|
کدخبر: 185781

پای فیلترینگ به بازار رمزارزها باز شد

تعدادی از فعالان حوزه استخراج رمز ارز در کشور با بیان اینکه از روز دوشنبه دسترسی آنها به استخرهای ماینینگ ارز دیجیتال قطع شده، در شبکه‌های اجتماعی گرد هم آمدند و این موضوع را بررسی کردند.

فناوری پای فیلترینگ به بازار رمزارزها باز شد

هفته گذشته بود که خبر ارسال درخواست مسدودسازی وب سایت ۱۴ صرافی رمزارز دیجیتال به کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه منتشر شد. این درخواست به واسطه فعالیت غیرقانونی ارسال شده است. مهدی عبادی دبیر انجمن فین تک درباره وضعیت رفع فیلتر برخی سایت‌های صرافی رمز ارز در کشور و در عین حال ادامه فیلترینگ برخی دیگر از صرافی‌ها، اظهار داشت: انجمن فین‌تک با دادستانی کل کشور در راستای تعیین تکلیف سایت‌ها و کسب و کارهای فعال در حوزه صرافی و معاملات رمز ارزها گفتگویی را انجام داد و در نتیجه مقرر شد تا کسب‌وکارهای این بخش که عضو انجمن هستند و بررسی و شناخت کافی از آن‌ها حاصل شده به دادستانی برای بررسی بیشتر ارجاع داده شود که در نهایت با توجه به نبود مشکل قانونی فرآیند رفع فیلتر کسب و کارهای اعلامی از سوی انجمن فین‌تک در بخش صرافی رمز ارز آغاز شده است.

دبیر انجمن فین‌تک افزود: معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور عقیده دارد که زمانی که برای یک فعالیتی مجوزی وجود ندارد و بانک مرکزی نیز قوانینی را مشخص نکرده، فیلترینگ برای آن کسب و کار به دلیل فقدان مجوز فعالیت غیر منطقی است؛ بر همین اساس نیز فرآیند رفع فیلتر در زمینه رمز ارز صرفا برای کسب و کارهای حوزه صرافی و معاملات ارزهای رمزنگار در دستور کار قرار گرفته و دستورات لازم به مصادیق مجرمانه اعلام شده است که در همین راستا نیز دو سایت صرافی رمز ارز از فیلتر خارج شده و در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند.

فاز جدید فیلترینگ ارزهای دیجیتال در ایران

تعدادی از فعالان حوزه استخراج رمز ارز در کشور با بیان اینکه روز دوشنبه دسترسی آنها به استخرهای ماینینگ ارز دیجیتال قطع شده در شبکه‌های اجتماعی گرد هم آمدند و این موضوع را بررسی کردند.

روز دوشنبه کاربران ایرانی فعال در حوزه استخراج رمز ارز در شبکه‌های اجتماعی درخصوص عدم دسترسی به سایت‌های ماینینگ توضیح دادند. به نظر می‌رسد استخرهایی مانند Poolin و ViaBTC روز دوشنبه برای مدتی از دسترس کاربران ایرانی خارج شده‌اند.

در خصوص علل فیلترینگ این سایت‌ها بحث‌های زیادی صورت گرفت. یکی از فعالان این حوزه عنوان کرد ممکن است این اتفاق فیلترینگ نباشد و صرفا به واسطه عملیات تحقیقاتی در خصوص نظارت بر فعالیت ماینرهای ایرانی این سایت‌ها از دسترس خارج شده باشند. فیلترینگ استخرهای استخراج اولین باری نیست که اتفاق می‌افتد.

امید علوی یکی از فعالان حوزه استخراج در پاسخ به فیلترینگ استخرهای استخراج بیان کرد:

وی با بیان این که صرافی‌های رمز ارز خارج از عضویت انجمن برای رسیدگی این موضوعات از طریق انجمن اقدامات لازم را انجام دهند، خاطر نشان کرد: کسب و کارهایی که از سوی انجمن بررسی شده باشد به دادستانی معرفی می‌شوند بر همین اساس باید کسب و کارهای غیر عضو که درخواست پیگیری و رسیدگی دارند از طریق انجمن اقدامات لازم را انجام دهند.

توئیت _علو1ی

با این حال استخرهای ماینینگ با تغییر آی‌پی امکان اتصال کاربران ایرانی را فراهم کرده‌اند.

 

منبع: میهن بلاک چین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها