh – یکی از بهترین پاوربانک‌های ۲۰۲۱ انکر
  6. RAVPower Universal Power Bank Travel Charger – بهترین گزینه برای لپ تاپ
  7. Mophie Powerstation Wireless XL Portable Battery – بهترین شارژر بی‌سیم
  8. NOVOO Power Bank ۲۲، ۵۰۰mAh – بهترین پاوربانک ۲۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی
  9. Mophie Powerstation Plus XL – یکی از بهترین پاوربانک‌های ۲۰۲۱ برای گوشی‌های آیفون
  10. MAXOAK ۵۰، ۰۰۰mAh – بهترین پاوربانک ۲۰۲۱ با ۶ پورت

پاوربانک-۲۰۲۱-imuto

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها